Jump to content

[Battle] 1. FIFA 2016 vs. PES 16


Visser23

Recommended Posts

Vandaag starten we met een battle. Om een bepaalde tijd zal een nieuwe battle plaatsvinden tussen verschillende games of verschillende consoels.

Ditmaal FIFA 16 vs. PES 16.

Beide zijn voetbalgames en concurreren erg hard op de markt. De afgelopen jaren was Pro Evolution Soccer in een dal, maar sinds vorig jaar lijkt Konami weer met een goede comeback te komen. Zal FIFA 16, met haar gigantische fanbase, nog steeds overheersen? Of zal het PES worden, welke weer een stuk van de markt in handen gaat krijgen?

Ik ben benieuwd naar jullie onderbouwde mening.

FIFA 16

PES 16

https://www.youtube.com/watch?v=HshfqDVGWJU

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn persoonlijke mening gaat uit naar FIFA, omdat ik dit al jaren speel en omdat dit een van mijn eerste games was toen ik nog jong was. Dan groei je ermee op.

Beide games hebben voor en nadelen.

FIFA:

  • Prachtige graphics, echtheid van spelers komt dichtbij
  • Elk jaar toch weer kleine ontwikkelingen (vrouwenteams, veel stadions, veel soundtracks)
  • EA zou beter moeten luisteren naar het publiek
  • Veel teams en competities met een licentie
  • Veel dezelfde animaties (scheidsrechter, slidings (iets verbeterd in FIFA16)
  • Veel keeperbugs

PES:

  • Licentie voor Champions League en Europa League
  • Weinig licenties voor teams en competities
  • Veel animaties (verschillende slidings en tackles)
  • Weinig stadions (slechts 11)
  • Weinig soundtracks (slechts 13)
  • Gameplay minder mooi (qua sfeer/publiek en spelers)
  • Hele fijne en lichtvoetige gameplay

Hierboven dus een aantal feitelijke verschillen. Als je alleen kijkt naar gameplay speelt PES een stuk fijner als FIFA. De controls (in de demo) waren anders als die van FIFA, maar kreeg je snel onder de knie. Het loopt in mijn ogen veel soepeler. Iedereen zijn eigen smaak natuurlijk. :) Ik verkies FIFA boven PES, omdat mijn vrienden ook allemaal FIFA hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

FIFA heeft te veel fanboys dat het bijna niet uitmaakt met wat Konami op de proppen komt. Het enige wat ze zou kunnen redden is meer licenties, maar dat is nou eenmaal niet mogelijk met hun omzet. Ik doe zelf geen uitspraken over welke beter is, want heb nooit meer een editie van PES gekocht sinds ik mijn ps3 kocht 6 jaar geleden. Wil Konami echt een slag slaan zonder de belangrijke licenties waar iedereen op teert, dan zouden ze met een sterk iets moeten komen om te concurreren met FUT.

FIFA :Y

De rede is simpel:

-Realistische graphics/spelers

-Grote variatie spelers

-Vrouwen voetbal

-Ultimate Team!

En 1 minpunt:

-Keepers...

Ik wil je niet beledigen of iets, maar dit bedoel ik dus. Hoe kan je nou roepen dat 1 spel gewoonweg beter is en het andere spel dan in zijn geheel buiten beschouwing laten? Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb beide demo's ook even gespeeld maar ben toch van mening dat FIFA 16 beter speelt. De gameplay is t.o.v. FIFA 15 echt veel verbeterd. Ik merk duidelijk het verschil. Niet alleen de gameplay, maar ook de layout etc van de game is sterk verbeterd. Daarnaast is FIFA Ultimate Team DRAFT een geweldige toevoeging aan FIFA. Hier kan ik me zeker gigantisch lang mee vermaken.

PES 16 is natuurlijk ook een fantastische game, maar hier merk ik juist weinig veranderen t.o.v. van PES 15. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Het oogt wel goed, maar ik vind het minder spelen dan FIFA 16. Een groot minpunt is natuurlijk de licenties. Alleen daardoor zou ik PES al niet gaan kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...