Jump to content

Fallout 4


MidnightMayhem

Recommended Posts

21479r5.png

Ontwikkelaar: Bethesda Game Studios

Uitgever: Bethesda Softworks

Genre: RPG

Platforms: PC, PS4, Xbox One

Aantal spelers: 1

Release: 10 november 2015

De Fallout-serie draait traditiegetrouw om de gevolgen van een nucleaire oorlog en speelt zich daarom af in een post-apocalyptische wereld.

Fallout 4 start echter nog voordat de eerste kernbommen afgaan. Daarbij kunnen spelers al hun eigen personage maken, een man of een vrouw. Voor het personage is ook een stem ingesproken die tijdens dialogen te horen is.

De nieuwe Fallout speelt zich af in Boston en draait om een overlevende uit Vault 111. Dit is een van de kelders waarin een deel van de mensheid zich schuil heeft gehouden tijdens en na de oorlog. De overlevende moet zich tweehonderd jaar na de kernoorlog zien te redden in een grotendeels verwoeste wereld.

Zelf bouwen

Spelers kunnen in Fallout 4 niet alleen de wereld verkennen, maar ook een eigen nederzetting creëren. Dit kan bijvoorbeeld door woningen te bouwen en in te richten, een waterput aan te leggen en een verdedigingslinie met afschutgeweren op te zetten. Zo ontstaat een eigen nederzetting.

Daarnaast keert het zogeheten V.A.T.S-systeem uit het derde deel terug inFallout 4, zo maakte Bethesda verder bekend. Dit laat spelers specifieke lichaamsdelen van vijanden selecteren om op te schieten.

Ook de Pip-Boy, een groot slim horloge, speelt weer een belangrijke rol in de game. Hiermee kunnen spelers bijvoorbeeld hun eigen personage aanpassen.

De speciale editie van Fallout 4 bevat een werkende replica van de Pip-boy, die dankzij de app kan fungeren als een smartwatch tijdens het spelen. De Pip-Boy toont dan bijvoorbeeld extra informatie die spelers niet meer in het spel zelf op hoeven te roepen. (Bron: nu.nl)

Gameplay / Trailer

Ik heb me kapotgeamuseerd met Fallout 3 en ook New Vegas was best te smaken. Deze opvolger toont wederom hoe goed Bethesda is in het maken van RPG's. Ik kan al niet meer wachten!

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    25

  • FlexxNL

    15

  • madviper

    10

  • 3L1077

    9

Weer een reden om toch maar te gaan sparen voor een PC die moderne games kan draaien.

Fallout 3 heb ik, met uitbreidingen en al, echt voor 100% uitgespeeld. Fallout: New Vegas heb ik ook heel wat uren mee versleten. Tesamen met GTA V is Fallout 4 wel een spel waarvan ik hoop die in de niet al te verre toekomst te kunnen gaan spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk Leuk! Extratje: Er is in de tussentijd (iOS) een mobiele fall-out game waarbij je je eigen Vault beheert, is wel leuk vermaak vind ik zelf.

Het is wel nog wachten op de release op Android :(

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Waar gaat het heen met de wereld, hè?

Wellicht is deze video leuk om te kijken. De eerste stapjes in Fallout 4 van YouTuber Paul Soares Junior aka Pablo Punchwood. Uit het verleden vooral bekend van zijn Minecraft video's, maar tegenwoordig doet hij veel meer (survival)games. De eerste video in zijn nieuwe Fallout 4 serie kun je hieronder bekijken (spoiler-alert) en ik verwacht dat er de komende tijd nog veel meer video's over Fallout 4 gaan komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is zeker en vast een aanrader.

Ik heb 'm sinds dinsdagavond en heb nog ontzettend veel te ontdekken in deze game. (Zit nu op 3% ofzo ? :puh: )

De mogelijkheden, de open-world, ... Echt een fantastische game die iedere gamer moet gespeeld hebben. (Game of the year ?!)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoogstwaarschijnlijk ga ik 'm ook halen als ik 'n krachtige PC of één van de nieuwere consoles heb. Ohja, Fallout 4 draait op dezelfde

engine als TES: V Skyrim, terwijl die game al ondertussen vier jaar oud is. :puh: Hieruit kan je concluderen dat de game op 'n soort van

last-gen (PS3 & Xbox 360) engine draait.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het zeker een leuk spel. Jammer dat je alleen op een maximum aantal props komt voor je neighborhood, want ik begon net een neighborhood te krijgen zoals op de sig van Phoenix. Damn skyscrapers, kon ik niet meer bouwen. Nu is het net dat Noord Koreaanse hotel: een husk.

mudBtTW.png

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zijn er nog mensen die momenteel Fallout 4 spelen? Ik heb de game sinds begin vorige week, en moet zeggen dat het weer ouderwets leuk is om de open wereld te ontdekken. Je zou zeggen dat er in een wasteland maar bar weinig te beleven is, maar het tegendeel is waar. Het loont bijvoorbeeld om je te voet over de map te verplaatsen, in plaats van de fast-travel opties te gebruiken. Zonder twijfel kom je onderweg namelijk interessante mensen en/of plekken tegen die het onderzoeken waard zijn. Anders gezegd: er valt meer dan genoeg te beleven, ook naast de hoofd- en zijverhalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor Fallout 4 heb ik alleen Fallout 3 gespeeld (gedeeltelijk, niet uitgespeeld). Je kunt dus zeggen dat ik geen Fallout-expert ben. Wel vind ik RPG's altijd leuk om te spelen, vandaar dat ik me aan Fallout 4 gewaagd heb. Zoals je net hebt kunnen lezen is me dat dus niet tegengevallen. Als je dus van (actievolle) RPG's houdt, dan is het zeker een aanrader.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...