Jump to content

Open Sesame


Silverbyte

Recommended Posts

Yupabf5.png

Een tijdje terug liet ik al eens doorschemeren dat ik bezig was met een project voor een toffe opdrachtgever. Ik kon er destijds niet veel over zeggen, maar nu kan dat dus wel. De nieuwe single van rapper Timmietex, Open Sesame, is uit, en ik heb het artwork verzorgd. Tim benaderde mij eerder dit jaar omdat hij mijn werk op Instagram had gevonden en het perfect vond voor zijn aankomende partytracks. Hij was op zoek naar een Nederlandse kunstenaar die met pastelkleuren werkte en kwam bij mij uit. Ik was hier absoluut voor te porren, en na het maanden stilgehouden te hebben, is nu de eerste release van de aankomende EP's een feit. De single gaat al lekker rond op het internet en is te vinden op Youtube, Spotify, Soundcloud, iTunes, de hele rambam, dus dat is lekker veel exposure voor mijn werk. 8)

Open Sesame is een rework van een oud Leila K-liedje, gerenoveerd met Nederlandse (Brabantse!) lyrics. Tim heeft mij vrij spel gegeven bij het vormgeven van deze cover, dus ik heb mijn eigen interpretatie aangehouden: een feestsetting waar een deur open gedaan wordt, niet wetend wat daarachter wacht.

Binnenkort komt de eerste EP uit, waarvan ik óók het artwork gemaakt heb, dus tegen die tijd zien jullie die ook geheid verschijnen. Voel je voor nu vrij je mening te geven over deze (mijn grootse tot nu toe!) klus.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel vet dat je voor dit soort dingen gevraagd wordt! Publiciteit op aardig wat kanalen altijd goed. En dat je je eigen stijl kan toepassen, top!

(Toch zou ik ook weleens werk van je willen zien in een andere stijl! :$ )

Link to comment
Delen op andere websites

Dank, Ruben en Tommie!

@Ruben: ik maak zo nu en dan ook wel iets in een andere stijl, maar ik ben er zelden tevreden over. Vooral in het begin experimenteerde ik nog volop, om te zien wat me lag, maar nu is deze stijl zo natuurlijk voor me geworden dat het bijna lastig is geworden om er van af te wijken, haha. Als je een tijdje terug bladert in de Showroom kom je trouwens ook veel non-illustrated werk van me tegen!

Link to comment
Delen op andere websites

Zit je hier nou gewoon stiekem reclame te maken voor Timmietex? Heb 'm uiteraard even geyoutubed, en ik heb er wat gemengde gevoelens bij; het deuntje is wel lekker, de rap niet zo, vind het origineel van Leila K beter. Mar dat is persoonlijk, en daar zijn we hier niet voor. Wel tof dat je een dergelijke opdracht hebt gekregen trouwens. Ook al een vervolgopdracht binnen?

Ik heb (volgens mij) al eens gezegd dat ik je werk erg goed vind, en daar hoort deze creatie ook bij. In eerste instantie had ik iets van "Waar kijk ik in hemelsnaam naar?" maar met je uitleg erbij was het heel logisch eigenlijk. An sich vind ik je tekeningen waarin je heel veel details verwerkt leuker, maar zo'n feest kan het niet elke keer zijn. En verder heb ik net even je materiaal op Versheid bekeken (had nog nooit van dat medium gehoord) en dat ziet er ook leuk uit, vooral die van Koningsdag is gevat.

Genoeg veren voor nu, benieuwd naar je volgende werk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...