Jump to content
ERRWINS

GTA Online heeft 8 miljoen spelers per week!


gallery_32909_245_263865.png

Het moederbedrijf achter Rockstar, Take-Two Interactive, heeft de kwartaalcijfers van het derde kwartaal van 2015 gepubliceerd. Al heeft Take-Two Interactive niet medegedeeld wat de nieuwe verkoopcijfers zijn, kunnen we er vanuit gaan dat deze ook fors is gestegen, aangezien Grand Theft Auto V op 30 juni 2015 al 54 miljoen keer over de toonbank was gegaan. Spelers lijken niet genoeg te krijgen van GTA Online, wat nu al ruim 2 jaar te verkrijgen is.

Omzet

Het derde kwartaal van Take-Two Interactive sloot op 30 september j.l. en behaalde een omzet van $364.9 miljoen. Dat is 169 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2014. Volgens Take-Two Interactive is de omzet vooral te danken aan de lancering van de 'blockbuster' NBA 2K16, wat opmerkelijk is aangezien de game op 29 september uit kwam. Eén dag voordat het kwartaal ten einde kwam.

Immens veel spelers

GTA Online had in het derde kwartaal ruim 8 miljoen spelers per week. Ter vergelijking; Battlefield 4 en Battlefield Hardline hebben gezamenlijk 6 miljoen spelers per maand! Voor een game van ruim twee jaar oud, is dit zeker niet slecht. Rockstar heeft met Grand Theft Auto V laten zien dat ze wederom een pracht game hebben neergezet. Ook houdt Rockstar zijn publiek zoet met vele gratis updates die te verkrijgen zijn voor (vrijwel) alle consoles en de PC. Mijn vermoeden zegt dat dat Rockstar daar ook nog lang niet klaar mee is. Laten we hopen dat we nog jaren mogen genieten van de updates en de geweldige gameplay!

Meest recente update voor GTA Online; De Lowrider update!

Bron: Take-Two Interactive, Gamespot

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik vind dit toch allemaal maar weer vaag, hoor. Gaat het om 8 miljoen unieke spelers? En hoe wordt dat geteld? Iedere keer als je inlogt?

Denk dat het gaat om unieke Rockstar-accounts en daarmee dus om unieke spelers. Ik vind het niet absurd hoog, het is maar net waarmee je het vergelijkt. World of Warcraft had op een gegeven moment 12 miljoen actieve spelers en EA's Star Wars Battlefront beta trok 9,5 miljoen spelers. Het helpt dat GTA Online op vijf verschillende platformen beschikbaar is, dat zal naast de regelmatige DLC's ook behoorlijk helpen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat betekend dat er meer offline spelers zijn dan online.

Dus wanneer krijgen we een waardige update voor offline ipv dat irritante online rommel.??

Nou inderdaad

Ik ben tevens al een heletijd niet meer GTA V / GTA Online gespeeld ik ben er een beetje klaar mee met GTA V / GTA Online

Vanmiddag even een filmpje geaakt voor contest maar voor de rest al bijna 2 weken geen GTA V / GTA Online aan gehad

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Uit GTA Online is waarschijnlijk veel meer geld te halen met die Shark Cards.

Ik dacht dat er wel een keer een DLC voor de singleplayer zou komen? The Ballad of Gay Tony kwam tien maanden na de pc-release van GTA IV uit. Doortrekkend naar GTA V zou dat februari worden, maar gezien de focus op Online kan dat best langer duren (dan gedacht).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat online onzin heeft GTA helemaal kapot gemaakt en R*'s stock online bakt er helemaal niks van tegenover modders online.

Multiplayer is wel leuk maar er moeten wel grenzen en dit gaat wel een beetje over de boord en nu zitten we alleen maar online DLC's die helemaal niks doen

aan de SP en moeten de modders telkens weer proberen om de dlc's te porten naar SP.

Beetje jammer dit maar ja, kan je niks aan doen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...