Jump to content

[EUR] Champions League 2015-2016


TekaLoca

Recommended Posts

Bah, walgelijk. Wat moet Ajax zich schamen. Als dit zo doorgaat zal het niet lang duren voordat de Nederlandse kampioen niet eens meer rechtstreeks naar de Champions League kan. Ajax bedankt! :tu:

Waar was PSV vorig jaar in de Champions League dan? Ik kan mij herinneren dat zij het vorig jaar ook niet gered hebben toch? Misschien kan je de punten die zij misliepen dan mooi compenseren met de punten die het Nederlands voetbal nu misloopt. Buitendat is het natuurlijk wel triest dat het Nederlandse voetbal zo snel achteruit gaat, al heeft dat natuurlijk ook wel met de leeftijd te maken. Spelers die het nu goed doen gaan op hun 22e al naar het buitenland zoals Depay en Wijnaldum. En dat Wijnaldum het Engelse Newcastle, dat vorig jaar net niet degradeerde, verkiest boven Champions League met PSV zegt ook wel genoeg denk ik.

E: Venzio was mij voor.

Bewerkt: door Crazy-Ghost
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 251
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    50

  • JasonStatham

    32

  • KoningJesper

    31

  • Dutchy3010

    22

Bah, walgelijk. Wat moet Ajax zich schamen. Als dit zo doorgaat zal het niet lang duren voordat de Nederlandse kampioen niet eens meer rechtstreeks naar de Champions League kan. Ajax bedankt! thumbsup2.gif

Is natuurlijk niet Ajax's schuld. Ajax heeft samen met PSV de laatste jaren de meeste punten gescoord (iets meer dan PSV). Het ligt aan alles wat daaronder zit, die pakken gewoon geen punten. Heel leuk dat PEC de beker wint maar de gaan nooit een wedstrijd in Europa winnen (vorig jaar) maar de punten die Ajax & PSV wél pakken worden door een extra ploeg gedeeld.

Het is natuurlijk wel een schande van Ajax om dit op zo'n kinderlijke manier weg te geven, leuk joh: "het jongste elftal ooit in Europa van Ajax". Dat is echt niet iets om trots op te zijn, je hebt gewoon ervaring nodig op dit niveau. Als je dan een speler als Veltman ( emo.gif ) de voorkeur geeft boven een routinier als Heitinga.. tja.. weinig woorden voor.

Nou ja, ik geef Ajax niet zozeer de schuld van de daling Europees gezien, maar dit verlies is zoals jij zegt echt onnodig geweest. Daar kan ik me best pissig om maken, omdat er van tevoren heel verwaand werd gezegd dat ''Ajax wel even zou winnen''. Wederom hebben we hetzelfde scenario meegemaakt als de jaren hiervoor. Er zou ook wel even van Bucharest en Red Bull Salzburg gewonnen worden. Voordat ik boze reacties krijg; Als PSV er met de pet naar gooit, kan ik me er net zo over opwinden als nu.

Het eerste wat de KNVB kan doen is die achterlijke play-offs om Europees voetbal afschaffen. Wat heeft de eventuele nummer 7 van de al enorm zwakke Eredivisie in Europa te zoeken? De bekerwinnaar rechtstreeks(!) de Europa League in te laten gaan is ook een achterlijk idee. Ik heb alle respect voor FC Groningen, maar die worden ook weggetikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ha, ha.

Of PSV het vorig jaar beter deed, moet hier niets uitmaken, C-G. Ajax liet gewoon weer steken vallen in de situaties die ze in de E-tjes toch al wel geleerd moeten hebben.

Een jonge ploeg, hoezee.

@Kai: FC Groningen heeft misschien niets in Europa te zoeken (ik moet even reageren als FC-liefhebber), maar Ajax, PSV of wie dan ook net zo min. Zag PSV bijvoorbeeld tegen FC Groningen spelen, enkele dagen geleden. Alsof je met dat spel wel potten kan breken in Europa. Beter gaat de KNVB zich eerst weer concentreren op het opkrikken van het niveau van de Eredivisie, dan altijd hetzelfde gezever in Europa.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

@Kai: FC Groningen heeft misschien niets in Europa te zoeken (ik moet even reageren als FC-liefhebber), maar Ajax, PSV of wie dan ook net zo min. Zag PSV bijvoorbeeld tegen FC Groningen spelen, enkele dagen geleden. Alsof je met dat spel wel potten kan breken in Europa. Beter gaat de KNVB zich eerst weer concentreren op het opkrikken van het niveau van de Eredivisie, dan altijd hetzelfde gezever in Europa.

En toch 3-0 verloren, geloof dat er in de top wel meer gevraagd wordt dan leuk voetballen en veel druk zetten.. dingen als efficiëntie bijvoorbeeld. PSV en Ajax hebben natuurlijk meer te zoeken in Europa dan Groningen, dat weet je zelf ook goed. Veel beter dan Groningen (en minder dan PSV & Ajax) lijkt er dit seizoen niet te zijn dus dan hopen dat Groningen de groepsfase door kan komen samen met AZ.

Het lijkt me overigens verstandiger om tegen een team dat veel druk zet je meer te focussen op de counter en efficiëntie dan om mee te gaan in dat spel. Dan kan je het verliezen ja.

Link to comment
Delen op andere websites

Ha, ha.

Of PSV het vorig jaar beter deed, moet hier niets uitmaken, C-G. Ajax liet gewoon weer steken vallen in de situaties die ze in de E-tjes toch al wel geleerd moeten hebben.

Een jonge ploeg, hoezee.

Tuurlijk heeft Ajax het zelf gedaan maar als je sarcastisch Ajax gaat bedanken voor iets wat PSV de laatste jaren niet beter heeft gedaan, is dat wel een beetje raar natuurlijk. Maar Ajax heeft het natuurlijk volledig laten afweten. Al heb ik het gevoel dat Ajax niet slechter was dan Rapid Wien. Maar het zijn weer de persoonlijke fouten die er voor zorgen dat Ajax niet doorgaat. Het is natuurlijk niet gek dat Rapid zich helemaal ingraaft, maar dat had wel gewoon makkelijk voorkomen worden. Dat het dan toch nog 2-2 wordt is natuurlijk een klein wonder, maar dat je het dan binnen een minuut weggeeft is gewoon dramatisch..

Het is nu trouwens te hopen dat Cillessen wel wil blijven bij Ajax nu ze sowieso geen Champions League spelen. Hij is namelijk een van de weinige die dat niveau aankan. Hoe die Sanogo bij Arsenal terecht is gekomen snap ik trouwens oprecht niet.

Link to comment
Delen op andere websites

En toch 3-0 verloren, geloof dat er in de top wel meer gevraagd wordt dan leuk voetballen en veel druk zetten.. dingen als efficiëntie bijvoorbeeld. PSV en Ajax hebben natuurlijk meer te zoeken in Europa dan Groningen, dat weet je zelf ook goed. Veel beter dan Groningen (en minder dan PSV & Ajax) lijkt er dit seizoen niet te zijn dus dan hopen dat Groningen de groepsfase door kan komen samen met AZ.

FC Groningen mist inderdaad de afmaker, net als vorig seizoen. Als PSV tegen een team mét die afmaker had gespeeld, dan was de verdediging totaal door de mand gevallen. En dat risico ligt natuurlijk een flink stuk hoger in Europa dan tegen een ploeg als FC Groningen.

Ik verwacht overigens zelf ook niet dat FC Groningen die 'potten' wel gaat breken, maar dat moet je ook niet van de nummer 8 van de Eredivisie verwachten, vind ik. Veel te hoog gegrepen. Het is gewoon hopen op een paar mooie thuiswedstrijden, en natuurlijk de zak geld (zowel direct als indirect door mogelijke transfers).

Tuurlijk heeft Ajax het zelf gedaan maar als je sarcastisch Ajax gaat bedanken voor iets wat PSV de laatste jaren niet beter heeft gedaan, is dat wel een beetje raar natuurlijk. Maar Ajax heeft het natuurlijk volledig laten afweten. Al heb ik het gevoel dat Ajax niet slechter was dan Rapid Wien. Maar het zijn weer de persoonlijke fouten die er voor zorgen dat Ajax niet doorgaat. Het is natuurlijk niet gek dat Rapid zich helemaal ingraaft, maar dat had wel gewoon makkelijk voorkomen worden. Dat het dan toch nog 2-2 wordt is natuurlijk een klein wonder, maar dat je het dan binnen een minuut weggeeft is gewoon dramatisch..

Niets raars aan, als je het mij vraagt. Gewoon een totale blunder van Ajax, en daar doen de prestaties van PSV niets aan af.

Toch goed om te zien dat je de waarheid nog in kan zien. Dat mist nog weleens bij voetbalsupporters. Ook bij mij vast weleens.

Link to comment
Delen op andere websites

Ha, ha.

Of PSV het vorig jaar beter deed, moet hier niets uitmaken, C-G. Ajax liet gewoon weer steken vallen in de situaties die ze in de E-tjes toch al wel geleerd moeten hebben.

Een jonge ploeg, hoezee.

Tuurlijk heeft Ajax het zelf gedaan maar als je sarcastisch Ajax gaat bedanken voor iets wat PSV de laatste jaren niet beter heeft gedaan, is dat wel een beetje raar natuurlijk. Maar Ajax heeft het natuurlijk volledig laten afweten. Al heb ik het gevoel dat Ajax niet slechter was dan Rapid Wien. Maar het zijn weer de persoonlijke fouten die er voor zorgen dat Ajax niet doorgaat. Het is natuurlijk niet gek dat Rapid zich helemaal ingraaft, maar dat had wel gewoon makkelijk voorkomen worden. Dat het dan toch nog 2-2 wordt is natuurlijk een klein wonder, maar dat je het dan binnen een minuut weggeeft is gewoon dramatisch..

Het is nu trouwens te hopen dat Cillessen wel wil blijven bij Ajax nu ze sowieso geen Champions League spelen. Hij is namelijk een van de weinige die dat niveau aankan. Hoe die Sanogo bij Arsenal terecht is gekomen snap ik trouwens oprecht niet.

Ben het met je hele post eens! (Behalve Sanogo)

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een kut avond. Weg seizoen! Tot de 1-0 speel je aardig. Door die dreun ga je kut spelen. Veel rondspelen, weinig creëren. Na die 2-0 wordt t helemaal kut, Rapid gaat zich ingraven en geef ze eens ongelijk. Maar wel ongelooflijk kut om tegen te spelen.

Maar weer de jeugdigheid en de individuele fouten die hier het verschil maken. Wat zit Sinkgraven te klooien bij die 1-0. Waar is dan die Heitinga die ff zegt "Wegrammen die bal, Daley!" Die 2-0. Veltman, steek je hele poot ervoor of laat m gaan godverdomme! De 3-2. Maak een over-fucking-treding GUDELJ!!

Teveel fouten vanwege een heel jong team. Dit team KAN echt wel goed voetballen hoor. Dat heeft de wedstrijd tegen Wolfsburg en de eerste helft vorige week laten zien. Maar door die lage leeftijd is het wisselvallig als het weer en weten ze bepaalde keuzes niet goed te maken. En dat is jammer.

Om ff positief te zijn: Wat een heerlijk goal van Milik! _O_ Ook het tweede goal heel netjes. Sanogo die goed stoort en terugkopt, Milik net ff met het tikje en Gudelj die hem er heerlijk inknalt!

Maar wat ben ik chagrijnig. En dat gaat nog wel ff duren. Eigenlijk is het hele seizoen nu voor niks meer.

Eerst kon je de verliespartijen tegen clubs als Boekarest en RBS nog wel afdoen als incidentjes en off-days. Maar nu kan je toch wel heel pijnlijk concluderen dat door de opmars van het Oostenrijkse voetbal en/of de ineenzakking van het Nederlandse voetbal we van een gelijk niveau zijn als landen als Oostenrijk

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, grapjas. :puh:

Mijn voorspellingen wat betreft de playoffs:

Champions route

FC Astana - APOEL Nicosia

Skënderbeu - Dinamo Zagreb

Celtic - Malmö FF

FC Basel - Maccabi Tel Aviv

BATE Borisov - Partizan Belgrado

League route

Lazio - Bayer 04 Leverkusen

Manchester United - Club Brugge

Sporting Portugal - CSKA Moskou

Rapid Wien - Sjachtar Donetsk

Valencia - AS Monaco

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, waarschijnlijk wordt Club Brugge gewoon van de mat geveegd of een bescheiden overwinning voor United doordat ze met een veredeld A-elftal afkomen. Maar ik acht Brugge niet perse kansloos, United had het vorig seizoen enorm moeilijk als ze zelf het spel moesten maken(en tegen Brugge zal dit sowieso het geval zijn :7 ). En die 3-5-2 liet zelfs tegen hekkensluiters enorm veel ruimte achteraan. Er is een waterkansje voor Brugge tegen dit United. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...