Jump to content
Joriz

'Er was nooit de intentie om Red Dead Redemption naar de PC te brengen!'


med_gallery_1_5_158543.jpg

GTA Online heeft veel overeenkomsten met de multiplayer van Red Dead Redemption

Een ex-medewerker van Rockstar Games heeft gisteren in een stream op Twitch vertelt dat Red Dead Redemption nooit naar de PC zou komen. Het meer dan vijf jaar oude PlayStation 3 en Xbox 360 spel waarmee je als outlaw John Marston aan het begin van de twintigste eeuw in het wilde westen van Amerika allerlei missies op GTA achtige wijzen uitvoert zijn lang geruchten over geweest. O.a. geruchten dat het spel ook naar de PC of zelfs Xbox One zou komen.

I don't think was ever an intention to have a PC version of Red Dead Redemption . I was honestly very shocked when they did a PC version of Grand Theft Auto V. Obviously in development, we were all PC based and had it running for win32 clients for the entire development. But as far as licensing for the console and stuff, it was always going to be a xbox 360 and ps3 title. To the best of my recollection, we never even seriously talked about optimizing for PC.

Kris Roberts die tot 2010 bij Rockstar Games had gewerkt als hoofd multiplayer-ontwerp vertelt dus in een Twitch stream dat het nooit de bedoeling was dat het spel ook naar PC zou komen. Zo vertelt hij dat het spel natuurlijk op de PC geprogrammeerd is het echter enkel voor PS3 en Xbox 360 gemaakt. Het plan om het spel naar de PC te brengen was er volgens hem nooit.

Een beetje jammer nieuws dus voor mensen die altijd dit spel op de PC hadden willen spelen. De medewerker is natuurlijk al wel een tijdje weg bij Rockstar Games en plannen kunnen zijn verandert, al acht ik deze kans klein.

Bron: NeoGaf / Twitch

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Er was ook nooit de intentie om hersens te gebruiken bij Rockstar. Veel werkuren kan zo'n port echt niet opslorpen in vergelijking met een totaal nieuwe game maken, en poen zouden ze sowieso scheppen.

Bewerkt: door MegaPilot

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Had deze game destijds graag gespeeld, geen PC-versie betekende dat ik hem tot op de dag vandaag nooit gespeeld heb.. Ach, ik ben wel klaar met R* :{.. Op het moment kunnen enkel Bully en Manhunt mij nog boeien, en R* lijkt die ogenschijnlijk vergeten.

Blizzard houd ik tegenwoordig meer in de gaten dan R*, al houd ik in het algemeen games niet echt meer in de gaten bij gebrek aan tijd en andere prioriteiten :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Obviously in development, we were all PC based

Development van wat? RDR of GTA V? Nogal een dubbelzinnige verwoording.

Ja, vroeg dit mij ook al af.

Alle hoop die ik ooit had voor een pc-versie van RDR heb ik al jaren geleden opgegeven. En met deze uitspraak kunnen we er ook wel vanuit gaan dat alle toekomstige games, met uitzondering van GTA, zo goed als niet meer naar de pc zal komen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat mij betreft zeker een van de beste games ooit gemaakt, toch spijtig voor de PC-gamers dat ze hem nooit hebben kunnen spelen. Benieuwd hoe die graphics er uit hadden gezien op een goeie PC, want op de 360 zagen ze er al fantastisch uit.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Red Dead Redemption is altijd een goede game geweest, en voor die tijd fraaie graphics. Na zo'n lange tijd is alle hoop voor een PC-versie allang vergaan.

Ik hoop toch wel dat ze een soort vergelijkbaar spel gaan maken (maar daar heb ik ook niet heel veel hoop voor)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...