Jump to content

Human Resource Machine


thebig

Recommended Posts

hqdefault.jpg

Human Resource Macine



Ontwikkelaar: Tomorrow Corporation

Uitgever: Tomorrow Corporation

Genre: Puzzel

Platforms: PC, Mac, Wii U

Aantal spelers: 1

Release: 15 oktober 2015

Demo: nvt

In Human Resource Machine begin je je carrière in een bedrijf dat input verwerkt en vervolgens weer output. In een tijd waarin machines heel veel kunnen, is efficiënt werken de boodschap om je job te kunnen behouden.

De bedoeling van het spel is dus dat je je werknemer programmeert om een bepaalde opdracht te doen met de input en die vervolgens weer te outputten. Je moet dus een programma schrijven voor je personage, die het lijstje dan mooi van boven naar onderen volgt. Dit kan aan de hand van enkele commands.

Naarmate je verder in je carrière komt en andere opdrachten krijgt, kom je nieuwe commands tegen die je kunnen helpen. Echter worden de puzzels ook een stuk moeilijker.

Per puzzel krijg je ook een aantal uitdagingen, die je een maximaal aantal commands oplegt en een maximaal aantal stappen.

De meeste levels van het spel heb ik ondertussen al kunnen uitspelen. In mijn studierichting heb ik wat programmeren geleerd, maar door het beperkt aantal commands kunnen deze puzzels toch wel uitdagend zijn. Als je eindelijk een oplossing weet te vinden, geeft het je net zo'n goed geval alsof je net een echte code hebt gefixt, zeker als je ook nog eens in de aparte uitdagingen slaagt. Zeker aan te raden dus.

Zijn er hier nog mensen die het spel hebben? Zitten jullie ook klem bij bepaalde levels?

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de gevorderde puzzels kan je misschien sneller de juiste linken leggen als je al wat weet van programmeren, maar alles wordt stapsgewijs aangeleerd. Kennis van programmeren is dus zeker niet noodzakelijk.

Er zijn in totaal maar 11 commands, waarvan de functie makkelijk aan te voelen valt, maar die ook goed worden uitgelegd wanneer ze geïntroduceerd worden.

Ook een soort "spel" waarbij je zulke codes meot oplossen is Code Academy knipoog.gif

Een ander spel dat ik ook voorbij zag komen toen ik zocht op Human Resource Machine was TIS-100. Wil zeker beiden wel eens bekijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...