Jump to content

Utomik


Guardian1980

Recommended Posts

Utomik-ClientLogo1.png

Eigenlijk had ik al wel een topic over Utomik verwacht, maar aangezien dat er nog niet is wil ik jullie er toch op wijzen. Utomik is een bedrijf dat een service wil aanbieden waarbij men voor een vast maandbedrag onbeperkt kan gamen. Ze zeggen gebruik te maken van speciale technieken waardoor je onder meer zonder lag en met bijzonder weinig downloadtijd kan spelen. Meer vind je op de site. Het geheel zit nog in de bètafase, waarvoor je je momenteel nog kan inschrijven.

Ik zie ineens dat dit nogal overkomt als een verkapte advertentie. Dat is het niet hoor :puh: Ik ben zelf geen PC-gamer, maar wilde het wel met jullie delen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er nogal sceptisch over en ik denk niet dat het echt aan zal slaan. Als een nieuw spel €40 of €50 kost en je een of meerdere spellen helemaal uit zou kunnen spelen voor slechts €10 dan gaan nogal wat bedrijven verlies draaien denk ik zo. Sowieso heb ik niks met services waar een vast maandelijks bedrag aan vast zit, zoals o.a. Netflix. Een gebruiker die 1 uur per dag kijkt betaald evenveel als iemand die 10 uur per dag kijkt en dat vind ik nogal krom. Je zou moeten betalen voor hetgeen je consumeert.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar netflix loopt erg goed en is razend populair. Eerst maar even afwachten welke games/publishers komen op utomik nderdaad. Het is wel weer handig voor games die je toch maar één keer zou gaan spelen.

ook dit:

What are Premium games? Premium games are purchased individually and remain available even after your subscription expires.

Ik denk dan dat veel nieuwe games eerst of voor altijd premium zullen zijn. We zullen het zien.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

10 euro per maand is inderdaad niet héél erg goedkoop. Desalniettemin heb ik toch maar 'n account aangemaakt, met name om alles even uit te vogelen. Nochtans is het concept wel leuk, en ik verwacht wel dat veel mensen hiervan zullen profiteren.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

10 euro per maand is inderdaad niet héél erg goedkoop. Desalniettemin heb ik toch maar 'n account aangemaakt, met name om alles even uit te vogelen. Nochtans is het concept wel leuk, en ik verwacht wel dat veel mensen hiervan zullen profiteren.

Niet? Het lijkt mij juist best goedkoop, stel je koopt elke 2 maand een nieuwe, volwaardige, game van pak 'm beet 40 euro. Dan kan het al uit. Of één game van 40 euro in 4 maand kan al(net) uit. En dan kan je daarnaast nog allerlei andere games spelen en uitproberen :).

Zit wel potentie in.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb redelijk vaak dat ik een spel best wil spelen maar dat ik de prijs te hoog vind voor iets dat ik wellicht helemaal niet leuk vind. Wat dat betreft vind ik dit een ideale dienst. Het bezitten van spellen vind ik op zich niet zo belangrijjk,

Link to comment
Delen op andere websites

Een tientje per maand zou ik er zeker aan uit willen geven.

Per jaar koop ik gemiddeld 7 games (weliswaar via G2A) die normaal 20 euro of meer zouden kosten.

Dan zou ik al op één jaar meer dan 20 euro besparen!

Daarbij, ik denk dat dit ook goed uitkomt voor nieuwe ontwikkelaars om zo hun games te promoten :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt een goed idee met zeker veel potentie, maar het is echt zo een concept waarbij het aandeel 90% van het succes bepaalt. Als je nou gwn de nieuwste AAA-games steeds krijgt in het aanbod, dus nu bijv. MGS en Mad Max, dan lijkt het me heel erg succesvol, maar als je elke week een soort aanbod als bij PS+ krijgt met allemaal Indie-games dan neig ik er toch na dat t niet een echt succes gaat worden.

En ik vrees eerlijk gezegd voor het laatste...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...