Jump to content

Wat na 1986?


Svenie

Recommended Posts

Aangezien het GTA Vice City forum tot mijn grote spijt weer wat minder actief is geworden, open ik graag nog eens topic met een interessante vraag voor jullie. (zoals hier en hier)

We weten allemaal dat VC zich afspeelt in de de jaren 80, meer bepaald in 1986, wellicht de hoogtij dagen voor drugs zoals cocaïne. Een handeltje dat op het einde van het spel een groot deel uitmaakt van het imperium van hoofdrolspeler Tommy Vercetti. Na GTA Vice City is echter zeer weinig geweten over de toekomst van Tommy en zijn imperium.

Er bestaat bijna geen twijfel dat Vercetti in 1992 (GTA San Andreas) de touwtjes nog steeds strak in handen heeft, wanneer Ken Rosenberg hem probeert te bereiken bij het verlaten van een afkickcentrum. Eerstgenoemde weigert echter elk contact met Ken, wat indiceert dat hij de toekomst liever zonder hem tegemoet ziet. Hoe moeten we onze deze toekomst voorstellen vraag ik jullie dan? In de overige GTA's binnen het GTA3-era kon niets worden afgeleid en aangezien we ons sinds GTA IV in een andere era bevinden is het enige wat we kunnen doen gissen.

Maar wat denken jullie? Behoudt Tommy zijn positie als 'kingpin' van de stad? Is er uiteindelijk toch een relatie met Mercedes Cortez tot stand gekomen? Kan Ken Rosenberg terug in contact komen met zijn oude 'vriend'?

Dit is wellicht niet het beste topic ooit hier, maar het leek me wel leuk om jullie fantasie en giswerk te horen en laat ons eerlijk zijn, een beetje activiteit in het forum van de beste GTA ooit is altijd welkom.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat Rockstar nog verder gaat met het verhaallijn van Tommy. Vooral omdat er zo'n gat is tussen 1986 en 1992. Er is dus bewijs dat hij nog leeft, dus heeft hij ook genoeg meegemaakt. Ik hoop dan wel dat hij in Vice City is gebleven, of dat hij zijn imperium heeft uitgebreid naar een andere stad. Hoe dat verhaal in elkaar zou steken, heb ik echter geen idee van maar ik ben wel heel benieuwd!

Link to comment
Delen op andere websites

Vice City is natuurlijk bijna geheel geïnspireerd door Scarface. Zou mij dan ook niet verbazen als Vercetti hetzelfde lot ondergaat als Tony Montana. Tommy is naar mijn mening de beste GTA protagonist ooit. Met name ook vanwege de vele vergelijkingen met Scarface.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik stel me zo voor dat de macht van Tommy mede blijft bestaan door zijn handel met een drugskartel dat is gebaseerd op het Medellínkartel van Escobar. Dat door de val van Escobar ook hij in de problemen komt. Een openlijke relatie met Mercedes zie ik niet gebeuren, maar ze zou heel goed een vaste minnares kunnen zijn. Verder kan een hereniging met Rosenberg wel, maar pas nadat Tommy in de problemen raakt en hij er achter komt dat het aantal echte vrienden wel dun gezaaid is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik stel me zo voor dat de macht van Tommy mede blijft bestaan door zijn handel met een drugskartel dat is gebaseerd op het Medellínkartel van Escobar. Dat door de val van Escobar ook hij in de problemen komt. Een openlijke relatie met Mercedes zie ik niet gebeuren, maar ze zou heel goed een vaste minnares kunnen zijn. Verder kan een hereniging met Rosenberg wel, maar pas nadat Tommy in de problemen raakt en hij er achter komt dat het aantal echte vrienden wel dun gezaaid is.

Een hereniging met Rosenberg en het tevens in contact komen met Carl Johnson dan? Hoewel ik de theorie van een samenwerking tussen CJ en Tommy op andere fora zag passeren, lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk gezien de core businnes van Tommy (drugs) en de toch wel afgunst en afstand hiervan door Grove Street. Vraag me tevens af hoelang een Rosenberg zijn verslaving kan blijven onderdrukken wanneer hij met Madd Dogg het artiestenleven leert kennen. Dat Tommy tevens opnieuw contact zou leggen met bijvoorbeeld Kent Paul lijkt me nog onwaarschijnlijker.

Vraag mij trouwens af of Marco Forelli, de broer van Sonny en na zijn dood de nieuwe 'Don' van de familie niet op wraak uit is ten opzichte van Tommy, hoewel hij hiertoe misschien niet genoeg mankracht ter beschikking heeft na de afslachting van zijn broer en diens leger in de Vercetti Mansion. De focus lijkt mij vanaf 1992 ook vooral op de partnership (als je het zo kan noemen) met de Sindacco's en Leones bij de uitbating van Caligula's Palace te liggen.

Gezien het GTA3-era helaas is afgesloten zal het altijd een mysterie blijven, maar dat maakt het desondanks niet minder aangenaam om te gissen en fantaseren.

Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaat bijna geen twijfel dat Vercetti in 1992 (GTA San Andreas) de touwtjes nog steeds strak in handen heeft-
Hier kijk ik toch wel anders tegenaan.

Mijn fantasie is dat Tommy Vercetti zich meer gaat richten op legitieme zaken (vandaar ook de secrateresse :cab:). Iedere kingpin weet dat het veel te gevaarlijk is om voor altijd op de troon te zitten en in het geval van Tommy Vercetti lijkt het me al helemaal het geval. Vice City is niet een plek waar de Italiaanse mafia voor lang kan heersen, al is Tommy genadeloos als het aankomt op andere gangs uitschakelen. De stad blijft een plek voor Zuid-Amerikanen en tel daarbij op dat cocaïne sowieso al steeds minder populair zou worden in de jaren '90, dan denk ik toch dat hij niet de gangsterbaas blijft die hij is aan het eind van VC.

Kan Ken Rosenberg terug in contact komen met zijn oude 'vriend'?.
Dit is iets wat ik eerlijk gezegd nooit heb begrepen, blijkbaar was er toch iets gebeurd wat ervoor heeft gezorgd dat de band tussen de twee vernietigde. Zodoende dat deze niet meer te herstellen was en alleen Rosenbergs cokeverslaving lijkt me niet genoeg. Anders zou het niet in het plaatje passen, als het Tommy was die Ken naar Fort Carson stuurde, dan zou dat een teken zijn van liefde. Hij geeft om Ken en zijn welzijn en in dat geval is het gewoon onbegrijpelijk om hem na zijn revalidatie volledig te negeren

Het is allemaal giswerk en ik vind het jammer dat we Tommy Vercetti nooit in een andere GTA zagen om nou net het een en andere te verhelderen. Hij is immers een mafialid/made men en een cameo-achtige rol in LCS zou zeer interessant zijn geweest.

Ik ben momenteel bezig met VC opnieuw uitspelen, wellicht dat ik meer erover kwijt kan als ik klaar ben met het spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat betreft de relatie tussen Tommy en Ken had ik altijd het gevoel dat die is stukgelopen omdat laatstgenoemde door zijn verslaving niet van Tommy's 'stuff' kon afblijven. Het is al vrij duidelijk merkbaar hoe impulsief en idioot Ken is wanneer hij heeft gesnoven in bijvoorbeeld de missie The Shootist. Wellicht dat een resem van stommiteiten Tommy uiteindelijk heeft doen beslissen dat Ken aan zijn zijde alleen maar meer moeilijkheden bracht.

Laat ons trouwens eerlijk zijn, als advocaat zou ik ook niet op hem vertrouwen. Hoewel, hij telkens je wordt opgepakt als Tommy in Vice City je weet vrij te pleiten.

"You wouldn't know the truth if you found it banging your wife; now shut up and release my client. And your wife's not that great."
"Officer, do you really think my client is capable of that?"
"Tommy Vercetti is an innocent man!"
"Tommy Vercetti doesn't even own a gun!"
All your evidence is circumstantial bull shit and you know it.
Link to comment
Delen op andere websites

Voor mijn gevoel leeft Tommy Vercetti na 1986 nog wel. Ik denk zelfs dat z'n imperium zó groot is dat hij Liberty City én 'n aantal delen van San Fierro, Los Santos & Las Venturas in zijn macht heeft . De kans is dan ook zéér groot dat 'ie tussen 1986 - 1992 al 'n multimiljardair is gezien hij veel drugsdeals had afgesloten met rijke zakenlui. Aan de andere kant heeft 'ie tevens vaak te maken met de rivaliteit van andere corporaties/gangs, voornamelijk uit jaloezie. Tommy weet dan overigens van de dood te ontsnappen, maar er zal 'n dag komen waardoor hij (inclusief z'n hele gang) vroeg of laat ten onder gaat. Dit verhaaltje klopt natuurlijk voor geen ene meter, maar ik vond het is leuk om er 'n eigen draai aan te geven. :)

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Interessant vraagstuk dit, maar meteen ook lastig. Ik denk sowieso dat het contact tussen Ken en Tommy is verbroken, omdat Tommy en Ken in principe samen met elkaar opgescheept worden door een mislukte deal. Uiteindelijk weten ze samen dan wel aan de top te komen, maar dit is natuurlijk voor het meeste te danken aan Tommy. Tommy lijkt uit de cutscenes daarom ook niet altijd evenveel waardering voor Ken te hebben, vaak vindt hij hem gewoon een watje.

Wat betreft de sleutelpositie in Vice City. Ja, dat is lastig te zeggen. In principe heb je iedereen onder de duim waardoor er niet meer gelijkenswaardige rivalen zijn. Het kan dus zijn dat Tommy gewoon van het leven gaat genieten, maar dan zelf mensen het werk laat doen. Daar heeft hij dan wel de macht voor. Alleen wat ik misschien nog wel een optie vind is dat hij naar Liberty City is gegaan. In principe was dat ook zijn doelstelling bij de Forelli Family. Het punt is alleen dat dat in principe zijn vijanden zijn geworden omdat Sonny zich tegen hem afkeert. Daardoor kan hij zich in de tussentijd hebben bedacht of juist niet, omdat hij dan juist meer wraak kan nemen. Dit blijft alleen weer erg ingewikkeld gezien we tot drie keer toe in Liberty City in de tussentijd zijn teruggekeerd. Dan hadden we eigenlijk wel iets van Tommy hebben moeten vernomen of hij moet een fataal einde hebben geleden.

De leeftijd van Tommy speelt in deze situatie ook wel een rol. Hij is namelijk niet de jongste protagonist. Hoe oud hij precies is weet ik niet, maar in 1971 werd hij opgepakt. Toen zou hij wel een jaar of 20-25 zijn geweest. 15 jaar later komt hij vrij, dan is hij 35-40 in 1986. Voor GTA IV (2008) zou hij dan sowieso wel te oud zijn, GTA III (2001) en GTA LCS (1998) zou hij mogelijk nog wel ergens hebben rond gelopen mocht hij naar Liberty City zijn gegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Tommy na het grijpen van de macht terug naar Liberty City gaat is wat mij betreft vrijwel onmogelijk. Hoewel de Forelli family erg is verzwakt door het verlies van Sonny in 1986 en vervolgens van zijn broer Marco in 1992 is de familie nog steeds in vrij grote getallen aanwezig in 1998, het jaartal waarin Liberty City Stories zich afspeelt.Tommy heeft zijn wraak jegens Sonny en dat is voor hem meer dan genoeg. Zoals hij in "Keep Your Friends Close" ook tegen Ken zegt: "Cause there is no up North anymore, it's al down South." Tommy is slim genoeg om tijdens een maffia oorlog de macht niet te proberen te grijpen.

Daarnaast is de grootste "business" van Tommy nog altijd drugs en laat dat nu net hetgeen zijn waar de verschillende maffia families in die tijd erg tegen waren. Weinig kans dat ze Tommy ook maar de kans geven om een drugsimperium op te zetten. Vice City zal wat dat betreft in de GTA-serie altijd de beste stad daarvoor zijn, deels vanwege de bereikbaarheid via het water. Er is denk ik ook wel een beetje een persoonlijke kwestie. Tommy heeft 15 jaar van zijn leven in een gevangenis in Liberty City gespendeerd, iets wat mij geen prettige herinnering lijkt. Daarom denk ik dat Liberty City voor hem een afgesloten hoofdstuk is en hij zich voornamelijk concentreert op het behoud van zijn macht in Vice City tot zijn dood. Wie zijn zaakjes overneemt is misschien nog een groter raadsel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...