Jump to content

Niked

Recommended Posts

CO7j59fU8AAGfoV.png

Playstation VR is een virtual reality- headset gemaakt door Sony.

Op de markt verwacht in oktober 2016, met een prijskaartje van 399,99 euro.

Het is trouwens verplicht om een Playstation Camera in huis te hebben. De Move-controllers zijn niet verplicht.

Features:

  • OLED-scherm: de PlayStation VR-headset heeft een 5,7-inch OLED-scherm met een resolutie van 1920x1080. Dit scherm vergroot het gezichtsveld en geeft soepel beeld zonder wazigheid.

  • Vernieuwingsfrequentie van 120 Hz: Games voor PlayStation VR kunnen bij 120 fps kunnen worden gerenderd. Dankzij het OLED-scherm met deze hoge vernieuwingsfrequentie en de kracht van PS4 is PlayStation VR in staat tot verbazingwekkend vloeiende visuals.

  • Superlage latentie van minder dan 18 ms, ongeveer de helft van wat het eerste PlayStation VR-prototype had. Een lage latentie is essentieel om het gevoel te creëren dat je daadwerkelijk in het spel zit, maar ook om de VR-ervaring comfortabel te maken voor de spelers.

  • Nauwkeurige bewegingsregistratie: In totaal zijn er negen ledlampjes die krachtige 360-graden tracking ondersteunen om de positie van het hoofd nauwkeuriger te registreren.

Er zijn al een aantal games aangekondigd die Playstation VR zullen ondersteunen, zoals Robinson: The Journay en RIGS.

Video's en trailers:

Playstation: VR

Playstation VR: Showcase

The Walk:

Geen enkel topic gevonden hierover, moest er een bestaan mag deze gerust verwijdert worden.

Bewerkt: door Skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben toch erg benieuwd hoe dit zou moeten werken. Om met de Oculus Rift op PC hetzelfde beeld te halen als op een gewone monitor, heb je drie kracht zoveel grafische kracht nodig. Je hebt voor de Oculus dus ook een GTX970/RX270 nodig om degelijk te kunnen weergeven wat er gebeurt.

De PS4 staat er sowieso toch al niet bekend om om de beste grafische paardenkracht te hebben, en als je die door drie deelt... Ga je in 360p VR spelen?

Link to comment
Delen op andere websites

Idd, dit is gewoonweg véél te duur.. Je kunt je geld dan evengoed besteden aan 'n PS4, waar je bovendien meer aan hebt. En ik heb er in ieder

geval d'r niks aan, na een minuutje of tien ben ik al duizelig én tegelijkertijd misselijk. (Had het zelf ooit is getest.)

Link to comment
Delen op andere websites

Idd, dit is gewoonweg véél te duur.. Je kunt je geld dan evengoed besteden aan 'n PS4, waar je bovendien meer aan hebt.

Ehm, ik denk niet dat je het niet helemaal goed begrepen hebt want dit ding zou moeten werken in combinatie mét de PS4. Je hebt ze dus beiden nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Idd, dit is gewoonweg véél te duur.. Je kunt je geld dan evengoed besteden aan 'n PS4, waar je bovendien meer aan hebt. En ik heb er in ieder

geval d'r niks aan, na een minuutje of tien ben ik al duizelig én tegelijkertijd misselijk. (Had het zelf ooit is getest.)

Dit 'ding' is alleen compatibel met een PS4.. Dus waarom nog een PS4 kopen van het geld waarmee je dit gaat kopen als je toch al een PS4 hebt? :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

*Dubbelpostje*

Afgelopen avond heeft Sony een persconferentie gehouden over de Playstation VR. Deze conferentie werd helaas niet uitgezonden naar het grote publiek, wat toch wel best jammer was.

Al bij al, we weten nu dat;

  • De PS VR een prijskaartje van 399,00 euro bedraagt, en in oktober moet uitkomen. Daarbij is het in bezit zijn van een Playstation Camera verplicht. Deze wordt NIET bij de bril geleverd.
  • Dat The Playroom VR gratis beschikbaar zal worden gesteld bij de release van de PSVR.
  • Alle Ps4 games zullen bespeelbaar zijn dankzij de Cinematic Mode. "Met de Cinematic Mode van PlayStation VR kunnen gamers niet alleen gamen, maar ook films kijken. Zo wordt bijvoorbeeld Netflix ondersteund waardoor je een erg unieke kijkervaring zult hebben. Verder zal het mogelijk zijn om alle PlayStation 4 games via deze modus te spelen.
  • Bij je PSVR krijg je een demo-disc die enkele demo's bevatten van VR games die op dat moment in de winkelschappen liggen.
  • In de doos kan je de headset, processing box,power-cable, earphones, DualHDMI Connecter (vanaf de box naar de headset), HDMI-kabel (PS4 naar de box) en een Micro USB kabel verwachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Supervet! Ik ben sowieso wel geïnteresseerd in Vitual Reality, maar dit gaat gewoon nog een stap verder. Je speelt nu gewoon zelf je eigen game. Hoe vet is dat? Gewoon jezelf als personage (POV) in Call of Duty of FIFA. Kom maar op!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...