Jump to content

Online Mods, Modders, Hacks & Hackers


NicolaB

Recommended Posts

Dag welgeliefde forumleden,

Toen ik zopas het online gedeelte opstartte van GTAV viel mij op dat er enorm veel mods, modders, hacks en hackers waren.

wat vinden jullie daar van?

Vinden jullie dat R* gefaald heeft in het op de markt brengen van een game dat zo makkelijk gemod en gehackt kan worden?

Óf

Vinden jullie het eigenlijk wel goed dat Rockstar een (Online-)game maakt waar je lekker vrij bent om in te klooien en doen wat je zelf wilt? (online mod- en hackvrijheid kunnen bijdragen aan het online sandbox-gevoel, dat singleplayer GTA ook altijd had).


disclaimer:

Het is niet de bedoeling dat dit een platform wordt om online mods & hacks inhoudelijk te bespreken, anderszins dat het bijdraagt aan de discussie en het niet gebruikt wordt om enigszins (het gebruik van-) illegale mods/hacks inhoudelijk te stimuleren.

ófwel: JWZ!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat R* echter had gefaald met de PC-versie van GTA Online. PC's zijn eenmaal makkelijker te hacken dan consoles, en dat zie je goed terug bij

GTA Online. (PC) Ze moesten gewoonweg van te voren een systeem implementeren om hacken en modden tegen te gaan. Dit hadden ze echter niet

gedaan, en hoppa, nu is Online een klerebende. Anderzijds vind ik wel dat R* 'n andere game-mode kon toevoegen waarbij modificaties wel zijn toegestaan, net zoals SA:MP en Multi Theft Auto.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel echt heel weinig online, maar ik moet zeggen dat ik echt nooit last heb gehad van modders ofzo? :? Zal wel aan mij liggen, want ik speel echt weinig, maar het meest 'extreme dat ik ooit tegenkwam', was iemand van level 800 ofzo. Voor de rest alles normaal bij mij...

Link to comment
Delen op andere websites

Anderzijds vind ik wel dat R* 'n andere game-mode kon toevoegen waarbij modificaties wel zijn toegestaan, net zoals SA:MP en Multi Theft Auto.

Dat lijkt me ook ja. Misschien een systeem met private dedicated servers, zoals bij Battlefield of diverse Call of Duty's.

Ik speel echt heel weinig online, maar ik moet zeggen dat ik echt nooit last heb gehad van modders ofzo? confused2.gif Zal wel aan mij liggen, want ik speel echt weinig, maar het meest 'extreme dat ik ooit tegenkwam', was iemand van level 800 ofzo. Voor de rest alles normaal bij mij...

Dat dacht ik in eerste instantie ook toen mensen dat tegen mij zeiden. Dat hield een op toen ik een paar keer iemand tegenkwam met een killhack waardoor ie automatisch handgranaten kon ontploffen bij de spelers. In de algemene ruimte wilde de Passive mode je nog wel eens beschermen, maar in een missie vond ik het hoogstens irritant.

Anderzijds, net zoals Phoenix ook zegt, vind ik het ook crap dat je niet echt een legale ruimte heb om eigen content á la MTA in te voeren in GTAV.

Link to comment
Delen op andere websites

op de ps4 zijn er niet veel

op de ps3 zijn er wat meer

de pc versie hadden ze gewoon niet uit moeten brengen, van te voren stond het al als een paal boven water dat dit zou gebeuren..

hier wordt online modden verboden, maar de grens tussen offline en online is heel erg dun... en automatisch een gevolg van, online kun je showen(pesten)

offline heb je alleen voor jezelf en is dus minder de moeite waard..

Link to comment
Delen op andere websites

op de ps3 zijn er wat meer

Klopt, op de PS3-versie zijn d'r ook genoeg. Als ik bijvoorbeeld een publieke lobby betreed, dan kom ik minstens wel 2 of 3 tegen. Het vervelende is dat je er amper iets tegen kunt doen, reporten of kicken heeft maar amper nut... Laat zelfs staan om een ticket te openen, R* kennende reageren ze niet, of het is zo'n typerende kopieer-en-plak bericht. Ik weet overigens niet hoe het op de PS4 is, althans, ik heb 'm nog niet.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

ik ben ook nog geen hackers tegen gekomen op ps4, denk waarschijnlijk omdat die (nog) niet te jailbreaken is ofzo?

Maar mocht je een hacker tegenkomen probeer het vast te leggen en stuur dat met het bewijs naar GTAOnlineBanhammer@rockstargames.com

Veel meer kun je er volgens mij niet aan doen.

Bewerkt: door nolms
Link to comment
Delen op andere websites

Vinden jullie dat R* gefaald heeft in het op de markt brengen van een game dat zo makkelijk gemod en gehackt kan worden?
Ja
Vinden jullie het eigenlijk wel goed dat Rockstar een (Online-)game maakt waar je lekker vrij bent om in te klooien en doen wat je zelf wilt?
Aparte servers.
Link to comment
Delen op andere websites

Als je aan gta ( op de pc ) denkt, dan denk je automatisch aan mods. Als je mods kan verwachten dan mag je zeker ook wel ruim van te voren een systeem ontwikkelen om de onderscheid te maken tussen mods van de singleplayer en multiplayer, wat dit betreft heeft Rockstar enorm gefaald.

Maar laten we niet alle schuld geven aan Rockstar, want in elke online modi word wel gecheat. Dit is van een Call of duty tot aan een wow zo, ik vind dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor de mulitplayer gedeelte van een game. Het klopt ook hoe verantwoordelijk je ook bent dat er altijd mensen zijn die alles lopen te verpesten en geen enkele nut of waarde zijn voor de game industrie.

Ik persoonlijk kijk er niet van op als ik in gta online een keer een ufo voorbij zie vliegen e.d., maar op het moment dat ze andere spelers lastig gaan vallen zonder dat ze ook maar een kans hebben om zich zelf te kunnen verdedigen dan is het gewoon niets meer dat je een kansloos figuur bent dat geen waarde hecht aan gaming.

Dit zijn mijn gedachtes hierover en die hoeven natuurlijk niet te klopppen met een ander, want je houdt hier altijd een welles nietes verhaal aan over. Het feit blijft wel dat cheaters gewoonweg keihard aangepakt dienen te worden en hoeveel je er ook oppakt het blijft altijd een 13 in een dozijn verhaal voor een game developer

Link to comment
Delen op andere websites

Op de PS4 heb ik weinig tot geen last van hackers of modders. Gelukkig. Ik speel dan ook voornamelijk met mijn crew in Invite Only-sessions. Overigens in Public-sessions ook nog geen last gehad van hackers of modders.

Link to comment
Delen op andere websites

Wordt er helemaal gek van en het is een van de twee persoonlijke redenen om binnenkort gta in de kast te leggen.

Zoals al eerder aangemerkt je report de cheaters maar hebt het gevoel dat er weinig aan gedaan wordt, aangezien ik sommige vaker tegenkom.

Ik report zelfs die kneuzen die mij vragen of ik modder ben en om geld schooien.

Persoonlijk nog nooit zoveel online cheaters tegengekomen in een game als bij deze.

Het verziekt het spelplezier voor mensen die wel eerlijk spelen.

Bewerkt: door weeddemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...