Jump to content
Joriz

'GTA-film' The Gamechangers 15 september op BBC Two!


gallery_1_5_64468.jpg\

Daniel Radcliffe speelt Sam Houser!

Hoera! Er is eindelijk meer bekend over de Rockstar Games dramafilm die door de BBC is gemaakt. We hebben nu een trailer en weten dat de film al op 15 september gaat worden uitgezonden!

In tegenstelling tot de werktitel Game Changer heet de film nu The Gamechangers. Het verhaal van de film begint in 2002 en laat in 90 minuten zien hoe GTA's creatief genie Sam Houser (de directeur van Rockstar Games), die wordt gespeeld door niemand minder dan Daniel Radcliffe (Harry Potter), er voor zorgt dat Rockstar Games mede dankzij de 'gewelddadige' gamereeks GTA uitgroeit tot miljardenbedrijf.

Bill Paxton (Apollo 13, Weird Science, True Lies, Spy Kids) neemt in de film de rol van ex-advocaat Jack Thompson op zich. Voormalig advocaat Jack Thompson was namelijk tegen geweld en seks in games en hij wilde dan ook Grand Theft Auto en andere Rockstar spellen verbieden. Met name toen er ook opeens seks in GTA San Andreas verborgen bleek te zitten. Tussen 2005 en 2008 had Rockstar Games dan ook vele rechtzaken tegen zich lopen. Dit is al eerder zeer smeuïg beschreven in het boek Jacked, waar deze film ook grotendeels op is gebaseerd.

Ook zal Hot Coffee mod maker en GTAGames.nl-erelid PatrickW in het verhaal voorkomen, hij wordt gespeeld door de Zuid-Afrikaanse acteur Gideon Lombard. loveit.gif

Mooi detail blijft natuurlijk dat deze film niet door Rockstar Games zelf is gemaakt en er zelfs geen officiële toestemming is van Rockstar Games en Sam Houser. Daarom zal zeker niet alles in deze dramafilm naar waarheid zijn. Wel denk ik dat vele mensen bij Rockstar Games ook deze film gaan kijken. puh2.gif

De trailer van The Gamechangers

The Gamechangers wordt op dinsdagavond 15 september om 22:00 (Nederlandse tijd) uitgezonden op BBC Two.

De HD variant van BBC Two zit bij de meeste Nederlandse kabelmaatschappijen in het standaardpakket, dus we kunnen 15 september met z'n allen de film gaan kijken terwijl we in de chat hangen. biertje.gif

Ga jij de film ook kijken?

Bronnen: BBC.co.uk &

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik hoop dat ik nog een cameo maak, dat je PatrickW in een steegje met een ban-knuppel achter mij aan ziet rennen.

Maar daar gaat de halve film toch over? :?:D

Vanavond kijken. Moet nog wel cola halen nu ik eraan denk. :7 Weet iemand hoelang hij duurt?

Bewerkt: door Ezra24rct3

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...