Jump to content

[SPA] Primera Division 2015-2016


TekaLoca

Recommended Posts

Ik vind het een beetje jammer dat messi kort langs de 16 gaat dribbelen en wacht tot iemand zijn voet uit steekt om er overheen te vallen op het moment wanneer ze de bal zelf niet meer in het doel kunnen schieten. Dat hoort bij het voetbal, maar vind ik spijtig om het zo te moeten zien.

Oké, en als de verdediger Messi kan stoppen zonder een fout te maken, waarom doet hij dit dan niet?

Hij kan het simpelweg niet. Anders laat hij Messi gewoon gaan. Maar dat doet hij niet, want dan is het waarschijnlijk goal.

Een verdediger met een bovengemiddeld IQ maakt geen fout op een aanvaller als die niet in positie is om te scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    17

  • TekaLoca

    17

  • JasonStatham

    14

  • Bierbuikje

    4

Dus zetten ze alles op slot, kan messi nergens heen en struikelt ie over de voet die hij tegen komt. Beetje makkelijk als je het mij vraagt.

Struikelen =/= fout maken.

Of ga je beweren dat die speler van Sevilla dat niet met opzet deed, alsjeblief zeg. ;)

Zo'n goal krijg je overigens niet tegen als je niet met 10 man de bus parkeert voor eigen goal, het was wel heel duidelijk dat Sevilla voor de penalties ging na de 4-4.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Laatste vrije trap van Messi (115e minuut) was een gezochte overtreding. Ja/nee

Dat is voetbal anno 2015 en zeer kenmerkend voor de Spaanse competitie. Ik hou echt veel van La Liga, maar een overtreding opzoeken is voor veel technici een facet van het spel geworden. Bij de vrije trap die de 5-4 inleidde vond ik het nog wel meeevallen, maar de overtreding op Rakitic was een beter voorbeeld. Die was al voorbij zijn man, maar dacht toch nog eventjes beter de vrije trap mee te pakken door zijn been een paar decimeters naar rechts te strekken en zo een 'duidelijke' overtreding te creëren. Zoals ik zeg, voor de Spaanse clubs is dit heel normaal, ik zie elke wedstrijd van Real en hoe vaak Ronaldo op deze manier een vrije trap of penalty weet te creëren, dat is echt gewoon niet normaal.

Verder echt een heerlijke pot!

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

A. Bilbao 4-0 Barcelona, bizarre Spaanse onderonsje, alweer. Had niet gedacht dat Bilbao zich zo ijzersterk zou revancheren voor de verloren bekerfinale, maar de prestatie mag er zijn. De manier waarop Bilbao de gehele wedstrijd volledige pressie uitvoerde, kan het Atletico van Simeone geen eens aan tippen. Dan nog maar te zwijgen over het loopvermogen van de Basken. Luis Enrique heeft vandaag de verkeerde spelers uit de basis gehaald. Ik begrijp best dat hij wat spelers rust wil geven na 120 minuten voetbal tegen een ander Spaans topteam ergens in Georgië tot een uurtje of 1, maar als je zowel Pique, Rakitic, Busquets en Iniesta uit de basis haalt, dan is de gehele balans op de laatste twee linies in een klap weg. Een centraal duo van Vermaelen en Bartra is natuurlijk op voorhand al om problemen vragen. De kans dat Barca dit nog weet om te keren bestaat niet, ik weet: de bal is rond. Maar deze zaak is gespeeld. Wat een knappe goal was

.
Link to comment
Delen op andere websites

Die eerste goal is volledig de schuld van Ter Stegen. Hij had nooit mogen uitkomen. Er was géén druk van de aanvallers van Bilbao, dus er was geen reden om zo ver z'n doel uit te komen. Oja, die was er wel. Beetje stoer doen en à la Neuer uitkomen. Nou, je ziet wat ervan komt.

Dat de verdediging van Barcelona zoveel kritiek krijgt, is echt een lachertje. Vooral Vermaelen krijgt veel onterechte kritiek te verduren. Geen enkele goal was rechtstreeks zijn fout, dat kunnen we van sommige anderen niet zeggen. :7

Slechtste speler bij Barcelona was voor mij Sergi Roberto. Dat is nu eens een zielige tikkie-opzij voetballer die echt 0,0 talent heeft en amper weet dat de bal rond is. Wat die bij Barcelona doet, weet niemand. Telkens als ik 'm zie spelen, speelt ie rotslecht.

De 4-0 is het resultaat van een uitgekookt Bilbao en een rotslechte Luis Enrique.

Link to comment
Delen op andere websites

La Liga is van start, gister eindigde Malaga-Sevilla al in brilstand. Vandaag speelden de Atletico-piraten tegen promovendus Las Palmas. Griezmann schoot een vrije trap erin die door de muur werd getoucheerd en dat bleef ook de enige goal van de wedstrijd. Real Madrid gaat op bezoek bij Gijon en Barca moet alweer naar Bilbao om voor de derde keer in 9 dagen tegen de Basken te spelen. Wat zijn de voorspellingen?

Link to comment
Delen op andere websites

Zonder te dollen: het wordt een moeilijke wedstrijd. Ik verwacht niet weer zo'n debacle als twee weken geleden, aangezien Barça nu wel met het fitte A-team naar daar afzakt. Enkel Neymar en Pique zullen ontbreken vandaag. Jordi Alba zou minuten krijgen, al wou Lucho hem nog geen 90 minuten gunnen omdat hij net terug komt van blessure. Nu maar hopen op een goed resultaat. Een punt is niet slecht in het nieuwe San Mames, maar Barça zal uit zijn op wraak en Bilbao heeft een kutpot in de EL achter de rug (3-2 verlies van een onbekend ploegje). Let's see :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht een moeilijke pot voor Barcelona, die Basken kunnen een serieus potje voetballen en het is dan ook nog eens een uitwedstrijd. Gelukkig krijgt Vermaelen de voorkeur op Bartra, Enrique kon nu toch ook niet meer anders na de blamages tegen Bilbao.

Link to comment
Delen op andere websites

Averij voor de Madrilenen op de eerste speelronde, hier ga ik nog emotioneel van worden. Ik was er al bang voor, maar welke club haalt het ook zijn hoofd om letterlijke de hele zomervakantie de hele wereld af te reizen om overal een oefenpartijtje te spelen.

Aarstrivaal Barcelona overigens wel gewonnen bij Bilbao na een lekkere volley van Suarez.

Link to comment
Delen op andere websites

Aarstrivaal Barcelona overigens wel gewonnen bij Bilbao na een lekkere volley van Suarez.

Ik vond de assist eigenlijk het mooiste aan deze goal, Alba die in 1 tijd op de volley de bal voor doel brengt, Suarez werd door dit snelle handelen volledig alleen gelaten.

https://streamable.com/nanl

Puur genieten toch, die Alba. _O_ Lekkere pass ook van Rakitic, maar die speelt eigenlijk gewoon altijd goed. :7 Op die man kan je een huis bouwen.

Vermaelen speelde overigens degelijk, op whoscored.com zelfs MOTM. Met Lombaerts die op de bank zit bij Zenit, kan Wilmots toch niet anders dan deze Vermaelen die helemaal terug is naast Kompany te posteren? _O_

Ik stuur je een Barça-sjaal op. Word een van ons want bij Madrid hebben ze er niet veel zin in.

:schater: Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...