Jump to content

Posters en flyers


Visser23

Recommended Posts

post-56961-0-84495300-1444907325_thumb.jpg

post-56961-0-57591200-1444907339_thumb.jpg

Let op; tis in CMYK gemaakt dus digitaal zijn de kleuren soms anders. Onder andere de logo's bij de laatste poster zijn heel raar. De groene kleur is normaal minder. Daarnaast, bij de flyer van de kerstmarkt; de witte gloed onderin is volle breedte hoor, maar doordat ik snel de snijlijnen ff had weggehaald, ziet het er nu even zo uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Nondeju, dat zijn er veel! :clown: Nee, geintje hoor. Toch heb ik wel 'n paar tips waar je later eventueel rekening mee kunt houden;

Ten eerste vind het kleurgebruik bij sommige posters een tikkeltje té vel, zoals bij de laatste én de tweede. Mogelijkerwijs kun je voor de volgende

keer de kleurtoon ietwat milderen, 't komt dan wat minder vel over. Ten tweede vind ik vooral de 2e poster té eentonig overkomen, en dan doel ik vooral op de kleur. Wellicht is het wat handiger om wat meer diverse kleurtjes te gebruiken. Voor de rest is er helemaal niets op aan te merken. Hopelijk heb je hier wat aan, aangezien ik in feite maar bar weinig verstand hier over heb. :7

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het bij de tweede poster inderdaad lastig om de juiste kleur erbij te vinden. Het moest iets van zomersfeer krijgen, dus ik heb voor deze gekozen. Had inderdaad wel wat anders gekund.

De laatste poster is in 't echt niet overbelicht hoor. Komt waarschijnlijk door CMYK (print) ipv RGB (digitaal).

Bedankt voor je tips!

Link to comment
Delen op andere websites

Zien er top uit. Zijn het opdrachten, of eigen "verzinsels"? Zeker wanneer het het eerste betreft ben ik wel benieuwd hoeveel vrijheid je hebt gehad, en waarom je tot deze keuzes bent gekomen.

De eerste vind ik op zich wat druk. De kaart van Europa en wat bekende gebouwen zijn goed, maar dat groen en die vlinder maken het vol en druk. De tweede vind ik dan weer wat saai. Op zich zijn de afbeelding en de tekst goed verdeeld over de poster, maar een andere kleur was inderdaad beter geweest. De derde is gewoon goed. Het geheel klopt gewoon. Enkel die luchtbel in het midden had je wel weg kunnen laten naar mijn idee. Bij de vierde ben je helaas gebonden aan een hoop tekst. Die heb je goed onderin geplaatst, met een goede achtergrond. Persoonlijk had ik niet voor een kerstboom gekozen; het is natuurlijk een KERSTmarkt, maar voor 12 en 13 december had ik voor een afbeelding van een kerstmarkt gekozen. Met de boom die je hebt gekozen heb je er wel weer een mooi geheel van gemaakt. De laatste is prima, hoewel je mijns inziens door het kleurgebruik vooral de nadruk legt op het ijs-gedeelte, ik mis de kerstmarkt een beetje. Verder vind ik 'm zeker niet te fel hoor.

Bij de laatste staat trouwens IJGLIJBAAN, ik heb het vermoeden dat je daar een S bent vergeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Zien er top uit. Zijn het opdrachten, of eigen "verzinsels"? Zeker wanneer het het eerste betreft ben ik wel benieuwd hoeveel vrijheid je hebt gehad, en waarom je tot deze keuzes bent gekomen.

Het zijn allemaal opdrachten van opdrachtgevers inderdaad. Bij de eerste had ik redelijk wat vrijheid, maar het moest duidelijk zijn dat het over internationalisering gaat. Hierdoor moest de poster niet een "gewone" poster worden. Want: gewoon = Nederland; anders = buitenland. Als je me begrijpt. Vandaar dat er allemaal verschillende elementen in zitten; jungle achter, vlinders, bekende gebouwen, Europa...

De eerste vind ik op zich wat druk. De kaart van Europa en wat bekende gebouwen zijn goed, maar dat groen en die vlinder maken het vol en druk.

Hier kan ik heel goed inkomen inderdaad. Door de lichteffecten en de vlinder in het midden, zorg ik er een beetje voor dat de lezer naar dat punt wordt getrokken.

De tweede vind ik dan weer wat saai. Op zich zijn de afbeelding en de tekst goed verdeeld over de poster, maar een andere kleur was inderdaad beter geweest.

Dankjewel. :) Voor wat voor kleuren had jij gekozen als het ging om zomer?

De derde is gewoon goed. Het geheel klopt gewoon. Enkel die luchtbel in het midden had je wel weg kunnen laten naar mijn idee.

Haha, ja, die had inderdaad wel weg gemogen. Ik ben overigens helemaal niet zo tevreden over de poster. Als je goed kijkt, vallen je al snel een paar dingetjes op :puh: Ben blij dat hij bij jou wel bevalt :)

Bij de vierde ben je helaas gebonden aan een hoop tekst. Die heb je goed onderin geplaatst, met een goede achtergrond. Persoonlijk had ik niet voor een kerstboom gekozen; het is natuurlijk een KERSTmarkt, maar voor 12 en 13 december had ik voor een afbeelding van een kerstmarkt gekozen. Met de boom die je hebt gekozen heb je er wel weer een mooi geheel van gemaakt.

Hmm, daar heb je inderdaad een goed punt. Dat had ik misschien net als bij die van de braderie kunnen doen. Er moest trouwens wel persé een kerstboom in. Maar dat had misschien ook prima gekund in combinatie met jouw idee.

De laatste is prima, hoewel je mijns inziens door het kleurgebruik vooral de nadruk legt op het ijs-gedeelte, ik mis de kerstmarkt een beetje. Verder vind ik 'm zeker niet te fel hoor.

Bij de laatste staat trouwens IJGLIJBAAN, ik heb het vermoeden dat je daar een S bent vergeten.

Dankjewel :) De nadruk moet inderdaad liggen op de achtergrond en dan met name de ijsglijbaan. Deze is nog nooit eerder in Friesland gebruikt, dus deze moest gepromoot worden. De kerstmarkt heeft op deze poster niet veel te maken; er komen twee posters. Voor de kerstmarkt dus eentje en voor de 'Winter Weken' in het algemeen. Over de IJGLIJBAAN; je hebt helemaal gelijk. Wat een domme fout.

Bedankt voor je tips en rates! Hier kan ik zeker wat mee. Thanks!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...