Jump to content

Transfermarkt


Crazy-Ghost

Recommended Posts

2012_5_26_18_36_crop_north.jpg?w=433&h=288&q=75

Alle belangrijke competities in Europa zijn gestopt en de zomer is aangebroken. Het is dus tijd voor de transferperiode van deze zomer. Clubs proberen spelers van elkaar te kopen en smijten met miljoenen om hun selectie te versterken, met de hoop om nu wel een keer de Champions League te winnen. Elk jaar zijn er veel opvallende transfers in de transferperiode en er is dus ook veel om over te discussiëren van de transfers van dit jaar.

De transferperiode is ondertussen al twee weken open en dat heeft nu al gezorgd voor veel transfers. Zo is Depay van PSV naar Manchester United gegaan, heeft Danilo een contract bij Real Madrid getekend en heeft Ajax Dijks, Gudelj en Heitinga binnen gehaald. Maar natuurlijk staat er nog veel meer te gebeuren. De voetbalkranten draaien overuren en schrijven over gerucht na gerucht. In dit topic kan iedereen zijn mening geven over de transfers die al rond zijn en over de geruchten die gaande zijn.

Links:

_____________________________________________________

Koeman haalt Stekelenburg naar Southampton

Maarten Stekelenburg vervolgt zijn loopbaan bij Southampton. De 32-jarige doelman wordt voor een seizoen gehuurd van Fulham.

Voor de 54-voudige Oranje-international wordt het een weerzien met Ronald Koeman, die hem liet debuteren bij Ajax. De huidige manager van Southampton speelt met de komst van Stekelenburg in op de blessure van eerste keus Fraser Forster. Vanwege een zware knieblessure komt de doelman dit kalenderjaar niet meer in actie.

Stekelenburg kwam in de periode 2002-11 namens Ajax tot 191 wedstrijden in de Eredivisie, waarna hij naar AS Roma vertrok. Daar kwam hij in zijn eerste seizoen tot 29 competitieduels, maar het jaar daarop verloor hij zijn basisplaats. De keeper trok naar Fulham, waarmee hij in zijn eerste seizoen uit de Premier League degradeerde.

Stekelenburg, die nog tot medio 2017 onder contract staat in Londen, werd afgelopen seizoen verhuurd aan AS Monaco. Maar daar kwam hij slecht één keer in actie in de Ligue 1. Wel was de doelman eerste keus in de Franse bekertoernooien.

Om te beginnen zou ik het willen hebben over Maarten Stekelenburg, de gevallen keeper uit Nederland. In 2010 hoorde hij nog bij de beste keepers van de wereld. Maar nadat hij Ajax verruilde voor AS Roma ging het allemaal bergafwaarts. Hij kwam bij Fulham terecht maar kreeg ook daar geen basisplaats. Vorig jaar werd hij uitgeleend aan AS Monaco en dit jaar mag hij het dus bij het Southampton van Koeman gaan proberen. Ik hoop dat hij het daar weer goed gaat doen en zijn oude vorm terug pakt. En ik denk eigenlijk ook wel dat hij het nog in zich heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 212
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    48

  • TekaLoca

    32

  • JasonStatham

    24

  • Crazy-Ghost

    21

Om te beginnen zou ik het willen hebben over Maarten Stekelenburg, de gevallen keeper uit Nederland. In 2010 hoorde hij nog bij de beste keepers van de wereld. Maar nadat hij Ajax verruilde voor AS Roma ging het allemaal bergafwaarts. Hij kwam bij Fulham terecht maar kreeg ook daar geen basisplaats. Vorig jaar werd hij uitgeleend aan AS Monaco en dit jaar mag hij het dus bij het Southampton van Koeman gaan proberen. Ik hoop dat hij het daar weer goed gaat doen en zijn oude vorm terug pakt. En ik denk eigenlijk ook wel dat hij het nog in zich heeft.

Geef eens 1 goede reden om de huidige doelman Forster op de bank te zetten. Hou even in het achterhoofd dat Southampton 1 van z'n beste seizoenen ooit achter de rug heeft en Forster een degelijk seizoen gekeept heeft waarin hij net niet in 1 van de 2 matchen z'n netten schoon houdt.

Met andere woorden: als Koeman ook maar 2 hersencellen heeft en niet zo belachelijk chauvinistisch is als Van Gaal, dan komt Stekelenburg niet eens van de bank. Of zelfs maar de tribune.

Link to comment
Delen op andere websites

Forster is toch geblesseerd? Lijkt mij dus een goede (tijdelijke) oplossing. Dan kan hij zich hiermee ook mooi in de kijker keepen voor een andere club want Stekelenburg kan nog jaren mee denk ik.

E: Ik heb net gekeken en Forster is tot januari waarschijnlijk geblesseerd. Denk dat dit wel slim van Koeman is aangezien hij nu zo goed als gratis een degelijke keeper heeft, als hij zijn oude niveau evenaart ten minste.

Bewerkt: door Crazy-Ghost
Link to comment
Delen op andere websites

Om te beginnen zou ik het willen hebben over Maarten Stekelenburg, de gevallen keeper uit Nederland. In 2010 hoorde hij nog bij de beste keepers van de wereld. Maar nadat hij Ajax verruilde voor AS Roma ging het allemaal bergafwaarts. Hij kwam bij Fulham terecht maar kreeg ook daar geen basisplaats. Vorig jaar werd hij uitgeleend aan AS Monaco en dit jaar mag hij het dus bij het Southampton van Koeman gaan proberen. Ik hoop dat hij het daar weer goed gaat doen en zijn oude vorm terug pakt. En ik denk eigenlijk ook wel dat hij het nog in zich heeft.

Geef eens 1 goede reden om de huidige doelman Forster op de bank te zetten. Hou even in het achterhoofd dat Southampton 1 van z'n beste seizoenen ooit achter de rug heeft en Forster een degelijk seizoen gekeept heeft waarin hij net niet in 1 van de 2 matchen z'n netten schoon houdt.

Met andere woorden: als Koeman ook maar 2 hersencellen heeft en niet zo belachelijk chauvinistisch is als Van Gaal, dan komt Stekelenburg niet eens van de bank. Of zelfs maar de tribune.

Misschien omdat Forster voor zeker een half jaar nog geblesseerd is? Stekelenburg zal nu z'n plaats overnemen zeker tot dan en mocht hij (geloof er geen donder van overigens) het niveau van het WK 2010 halen, dan speelt Forster hem er niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Matige keeper. Heeft op het WK 2010 boven zijn kunnen gepresteerd en deed het daar uitzonderlijk goed. Verder is het niet veel meer. Het kan geen toeval zijn dat hij bij Fulham, Roma en Monaco moest banken. Ligt echt niet aan de coaches.

Link to comment
Delen op andere websites

Liverpool troeft United af in strijd om Firmino

Het Manchester United van manager Louis van Gaal leek de bestemming van Roberto Firmino te worden, maar zoals dinsdagavond al doorsijpelde in Engelse media heeft Liverpool de strijd om de handtekening van de Braziliaanse international van Hoffenheim gewonnen.

Liverpool-directeur Ian Ayre vloog onlangs naar Chili om Firmino tijdens het toernooi om de Copa América vast te leggen. Woensdagochtend vroeg is er een akkoord gekomen. De 23-jarige schaduwspits krijgt een meerjarig contract op Anfield als hij de medische keuring na het Zuid-Amerikaanse kampioenschap goed doorstaat.

The Reds maken zelf geen melding van de details van de transfer, maar volgens Bild is er 41 miljoen euro gemoeid met de overgang van Firmino, die voor vijf jaar zou tekenen. Daarmee zou de speler, die in 2011 voor vier miljoen euro naar Hoffenheim, kwam in één klap de duurste Bundesliga-speler aller tijden zijn, vóór Javi Martínez (veertig miljoen euro, van Athletic de Bilbao naar Bayern München).

De negenvoudige international van de Seleçao werd aanvankelijk in verband gebracht met een transfer naar United. Voor manager Brendan Rodgers is de maker van één Braziliaanse goal op de Copa América (de 2-0 tegen Venezuela) de vijfde versterking voor het nieuwe seizoen. Eerder legde Liverpool Joe Gomez (Charlton Athletic), James Milner (Manchester City), Danny Ings (Burnley) en Ádám Bogdán (Bolton Wanderers) vast.

Liverpool gaat dus Firmino kopen van Hoffenheim voor een record bedrag van 41(!) miljoen. Ik vraag mij eerlijk gezegd af of deze speler dit bedrag waard is. Weet iemand van jullie of hij echt zo goed is? Ik heb zijn naam natuurlijk wel eens gehoord maar als ik zoek naar het team van het jaar van de Bundesliga zie ik hem eigenlijk nergens voorbij komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Staat 3e in de lijst van WhoScored, lijst gebaseerd op wedstrijdstatistieken (wedstrijdbeoordelingen van spelers) na Robben en De Bruyne. Ik vind het een erg goede speler, 41 miljoen weet ik niet, maar hij zal zeker een toevoeging zijn bij Liverpool.

Die Firmino is een geweldenaar op zijn positie, hij kan uitgroeien tot een van de beste offensieve middenvelders. 41 miljoen is inderdaad veel geld, maar als hij zijn ontwikkeling voort kan zetten bij Liverpool zal hij over 2 jaar misschien wel 60 miljoen waard kunnen zijn in de huidige voetbalmarkt. Hij zou met Coutinho en Sturridge een geweldig trio kunnen vormen, ben overigens benieuwd welke kant Sterling op zal gaan.

Overigens iets totaal anders, wat denken jullie van Sergio Ramos? Zijn de berichten over een transferverzoek zeker waar of gebruiken hij en zijn zaakwaarnemer de media als tool om straks toch een megasalaris te ontvangen à la Rooney?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen idee waarom Ramos dat zou willen. Hij speelt als sinds 2005 bij Real en maakt daar elk jaar kans op de Champions league. Manchester United zou dan een flinke stap terug zijn, want die zie ik (nog) niet mee strijden voor CL denk ik.

Tuurlijk zou het kunnen dat hij na tien jaar wat anders wilt en dat zou ook geweldig zijn voor Manchester United, dat zal de verdediging sterk verbeteren. Ik hoorde dat United 30 miljoen + De Gea wilde geven aan Real. En dat Real Koscielny als vervanger ziet, dan zal de transfermarkt qua verdedigers ook meer op gang komen.

Maar het kan ook best dat hij het doet zoals Ibra. Die werd in verband gebracht met AC Milan en tekende vervolgens een nieuw dik contract. We zullen het zien.

Bewerkt: door Crazy-Ghost
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens verschillende media wil Real Madrid Ramos zijn salaris fors verlagen als hij een nieuw contract wilt. Ik vind dat je dat niet kunt maken bij een speler die enorm veel voor de club betekend heeft in verschillende opzichten. Real smijt maar met geld, maar iemand die de club al tien jaar dient, wordt als 'stront' behandeld. Zo zie ik het tenminste en Ramos volgens de media ook. Natuurlijk zijn de media tegenwoordig alles behalve betrouwbaar en zou het verhaal misschien wel pure onzin zijn, maar als dit de waarheid is of als er een kern van waarheid inzit snap ik Ramos maar al te goed dat hij weg wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...