Jump to content

Modding


jorne58

Recommended Posts

Hoe bedoel je? Welke GTA wil je modden? Wat wil je zoal doen met de mods die je zoekt?
ik wil graag zelf mods gaan maken, voor GTA SA. Maar gewoon dingen zoals auto's en motoren.

In onderstaand subforum vindt je topics waar je vast wat mee kan.

http://www.gtaforum.nl/forum/261-iii-era-modding-hulp/

Daar zijn genoeg leden die je kunnen helpen met het leren van de basis en verder!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bedoel je? Welke GTA wil je modden? Wat wil je zoal doen met de mods die je zoekt?
ik wil graag zelf mods gaan maken, voor GTA SA. Maar gewoon dingen zoals auto's en motoren.

In onderstaand subforum vindt je topics waar je vast wat mee kan.

http://www.gtaforum....a-modding-hulp/

Daar zijn genoeg leden die je kunnen helpen met het leren van de basis en verder!

Bedankt! ik ga meteen kijken :*D
Link to comment
Delen op andere websites

Het maken van auto's (dus niet het installeren) behoort tot de moeilijkste gebieden van modding. Het kost veel tijd en moeite om dat te leren. Ik raad je aan om te beginnen met iets makkelijkers als texturen, ofwel het veranderen van oppervlaktes ingame. Daarmee kan je al hele leuke dingen doen, terwijl de investering om het te leren relatief klein is ten opzichte van modelling of coding. Aangezien je dit later ook weer nodig hebt als onderdeel van het modelen, is het geen verspilde moeite.

Om antwoord te geven op je vraag: wat betreft programma's zijn de meestgebruikte modelling programma's 3ds max (of gratis versie gmax, met veel minder mogelijkheden), zmodeller en sketchup. Laatstgenoemde is het makkelijkst maar geeft in het algemeen een veel mindere outcome (al kunnen sommige modellers met Sketchup bizar mooie dingen maken).

Bovenstaande is gebaseerd op de aanname dat je SA wil modellen. Topic derhalve verplaatst naar de juiste plek.

Link to comment
Delen op andere websites

Auto's modellen in 1 2 3 is alsof je het over een auto tekent in een paar seconden met potlood en papier.

Nope, het gaat maanden, zo niet, jaren kosten. Afhankelijk hoe gedetailleerd je het wilt maken kan het slechts in een paar dagen als je het lowpoly wilt houden

of maanden als je erg veel details wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker zo een, 4 a 5 jaar. En het probleem is dat ik een perfectionist ben :(

Is het niet goed of net goed, dan is het niet goed. In het begin deed ik idiote conversies en aanpassingen op de bestaande automods

en later wilde ik een auto maken die virtueel nergens beschikbaar is voor GTA.

Je moet er erg veel geduld kunnen hebben als je het heel mooi wilt maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...