Jump to content

AOTM 2015 November (Herfst) - Stemmen t/m 30/11!


3L1077

AOTM November 2015  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk stukje verdient de titel AOTM 2015?

    • Inzending 1
      10
    • Inzending 2
      5
    • Inzending 3
      0
    • Inzending 4
      1
    • Inzending 5
      3
    • Inzending 6
      6
    • Inzending 7
      4


Recommended Posts

Ons nieuw concept van Art Of The Month heeft een alvast heel leuke werkjes opgebrach. Maar welk werkje is nu volgens jou de titel van kunst van de maand waard?

Stemmen tot en met 30 november 23:59!

Inzending 1

herfst7prwj.png

Inzending 2

2vlrtyh.jpg

Inzending 3

Herfst_OWN.png

Inzending 4

Herfst_Aot_M_copy.png

Inzending 5

dq1vz6.png

Inzending 6

Co32g4F.png

Inzending 7

9apumv.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Er zitten met recht hele leuke creaties tussen, en dat maakt het toch best lastig. De tutorial van Visser23 heeft geïnspireerd (met prima resultaat) maar ook hebben sommigen een leuk eigen idee ingebracht.

Inzending 2 is geschikt als reclameposter voor een Halloweenfeest, maar voor hier oogt het toch wat te eenvoudig. Ook heel eenvoudig is inzending 5, waarbij de maker (wie zou het zijn?) los lijkt te zijn gegaan in Paint oid. Inzending 4 heeft de overgang van zomer naar herfst in beeld gebracht. Origineel idee, maar de uitvoering is naar mijn idee niet helemaal geslaagd; het een na laatste plaatje lijkt mij een mooie zonsondergang op een tropisch eiland, wat me weer helemaal terug brengt naar de zomer en niet verder naar de herfst. Inzending 6 is voor een deel heel goed, het woord HERFST in mooie herfstkleuren maakt me helemaal vrolijk. Maar dat zinnetje eronder is jammer; wanneer het in dezelfde kleuren was gedaan als het grote woord had dat al gescheeld, maar het is zo'n negatieve zin. Ik geef toe, wanneer ik nu naar buiten kijk regent het, dus het is zeker van toepassing, maar ik had liever gezien dat er iets moois was benadrukt, zoals de kleuren. Inzendingen 3 en 7 hebben veel van elkaar weg (hoe zou dat toch komen?); mooie kleuren, mooie subtiele effecten, maar ik vind ze wat saai. En dat is precies waarom inzending 1 mijn stem krijgt. Met de wat wazige herfstkleuren op de achtergrond ligt de focus op het lieveheersbeestje. Ik heb altijd de neiging om dat soort kleine beestjes te volgen; waar gaan ze heen, of blijven ze juist zitten? Dergelijke vragen roept dit beeld ook bij me op, en daarom voor mij de beste.

Link to comment
Delen op andere websites

inzending 5, waarbij de maker (wie zou het zijn?) los lijkt te zijn gegaan in Paint oid.

Buiten het feit dat ik niet weet wie hem gemaakt heeft weet ik wel dat het onder dwang van Visser23 is gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Euh, als ik heb correct heb had ik enkele dagen geleden op Inzending 4 gestemd. Puur omdat 'ie fraai gedecoreerd is. D'r is tevens weinig mee

'gekloot', daar bedoel ik mee te zeggen dat er relatief weinig bewerkt is op 't gebied van contrast én belichting, integendeel tot die andere afbeeldingen. 't Enige minpuntje is dat de een-na-laatste screen niet op de juiste plek staat, maar daar stoor ik me nauwelijks aan..

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gekozen voor de eerste. Vind hem erg mooi gemaakt en het straalt gewoon een herfst sfeer uit. Het lieveheersbeestje maakt hem ook een stuk mooier, zonder hem zal het er een stuk saaier uit zien. De aandacht gaat erg naar het insect toe en de bladeren vormen een mooie achtergrond. Heel netjes gemaakt!

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn stem gaat naar inzending nummer zeven. Een beetje cliché herfst uitstraling, maar ook erg mooi. De zonnestralen en vogels geven het 'perfecte wakker worden' weer. Wat mij trouwens nooit overkomt als de wekker weer eens te vroeg afgaat :7, maar dat terzijde. Inzending nummer één geeft een beetje hetzelfde herfstgevoel als hierboven, maar juist door z'n eenvoud ook mooi. Ik mis aan de rechterkant nog wel iets, een beetje kleur denk ik. Inzending nummer drie is vooral erg origineel, van deze illustratieve stijl houd ik zelf ook wel. Ook mooi! En de vijfde inzending, inspiratie op gedaan bij Ballas' signature? :7

Dit was mijn top drie, mooie inzendingen jongs! :tu:

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

Soms zitten er erg mooie werken tussen, zoals de eerste inzending. Maar dan denk ik altijd bij mezelf: wat is daar nou voor extra's mee gedaan. Met inzending 1 lijkt dat naast wat filterwerk niet veel te zijn als je het met het origineel vergelijkt.

852999-320.jpg

herfst7prwj.png

Volle respect natuurlijk als je zelf dat kiekje hebt gemaakt; echt prachtig ;P

Datzelfde geld voor de 3e inzending:

fall_leaves-778721.jpg

Herfst_OWN.png

En de 7e

IMG_5699.jpg

9apumv.jpg

Mooi, dat zeker. In het geval van de laatste ook mooi ge-edit. Maar geen eigen werk. Dus dan hoor je ook niet met de eer van de respectievelijke prachtfoto's te strijken vind ik. :puh:

Dan is er volgens mij maar 1 waarvan ik echt kan zeggen: dit is echt 100% zelf gemaakt en dat is:

Untitled_1.png

Inzending 2, Waar ook duidelijk uit blijkt waarvoor het wordt ingeleverd. Een pompoen met een missie dus. En op pompoenen met een missie stemmen is toevallig een van mijn specialiteiten.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Inzending: 1

Ik vind het plaatje opzich de mooiste die ertussen zit. De herfstkleuren komen hier prachtig in terug. Het lieveheersbeestje maakt de foto echt af. De overige plaatjes met bladeren zijn overigens ook mooi bewerkt. Inzending 7 was mijn 2e favoriet. :)

Leuk contest!

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso nummer twee.

Dit omdat het thema wel origineel is, Halloween is niet direct iets waar je aan denkt als je 'herfst' hoort. En daarnaast is het, naar mijn idee, de enige waarbij echt verschillende en soms ook complexe photoshop/illustrator-skills zijn gebruikt en, zij het simpel, goed toegepast. De outcome is leuk geworden! Had nog meer ingezeten als het idd als poster oid gebruikt was, maar mooie basis al.

Verder sluit ik me wel aan bij NicolaB. No offence verder naar de makers, maar het lijkt wel heel simpel. En hoewel simpel soms ook erg mooi (en effectief) kan zijn, vind ik het tekort voor een Art of the Month.

Bij nummer 4 krijg ik een beetje zo'n knip en plak scrapbook idee ofzo, geen idee waarom. Had je ook van die 'mes-stempels' dat je sterren enzo uit papier kon drukken. Met welk programma is dit gemaakt? Niet lullig bedoeld, maar het lijkt een beetje zo'n CD-ROM die je ouders ooit bij een digitale camera kregen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb inzending 4 gemaakt met Photoshop CS6 en jah de uitvoering is verre van goed en zeer gehaast. Maar ik moet eerlijk toegeven dat het idee van meedoen aan dit initiatief een rol speelde bij het creëren en inleveren de laatste avond. Maar als het meer op een werkje van een starter met een ander (meer amateuristische) programma lijkt, dan is het een goed idee om maar gewoon niet mee te doen. < Zo klinkt het wel heel demotiverend :erm:

Dank .phoenix. voor je stem :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ach FFF, laat je vooral nooit demotiveren! Ik ben er zeker van dat ELK het goed bedoelde. Ik vind het al fantastisch om te zien hoeveel er is ingezonden, en er is weinig leuker dan mensen vooruitgang te zien maken. Go on!

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...