Jump to content

Televisie aanschaffen


LonelyHowl

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik zat dus te overwegen om voor een nieuw scherm te sparen, maaar ik wil ook een (Smart)TV.

Dus, kunnen jullie mij helpen om een goede TV te vinden?

Ik zal even een lijstje maken van de dingen die ik er graag in wil hebben

Vereisten:

  1. Grotere resolutie dan 1920 x 1080 (dit is wat er op mijn huidige scherm zit)
  2. Minimaal 1x DualPort en 1x HDMI ingang
  3. Groot (Veel inch, als ik op afstand wil gamen/ film kijken e.d.) (Geen flauw idee hoeveel inch ik nu heb)
  4. Vloeiende beelden (want soms zie je bij sommige TV's dat het beeld een heel klein beetje hapert)
  5. Goede kleuren e.d.

Ja en het budget.. Ik ga er voor sparen dus het budget kan telkens oplopen.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vereisten:

  1. Grotere resolutie dan 1920 x 1080 (dit is wat er op mijn huidige scherm zit)
  2. Groot (Veel inch, als ik op afstand wil gamen/ film kijken e.d.) (Geen flauw idee hoeveel inch ik nu heb)

Tjah.. Wat vind je groot? Je kunt wel een 60 inch TV kopen maar als je die niet kwijt kunt heb je er weinig aan. Ben je ook op zoek naar een 4K televisie?

Ja en het budget.. Ik ga er voor sparen dus het budget kan telkens oplopen.. :puh:

Waar moeten we dan aan denken? 500 euro of 1500 euro? Voor een 50 inch 4K TV ben je toch al zeker 1300-1500 euro kwijt. Sparen voor TV's vind ik altijd een beetje hetzelfde als voor computers, je hebt er behoorlijk weinig aan om nu al een TV uit te zoeken als je de TV pas over een jaar haalt (ik weet niet hoeveel en hoe snel jij kunt sparen). Over 6 maanden kan die 4K TV van 1500 euro al 1000 euro zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

LG 49UB850V

heb hem nu zelf een maand alles werkt zoals je verwacht. stekker / kabel er in en draaien maar,

harddisk eraan hangen en alle muziek en films speelt hij af, 4K voor nog geen 900,- of hij groot genoeg is kan je alleen zelf bepalen.

Link to comment
Delen op andere websites

(Geen flauw idee hoeveel inch ik nu heb)

Vouwmeter of lintmeter nemen en diagonaal meten. Dan delen door 2,54. Trouwens, wat is een "DualPort"? Bedoel je niet DisplayPort?

4K heeft naar mijn mening momenteel nog maar weinig meerwaarde want er is maar heel weinig inhoud beschikbaar in deze resolutie.

Link to comment
Delen op andere websites

(Geen flauw idee hoeveel inch ik nu heb)

Vouwmeter of lintmeter nemen en diagonaal meten. Dan delen door 2,54. Trouwens, wat is een "DualPort"? Bedoel je niet DisplayPort?

4K heeft naar mijn mening momenteel nog maar weinig meerwaarde want er is maar heel weinig inhoud beschikbaar in deze resolutie.

Oh hahah ja ik bedoelde DisplayPort, zat wss in mn hoofd van DualPort hahahah

Ik heb nu 22 inch.

Heb meteen gekeken hoeveel ik ongeveer wil, ik kwam uit op 33"/35"

Bewerkt: door LonelyHowl
Link to comment
Delen op andere websites

Waar moeten we dan aan denken? 500 euro of 1500 euro? Voor een 50 inch 4K TV ben je toch al zeker 1300-1500 euro kwijt. Sparen voor TV's vind ik altijd een beetje hetzelfde als voor computers, je hebt er behoorlijk weinig aan om nu al een TV uit te zoeken als je de TV pas over een jaar haalt (ik weet niet hoeveel en hoe snel jij kunt sparen). Over 6 maanden kan die 4K TV van 1500 euro al 1000 euro zijn.

Ik denk 800 euro maximaal (uitzondering mogelijk)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb meteen gekeken hoeveel ik ongeveer wil, ik kwam uit op 33"/35"

Dan wordt het dus een 32" of een 40", want er is bar weinig keus tussen in. En ik raad je aan, vooral omdat je nog aan het sparen bent voor het gene wat je wilt kopen, deze site in de gaten te houden. Is altijd up to date en de meesten producten hebben een degelijke user review.

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat als je 1920x1080 op een 22" scherm hebt, de PPI hoger is(Pixels per inch), en dus scherper.

Als je 32" hebt met 1920x1080 ligt de PPI dus lager, en is het minder scherp.

Alleen wat je moet afvragen, dat op de afstand dat je de tv wilt plaatsen ver genoeg is om voor een bepaald PPI te gaan, dus voor 4k of voor 1080P.

Want echt voor de films en series hoef je niet direct 4k te nemen, en voor te gamen moet je een behoorlijke setup hebben wil je goed gebruik ervan kunnen maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat als je 1920x1080 op een 22" scherm hebt, de PPI hoger is(Pixels per inch), en dus scherper.

Als je 32" hebt met 1920x1080 ligt de PPI dus lager, en is het minder scherp.

Alleen wat je moet afvragen, dat op de afstand dat je de tv wilt plaatsen ver genoeg is om voor een bepaald PPI te gaan, dus voor 4k of voor 1080P.

Want echt voor de films en series hoef je niet direct 4k te nemen, en voor te gamen moet je een behoorlijke setup hebben wil je goed gebruik ervan kunnen maken.

Nou ja, ik wil alvast voorbereid zijn op de toekomst met een scherm haha ;P

En ja, ik hou tweakers.net meestal wel in de gaten haha

Link to comment
Delen op andere websites

Propere 4K ondersteuning kan je nog lang op wachten, eerste Full HD schermen zijn ook al 10 jaar oud(of zelfs ouder) en er zijn nu pas een handje vol zenders die op HD uitzenden en dit is slechts 720P.

Tegen de tijd dat 4K uitgezonden wordt, is 20K al uit en ben je bezig met je 7de tv, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Als je een pc hebt van 3000 euro, of glasvezel verbinding met 200mbit zodat je alles binnen normale tijden kunt downloaden.

Ja, dan is 4K wel wat interessant, veelal omdat je dan toch al geld over hebt.

Indien je een van de twee niet hebt(of beide), dan heb je aan 4k dus eigenlijk helemaal niks.

Maar goed, je moet het uiteraard zelf weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Wil je prima op 4K kunnen gamen? Dan zijn er opties:

- 2x GTX980 SLI

- 2x AMD 290X CrossFire

- GTX980Ti

- AMD Fury X

- AMD Nano

En als je geduld hebt tot 2016:

- nVidia Pascal GPU

- AMD Arctic Island GPU

De laatste twee GPU's worden op 14/16nm FinFET gebakken waardoor er meer shader cores en transistors op een die kunnen.

De meeste top-end nVidia Pascal zal hoogstwaarschijnlijk 32GB VRAM hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...