Jump to content

Chromecast Defect?


3L1077

Recommended Posts

Hey,

Heb samen met m'n tekentablet maar gek gedaan en een Chromecast aangeschaft. Lekker simpel uitgelegd allemaal, tot het erop neerkomt. Ik ben bezig met de installatie, tot op het moment dat ik de code moet invullen voor m'n wifi, om de chromecast internet te geven (als ik het me goed herinner). Na laaaaang wachten, zegt hij dat er iets fout is gegaan, en ik denk dat ik iets moest aanpassen aan m'n instellingen van Telenet. Daarna gewoon gaan eten, en er de rest van de avond niet meer naar gekeken. De volgende dag probeer ik opnieuw, maar brandt het ledje roze, en krijg ik een zwart scherm. Even opzoeken vertelt me dat dat betekent dat er een soort van opstartfout is, en resetten lukt niet.

Wat nu gedaan..? Kan ik hem terugbrengen (gekocht bij Coolblue), is het te repareren, of heb ik zelfs iets fout gedaan?

I don't know :(

Link to comment
Delen op andere websites

Roze lichtje toont dat hij aanstaat, dus niet perse een fatale fout ofzo.

Zeker weten dat je correct kanaal gekozen hebt op TV? Microusb kabel er goed genoeg hebt in gedaan en de orginele adapter hebt gebruikt? Ik heb al meerdere chromecasts kapot gezien (omdat dit voor anderen beheer) maar die zijn tot nu altijd nog kapot gegaan omdat de connectors zijn afgebroken, nog nooit een "zwarte" scherm fout gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Roze lichtje toont dat hij aanstaat, dus niet perse een fatale fout ofzo.

Zeker weten dat je correct kanaal gekozen hebt op TV? Microusb kabel er goed genoeg hebt in gedaan en de orginele adapter hebt gebruikt? Ik heb al meerdere chromecasts kapot gezien (omdat dit voor anderen beheer) maar die zijn tot nu altijd nog kapot gegaan omdat de connectors zijn afgebroken, nog nooit een "zwarte" scherm fout gehad.

Nee, 't is echt zeker geen van die dingen die jij zegt.

@Guardian: nee, maar ik dacht dit weekend eens naar hun echte winkel te gaan, die is hier toch vlakbij.

Link to comment
Delen op andere websites


  • Optie 1: Open Chromecast app> selecteer het Chromecast apparaat> raak het menu knop in de rechter bovenhoek> aanraken Factory Reset Chromecast.
    Optie 2: Terwijl de Chromecast is aangesloten op de TV, fysiek houdt u de knop op de Chromecast minstens 25 seconden of totdat de vaste LED-lampje begint te knipperen op het Chromecast apparaat en de TV gaat leeg en begint de reboot volgorde.
    Let op: Het houden van de Chromecast aangesloten op de TV tijdens de fabrieksinstellingen te herstellen kunt u zien op het tv-scherm wanneer de reset gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Hey hey,

Het kan goed zijn dat je de knop te kort ingedrukt houdt (het lichtje moet wit gaan branden als de reset goed gelukt is). Dit kan vaak wel 30 seconden duren voor hij teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Ook is het zaak dat de Chromecast aangesloten is op het netstroom. Check anders hier nog wat andere problemen die ervoor kunnen zorgen dat het resetten niet lukt: https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=nl 

 

 

Bewerkt: door Joriz
Reclame maken voor eigen website is niet de bedoeling. Link vervangen naar officiële handleiding
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...