Jump to content
Joriz

Interview met GTAV filmpjesmaker Sonny Evans!


gallery_1_5_31817.jpg

Sonny Evans met Nino de Vries van Power Unlimited

De Rockstar Editor is een zeer geavanceerde video editor in Grand Theft Auto V waardoor je zelf je eigen filmpjes kan maken. Deze video editor zit exclusief in de PC versie van Grand Theft Auto V, al komt een aangepaste versie van de editor gelukkig ook 'binnenkort' naar PlayStation 4 en Xbox One. Al zijn er al vele coole filmpjes met de editor gemaakt, heeft nog niemand goed uitgelegd hoe de editor werkt.

Afgelopen dinsdag kwam daar verandering in. De Nederlandse GTAV filmpjesmaker Sonny Evans had de eer om de redactie van Power Unlimited (PU) te bezoeken. Hij legde daar in een uur lange video (zie onderaan) aan redactielid Nino de Vries uit hoe je echt goede filmpjes kan maken met de Rockstar Editor.

Power Unlimited vroeg hem natuurlijk voor deze uitleg aangezien SonnyEvans samen met de andere heren van 8Bit Bastard verantwoordelijk is voor het maken van vele grappige en mooie GTAV filmpjes. Het groepje van 8Bit Bastard is zelfs zo goed dat ze speciaal door Rockstar Games waren gevraagd om de aller eerste video te maken met de Rockstar Editor.

Omdat Sonny Evans ondertussen tot één van de beste GTAV filmpjesmakers ter wereld hoort en misschien wel de beste van Nederland is, vond ik het tijd om hem te interviewen. De volgende vragen stelde ik aan hem:

1. Hoe lang ben je al bezig met het maken van GTA videos? Bewerk je in het 'normale' leven ook films?

Ik maak sinds exact 10 februari 2014 youtube filmpjes. Mijn vriendin wist niet wat voor cadeau ze moest kopen en wist dat ik het leuk vindt om te gamen. Ze besloot mij daarom een capture card te geven voor mijn Xbox 360 destijds. Sindsdien maak ik videos! In het dagelijks leven doe ik iets heel anders, ik werk in de verkoop.

2. Hoe ben je bij 8Bit Bastard gekomen en hoe is de taakverdeling?

Ik kwam in contact met Shoalts van 8 Bit Bastard eind 2014. Ik was groot fan van de videos die ze maakte en paste ook bij mijn stijl. Nadat we samen een video geproduceerd hadden was de logische volgende stap om hun team van 3 te versterken. 8 Bit Bastard bestaat uit Shoalts, Chaney, Gordy en ikzelf. Wij werken individueel, eigenlijk verzinnen we een idee, produceren het en vervolgens laten we het eind product zien om te evalueren. Een heel proces voor deze gekke vids!

3. Heeft de Rockstar Editor het maken van filmpjes makkelijker gemaakt?

De Rockstar editor is een fantastische toevoeging voor GTA 5. In de tijd van GTA 4 kwam Machinima echt tot leven. Destijds was ik groot fan van de overleden Yeardley Diamond en BenBuja. Deze optie heeft het maken van videos heel erg vereenvoudigd, voorheen was het een kwestie van opnemen wat er op je beeld was. Nu kan je camera's overal plaatsen wat echt waanzinnig is!

4. Hoe vond je het bezoekje bij PU op een echte gameredactie?

Het bezoek aan PU was echt waanzinnig gaaf. Toen ik daar naar toe liep dacht ik echt. ''Wow.. Ik ben een jaar geleden begonnen met deze filmpjes en nu ga ik naar deze jeugd helden toe!''. Power Unlimited is echt wat je verwacht, een heel hoop relaxte dames en heren en gewoon een hele gave werkomgeving! (En het kantoor ziet er echt awesome uit).

5. Wat zou je willen zeggen tegen spelers die nog geen filmpjes maken met de Rockstar Editor?

Probeer het eens! Er is niets leukers dan een verhaal wat je in je hoofd hebt tot leven zien komen. Wees niet bang om ''Outside the box'' te denken. En als je dat niet wilt doen..... KIJK ONZE VIDEOS! knipoog.gif

Sonny Evans legt bij Power Unlimited uit hoe je filmpjes kan maken in GTAV

Dank aan Sonny Evans voor het meewerken aan dit interview. De nieuwste filmpjes van hem en de andere 'bastards' zijn te bekijken via het 8Bit Bastard YouTube-kanaal.

Mocht je zelf een filmpje willen maken, maar nog niet het idee hebben wat je wilt doen. Rockstar Games is nog op zoek naar een videoclip voor bij het nummer Leave van de band Wavves. Degene die de beste videoclip maakt wint een uniek R* Logitech toetsenbord en muis, met daarin je Social Club naam. Daarnaast krijg je nog een hoop GTAV goodies. Meedoen dus! shiny.gif

Bron video:

Bron foto: Sonny Evans Twitter

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...