Jump to content

Autoband: textured of gemodeled


llllllllll

Recommended Posts

Hi everybody :)

Ik heb een vraag over het modelen van een autoband: (Voor een game)

Moet ik de band helemaal modelen (73000 tris) of texturen (3600 tris). Ik wou eigenlijk eerst een model van NFS Rivals downloaden om het vanaf daar te checken, maar dat ging niet... dus vandaar mijn vraag>

mvg

llllllllll

Bewerkt: door llllllllll
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat dit fout staat, maar als je over 3d modellen praat is het voor kwaliteit van je band beter om het profiel etc. 3d te maken.

Alleen als je het in een game gebruikt, moet de engine dit renderen, dit vereist meer werk en zal daardoor fps kosten.

Voor in een game -> textures gebruiken.

Voor te renderen in een 3d model programma -> 3d profiel.

In GTA5 is het nog steeds gebruikelijk om textures te gebruiken voor de banden, behalve voor de off-road banden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat dit fout staat, maar als je over 3d modellen praat is het voor kwaliteit van je band beter om het profiel etc. 3d te maken.

Alleen als je het in een game gebruikt, moet de engine dit renderen, dit vereist meer werk en zal daardoor fps kosten.

Voor in een game -> textures gebruiken.

Voor te renderen in een 3d model programma -> 3d profiel.

In GTA5 is het nog steeds gebruikelijk om textures te gebruiken voor de banden, behalve voor de off-road banden.

Okay thanx, ik zal er mee bezig gaan :)

mvg

llllllllll

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat dit fout staat, maar als je over 3d modellen praat is het voor kwaliteit van je band beter om het profiel etc. 3d te maken.

Alleen als je het in een game gebruikt, moet de engine dit renderen, dit vereist meer werk en zal daardoor fps kosten.

Voor in een game -> textures gebruiken.

Voor te renderen in een 3d model programma -> 3d profiel.

In GTA5 is het nog steeds gebruikelijk om textures te gebruiken voor de banden, behalve voor de off-road banden.

Okay thanx, ik zal er mee bezig gaan :) maar in GTA5 zijn er natuurlijk ook veel meer auto's in beeld dan in mijn game:P

Ik zal het resultaat wel ff in de showroom plaatsen:)

mvg

llllllllll

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...