Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto V is twee jaar oud!


med_gallery_1_5_98121.jpg

De tijd vliegt! Grand Theft Auto V is al weer twee jaar oud. Op 17 september 2013 kwam het spel origineel uit. Al draaide het eerste jaar nog compleet om de PlayStation 3 en Xbox 360 versie van Grand Theft Auto V en de opkomst van Grand Theft Auto: Online is er in het afgelopen jaar veel veranderd.

Dit afgelopen jaar was namelijk de transitie naar de 'next-gen' PlayStation 4 en Xbox One consoles. Tevens kwam Grand Theft Auto V eindelijk dit jaar uit en waren er vele mooie updates aan GTA Online.

De volgende dingen vond ik de hoogtepunten van het afgelopen GTA5 jaar:

Super mooie Next-Gen versie

Terwijl GTA5 er op de PlayStation 3 en Xbox 360 al fantastisch uit zag was het niet volledig HD en konden deze oude consoles met veel moeite de grote wereld van Los Santos tot leven brengen. Gelukkig kwam daar met de 'next-gen' versie dus verandering in. Op dinsdag 18 november 2014 kwam GTAV namelijk uit op de PlayStation 4 en Xbox One. Het spel was gelukkig geen directe port. Maar bood veel meer. Naast vele grafische en technische verbeteringen zaten opeens vele nieuwe dingen in het spel verstopt, van vliegen als een vogel tot het belusiteren van 152 nieuwe radionummers. De next-gen versie leek bijna een nieuw spel.



First person de wereld in 1080p bekijken was opeens mogelijk puh2.gif

Eindelijk de Grand Theft Auto Online: Heists

We hebben er meer dan 500 dagen gewacht. De Heists waren namelijk meerdere keren beloofd, maar het kostte Rockstar Games heel veel moeite om de Heists te maken tot een perfecte multiplayer ervaring. Op dinsdag 10 maart 2015 belde Lester je eindelijk in GTA Online of je hem wilde helpen. De update was gelukkig veel meer dan slechts een paar simpele kraakjes bij de bank! De gratis update bracht zeer diverse multiplayer missies voor 4 spelers waarbij veel GTA$ zijn te scoren.

De introductiemissie van de Heists

Waar bleef nou die PC versie?

Terwijl de Playstation 4 en Xbox One versie dus in november 2014 uitkwam werd de releasedatum van de PC versie meerdere keren uitgesteld. Rockstar Games gaf namelijk meerdere keren toe meer tijd nodig te hebben en druk bezig te zijn met 'polijsten'. Uiteindelijk kwam GTA5 toch nog op dinsdag 14 april 2015 naar de PC met alle next-gen verbeteringen die ook in de PlayStation 4 en Xbox One versie zitten.

med_gallery_1_161_103558.jpg

Met de PC versie kan je vele grafische instellingen aanpassen

Nieuwe radiostation The Lab

Er was ook goed nieuws voor de muziekliefhebbers aangezien er een compleet nieuw radiostation aan het spel werd toegevoegd. Het unieke radiostation The Lab bevat muziek dat is opgebouwd uit gesamplede missiemuziek van GTA5 in een compleet nieuw jasje. Daarnaast bevat het radiostation ook zeer grappig commentaar van de radiohosts.

Zelf coole filmpjes maken met Rockstar Editor

Met de PC-versie kwam een compleet nieuwe tool naar Grand Theft Auto V. Namelijk Rockstar Editor waarmee je zelf filmpjes kan bouwen. Sinds afgelopen dinsdag zit de editor ook in de PlayStation 4 en Xbox One versie. De editor heeft voor enorm veel creativiteit gezorgd en daarnaast veel extra promotie voor het spel. Diverse van deze mooie filmpjes hebben we hier dan ook in het nieuws voorbij laten komen.

De toekomst van Grand Theft Auto V is online!

Afgelopen dinsdag kwam de 29ste update uit voor Grand Theft Auto V met daarin de Freemode Events voor GTA Online. Deze update maakt ook echt de toekomst duidelijk van Grand Theft Auto V. De toekomst is namelijk 'next-gen'. Na twee jaar tijd is het tijd om langzaam afscheid te nemen van de PlayStation 3 en Xbox 360 versie. Natuurlijk zal je spel wel blijven werken, maar er komen geen grote updates naar deze oude consoles aangezien ze het simpelweg niet aan kunnen.

De toekomst en focus ligt daarbij vooral op online. Al beloofde Rockstar Games in de herfst van 2013 een grote singleplayer DLC waar het verhaal van Michael, Trevor en Franklin verder zou gaan, werd het in de lente van 2014 opeens stil. De focus ligt volgens Imran Sarwar van Rockstar North namelijk nu bij GTA Online. Je kan de komende tijd dus vooral diverse updates en uitbreidingen aan GTA Online verwachten.

Toch kunnen die honderden mensen bij Rockstar Games niet alleen aan GTA Online werken. Stiekem werken ze wel gewoon aan andere gametitels. Helaas is Rockstar Games heel goed in dingen geheim houden en lekt er eigenlijk nooit wat naar buiten. Hopelijk doorbreken ze deze herfst toch nog de stilte, al durf ik op dit moment verder niets verder te voorspellen. Behalve dan dat het soon is ...

Wat vond jij het hoogtepunt van afgelopen jaar en wat hoop jij voor de toekomst?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ze is inderdaad al bijna twee jaar, de oudste van mij. O wacht, daar gaat dit niet over :puh:

Hoewel ik het spel al snel had, heeft het toch even geduurd voordat ik het speelde. Maar toen het moment daar was, en de game tot leven kwam, was dat wel een prachtig moment.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Haha, ik weet nog dat ik een countdown op mijn telefoon had waar de countdown nog op 477 dagen stond. ik kon niet wachten tot de release :puh:.

Na 2 jaar nog steeds een van de betere (misschien wel de beste) hedendaagse game(s). Speel het nu nog steeds met veel plezier. Op GTA Online na, want dat vind ik saai geworden na een tijdje.

Bewerkt: door Larsiexd

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...