Jump to content

Le Tour de France 2015


Froodooo

Recommended Posts

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    54

  • KoningJesper

    43

  • MegaPilot

    36

  • Guardian1980

    6

Ik vind het echt jammer dat ik dit jaar zo weinig van de Tour kan zien. Daarnet de samenvatting bekeken en wat een mooie beklimming was dat zeg. Dat vind ik vaak toch wel mooi om te zien, één voor één mannen die afvallen en iemand die juist volledig alleen door kan. Prachtig!

Link to comment
Delen op andere websites

Nu hopen dat Bauke morgen een beetje doortrekt. Het was een mooie etappe vandaag thumbsup2.gif

U vraagt, Bauke draait. Op het einde nog 10 seconden gepakt op de kopgroep en nu in de top 10. Al is dat meer te wijten aan een slechte Nibali dan aan zijn aanval.

Mooie winst van Majka, was gewoon de sterkste van de aanvallers. Spijtig dat Pauwels er dan toch niet wat meer uitkomt. Hij had gisteren zo goed gereden, die tweede plek had hij echt wel verdiend.

Link to comment
Delen op andere websites

Bauke :tu:

Jammer dat Gesink niet meer met Bauke mee kon komen, denk dat er dan nog wel een aantal mee zouden zijn gegaan. Dan was het nog een tikje spannender geworden, want het was nu een beetje een saaie etappe. Maar dat is ook logisch, want de etappe van gisteren valt niet makkelijk te overtreffen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bauke :tu:

Jammer dat Gesink niet meer met Bauke mee kon komen, denk dat er dan nog wel een aantal mee zouden zijn gegaan. Dan was het nog een tikje spannender geworden, want het was nu een beetje een saaie etappe. Maar dat is ook logisch, want de etappe van gisteren valt niet makkelijk te overtreffen.

Jup deze etappe was een beetje een anticlimax. Vond het jammer dat de top niet op de Tourmalet lag, dan was t een stuk spannender geworden. Al zorgde Mollema nog wel voor een klein beetje vuurwerk

Link to comment
Delen op andere websites

Als je even het tijdsverschil in het klassement vergat, hadden de laatste 5 kilometer bij de favorieten een vage indruk van spannend te zijn. Had dit ook maar het beeld geweest op de Col de la Pierre Saint-Martin, twee dagen geleden.

Wat rot dat Gesink hier tijd verliest door een technisch defect, zo goed rijden en dan toch weer tegenslag. Gelukkig weet hij goed aan te klampen en zijn het maar een handvol seconden, hij schuift zelfs een plekje op.

Wat zijn Porte en Thomas trouwens ongelooflijk. Froome heeft weliswaar op Pierre Saint-Martin aangevallen, maar voor de rest blijven die twee altijd aanklampen en lossen al zijn probleempjes op. De laatste keer dat ik Froome alleen heb zien zitten was in 2013.

Link to comment
Delen op andere websites

Zucht. Gaan ze nu echt nooit stoppen met het schijten op Froome? Hoe in godsnaam is het mogelijk dat sporters beschuldigen van dopinggebruik(ZONDER bewijzen) zomaar kan? Dit is je reinste laster en eerroof.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad niet echt netjes hoe Froome en eigenlijk Team Sky in het algemeen wordt behandeld. Iedereen is onschuldig zolang het tegendeel niet bewezen is. Het is begrijpelijk dat mensen zich vragen stellen bij zijn prestaties, ten eerste is het gewoon ongelooflijk wat Froome hier neerzet en ten tweede heeft hij de wielergeschiedenis tegen zich. Dan nog vind ik niet dat concrete beschuldigingen op zijn plek zijn totdat er daadwerkelijk afwijkende waarden worden vastgesteld (en zelfs dan nog).

Mensen zien gewoon iets wat ze niet kunnen verklaren en willen toch maar een verklaring erop plakken. Men gaat zelfs zo ver om te zeggen dat Team Sky ketonen gebruikt, wat an sich geen doping is, maar wel ongelooflijk duur en dus eigenlijk ook een oneerlijk nadeel voor de minder rijke ploegen. De enige verklaring die er is, is het doorgedreven professionalisme van Team Sky. Als er later meer aan de hand blijkt te zijn: goed en wel, maar laat ze nu toch gewoon met rust.

Langs de andere kant vind ik Team Sky op sommige vlakken toch ook wel ver gaan om alles wat maar van ver op een beschuldiging lijkt in de kiem te smoren. Uiteraard zijn ze in hun goed recht om beschuldigingen te weerleggen en moeten ze dat ook doen. Als je echter Karl Vannieuwkerke hoort, wiens Twitter-account prompt werd geblokkeerd toen hij de vergelijking trok tussen Armstrong en Froome (puur op prestaties afgaande, niet op vlak van doping en dan is zo'n vergelijking meer dan op zijn plaats) dan vind ik toch wel weer iets te ver. Dat Froome dan Van den Bosch opbelt om hem persoonlijk te zeggen dat hij geen ketonen gebruikt, een beschuldiging die helemaal op niets gebaseerd was, vind ik dan wel de goede manie van aanpakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een punt als je zegt dat het ver gaat om Karl z'n twitteraccount te blokkeren, maar aan de andere kant zou ik als eerlijke sporter niet willen vergeleken worden met een dopingzondaar. Dan kan je je bek opentrekken, of je kan het stil oplossen en hem/haar blokkeren. Misschien niet het meest volwassene om te doen, maar ik begrijp het langs 1 kant wel.

Jesus Christ, Van Avermaet..._O_ Een gans seizoen in de kijker gereden, vaak net niet, en dan op zo'n manier iedereen eraf rijden. STERK! _O_

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb elke etappe van het begin van de uitzending tot de finish gevolgd, lukt dat een keer niet en wint Van Avermaet. Hij weet zijn momentje wel uit te kiezen. Prachtige sprint om Sagan eens te meer naar de tweede plek te verwijzen. Echt straf. Dan hebben we ook eindelijk een Belgische overwinning in de Tour, had toch wel gevreesd dat het weer een jaartje niets ging worden.

Trouwens ook nog even vermelden dat Bakelants hier derde wordt. Blijkbaar was het al van 2007 geleden dat er twee Belgen de top 3 reden in een etappe en dat was net de enige keer dat ik langs de kant heb gestaan in de Tour: Steegmans die zo'n goede sprint aantrekt dat hij vergeet zijn kopman er voorbij te laten komen. Zonde dat hij nu gaat stoppen.

Had het net zoveel De Gendt gegund voorop te blijven en te winnen. Zonder die vroege blessure in de Tour had hij toch wel een renner geweest die je bijna elke dag zou zien, daar ben ik van overtuigd. Bovendien is het altijd zuur dat zo'n vlucht in de laatste kilometer wordt opgerold.

Het leek wel een echte topdag voor de Belgen als ik het zo bekijk. Was het ook eigenlijk puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Blijf het jammer vinden van die oortjes. Zonder die oortjes was Kelderman en de rest niet 250 meter voor de finish ingehaald, maar was ie of niet of een stuk ervoor ingehaald. Zo heeft een ontsnapping bijna nooit een kans wat ik jammer vind

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht echt in geen 100 jaar dat Greg het zou volhouden, die finish bleek verschrikkelijk ver te liggen. Wat een lefgozer, en hoe ijzersterk moet je wel niet zijn om Sagan zo de vernedering in te spurten?

Link to comment
Delen op andere websites

Frankrijk schater.gif Ik wil wel eens zien wat er morgen allemaal in de Franse kranten gaat staan.

Wat gebeurde er trouwens? Froome opeens alleen. Had ik totaal niet verwacht. Sky vormde 3 loodzware Pyreneeënritten een ijzersterk front en dan komt Froome alleen op een 'simpele' overgangsetappe. Vreemd zicht. Opent zeker perspectieven naar de Alpen toe. Quintana lijkt er alleen maar beter op te worden en als hij Froome alleen kan zetten op een echte berg die een paar kilometers langer is dan het pukkeltje van vandaag, kan er toch wel een stukje tijd afgesnoept worden.

Beetje flauw trouwens dat Froome hier nog een seconde weet te pakken op Quintana. Rijdt hij die anderhalve vlakke kilometer samen door met Quintana neemt hij een seconde of vijf meer op Contador en Van Garderen. Nu gewoon in het wiel blijven zitten en de laatste 50 meter erover gaan. Langs de andere kant kan dit er ook op duiden dat Froome toch heeft afgezien op die helling. Een mens mag hopen, nee? icon_mrgreen.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...