Jump to content

Nederland naar de top!


BoerTijger

Recommended Posts

2zs43a1.png

"Nederland naar het Europese Kampioenschappen!"

Zeist - Nadat Guus Hiddink ontslag heeft genomen is de onbekende, ambitieuze manager Van Straalen aangenomen als bondscoach van het Nederlands Elftal. Deze nieuwbakken coach had slechts een doel. Met zijn land, en zijn mannen, naar Frankrijk. Naar het Europese Kampioenschappen!

Nederland trof in de kwalificatiereeks Tsjechië, Turkije, Ijsland, Letland en Kazachtstan. Nadat Guus Hiddink ontslag nam na 6 wedstrijden, die tevens alle 6 werden gewonnen, trok Van Straalen zijn land over de eindstreep. 10 overwinningen in 10 wedstrijden!

stand.png

wedstrijden0.png

wedstrijden1.png

In Frankrijk gaat er gestreden worden in de volgende poule:

standek.png

Bondscoach Van Straalen over de poule: "Een makkelijke loting, maar waken voor gemakzucht. Groepswinst moet te doen zijn! We gaan er voor met z'n alle!"

Tevens maakte Van Straalen zijn voorselectie bekend:

Doelmannen:

Jasper Cillessen Maarten Stekelenburg, Jeroen Zoet, Tim Krul

Verdedigers:

Stefan de Vrij, Douglas, John Heitinga, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi, Gregory van der Wiel, Joël Veltman, Jetro Willems

Middenvelders:

Daley Blind, Jean-Paul Boëtius, Jordy Clasie, Nigel de Jong, Siem de Jong, Memphis Depay, Anwar El Ghazi, Jorrit Hendrix, Jeremain Lens, Quincy Promes, Davy Pröpper, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Marco van Ginkel, Georginio Wijnaldum

Aanvallers:

Vincent Janssen, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar

Van deze selectie moeten er nog 7 gaan afvallen. Welke namen zijn dat volgens jullie?!

Next: Nederland op het Europese Kampioenschappen!

Uitleg:

Dit verhaal gaat over mij als personage als bondscoach van het Nederlands Elftal in het spel Football Manager 2016. Ik hoop dat jullie mij willen volgen in dit verhaal. Kijken of ik er wel wat van bak ;)

Bewerkt: door BoerTijger
Link to comment
Delen op andere websites

Men probeert de misère achter zich te laten, gelukkig is er één iemand die het droomscenario tot leven laat komen op ons computerschermpje. 30 punten uit 10 wedstrijden, wat volgt? Groepshoofd worden na het vernederen van de Russen, Denen en Tsjechen om vervolgens achtereenvolgens de Italianen, Belgen en Spanjaarden naar huis te sturen en in de finale voor eens en altijd af te rekenen met de Duitsers?

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik de topictitel zag in het rijtje nieuwe topics dacht ik dat het ging over de rol van Nederland bij de komende klimaattop in Parijs :puh:


Altijd interessant om over dit soort zaken te discussiëren, we zijn niet voor niets allemaal bondscoach ;) Ik vind dat Van Straalen een interessante voorselectie heeft samengesteld; een mooie mix van jong en ervaren. Wie ik wel mis in de voorselectie zijn Bas Dost en Luuk de Jong. Zijn zij geblesseerd, of hopeloos uit vorm?

Welk spel speel je eigenlijk en op welk niveau?

In de spoiler stond al welk spel ;)

Link to comment
Delen op andere websites

2zs43a1.png

"MOEIZAME VOORBEREIDING"

Zeist - Tijdens een ingelaste persconferentie maakte bondscoach Van Straalen zijn selectie bekend voor het EK.

Doelmannen:

Jasper Cillessen Maarten Stekelenburg, Jeroen Zoet

Verdedigers:

Stefan de Vrij, Douglas, John Heitinga, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi, Gregory van der Wiel, Jetro Willems

Middenvelders:

Daley Blind, Jean-Paul Boëtius, Jordy Clasie, Memphis Depay, Jorrit Hendrix, Jeremain Lens, Quincy Promes, Davy Pröpper, Arjen Robben, Wesley Sneijder

Aanvallers:

Vincent Janssen, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar

Reactie van de bondscoach: '"Zonde dat een topper als Strootman geblesseerd is. Janssen (Vincent red.) zit erbij omdat hij dit seizoen een geweldige vorm heeft laten zien. Beter dan spelers als De Jong en Dost. We kunnen nog veel van 'm verwachten."

De voorbereiding richting Frankrijk ging moeizaam.

vbr.png

"Ja, twee hele zware nederlagen. Gelukkig zegt voorbereiding niets en gaan we in Frankrijk beter ons best doen! Mijn mannen zijn er klaar voor!"

Next: Zijn ze er ook echt klaar voor?

Link to comment
Delen op andere websites

Vincent Jansen? Of hij nou een betere vorm had dan Dost of niet, ik had ten alle tijden Bas Dost geselecteerd. Vincent lijkt het ook niet heel goed te doen, of wel? In de twee nederlagen is maar één keer gescoord namens Oranje. Hoe ben je eigenlijk gaan spelen? Een 4-5-1 opstelling lijkt me het meest logisch gezien je selectie? :)

Link to comment
Delen op andere websites

2zs43a1.png

"VALT ER IETS TE HALEN?"

Frankrijk - Na een moeizame voorbereiding, stevige teamgesprekken en tactische bijeenkomsten is het tijd om maar is te gaan voetballen. Inmiddels heeft Van Straalen bekend gemaakt in een 4-2-3-1 formatie te gaan voetballen met aanvullende druk naar voren.

Nederland - Rusland (GROEP B EUROPESE KAMPIOENSCHAPPEN)

Van Straalen: "We willen aanvallend, over de flanken, voetbal laten zien tegen Rusland. Dat gaat gebeuren met Cilissen in de goal. Van Der Wiel, Douglas, De Vrij en Willems achterin. Pröpper en Boëtius op het middenveld. De flank en nummer 10 bestaat uit Robben, Sneijder en Depay. Van Persie staat voorin voor de doelpunten."

Na 45 minuten voetballen staat Rusland verrassend met 1-0 voor. Ook is het de betere ploeg op dat moment maar Van Straalen grijpt in. Boëtius en Willems gaan eruit voor Blind en Clasie. Het loont meteen. Van Persie schiet een hattrick, ook Robben pikte zijn doelpunt mee. Zo won Nederland met 4-2 haar eerste groepsfase wedstrijd omdat Rusland de tweede helft ook nog een keer scoorde.

rus_nl.png

Denemarken - Nederland (GROEP B EUROPESE KAMPIOENSCHAPPEN)

Van Straalen: "De weg doorzetten! Dat doen we met Stekelenburg in de goal. Geen Cilissen omdat Stekelenburg scherper oogt op het moment, in de verdediging starten we met Janmaat, Martins Indi, De Vrij en Willems. Clasie en Blind op het middenveld, Robben, Sneijder en Depay en omdat Van Persie licht geblesseerd is start Vincent Janssen in de spits!"

Na 80 minuten voetballen besluit Van Straalen vol op de aanval te gaan spelen, de stand was 0-0 op dat moment. Inmiddels waren Promes, Hendrix en Van Persie in het veld gekomen voor Janssen, Depay en Willems. Helaas brak in de 85e minuut Eriksen door en zo verliest Nederland haar 2e groepswedstrijd.

den_nl.png

Tsjechië - Nederland (GROEP B EUROPESE KAMPIOENSCHAPPEN)

Van Straalen: "We moeten winnen, het is spannend. Alle landen staan op 3 punten. Hopelijk kunnen we het gemis van de geschorste Robben goed op ons nemen. Stekelenburg in de goal, Janmaat, de Vrij, Martins Indi en Blind. Pröpper, Hendrix om een verdedigende intentie en een aanvallende intentie op het middenveld te creëren. Promes vervangt Robben en wordt ondersteund door Depay en Sneijder. Van Persie is terug en start in de spits."

Na 5 minuten scoort Depay al de 1-0 voor Nederland! Ook Martins Indi brengt in de 22e minuut een doelpunt aan zijn land, 2-0. Daarna wisselt Van Straalen, Huntelaar erin en Van Persie eruit. Vervolgens pompt Promes zich tot held van het land en scoort 2x! En dat terwijl hij al bepalend was bij het doelpunt van Depay. Depay krijgt in de 68e minuut een lichte tik en wordt gewisseld voor Boëtius en De Vrij voor Heitinga. Na deze 4-0 overwinning gaat Nederland door naar de tweede ronde!

tsjned.png

groepsfase.png

Nederland mag dus naar de 2e ronde van het EK. Enkel treft het daar geen geluk.. Het oppermachtige Spanje staat te wachten..

Van Straalen: We zijn zeker niet kansloos..

Next: Nederland - Spanje!

Link to comment
Delen op andere websites

2zs43a1.png

"De bal is rond..."

Frankrijk - Nederland mag aantreden tegen het grote Spanje. Hierbij de voorbeschouwing!

Opstellingen:

opstellnigen.png

Van Straalen: "Omdat Promes zich de vorige keer heeft bewezen en Depay niet staat Promes daar. We zijn niet kansloos. Als we onze eigen spel spelen heb ik er vertrouwen in."

Nederland begint zeer overtuigend en sterk aan de wedstrijd. Zo omspeelt Promes in de 43e minuut de Spaanse verdediging en scoort! NEDERLAND SCOORT!!!! HET IS 1-0 DOOR PROMES!!!!!!!! WAT EEN BAAS!!!!

Helaas ziet er het in de 45+1 minuut niet goed uit. Na een fout van De Vrij komt Spanje op 1-1 door Pedro..

2e helft

Nadat een niet zichtbare Van Persie is gewisseld door Vincent Janssen begint het iets meer te voetballen. Helaas pakt alles anders uit en scoort Spanje in de 62e minuut uit een hoekschop de 2-1, maker is Piqué. Van Straalen haalt zijn kamikaze tactiek uit de kast en hoopt op 2-2. Helaas pakt het anders uit en scoort Spanje de 3-1..

Over en uit.....

spanned.png

Reactie's:

Van Persie: Zonde.. jammer dat je in de tweede ronde al zo'n tegenstander krijgt.. Jammer dit

Van Oostveen (Algemeen Directeur BV KNVB): We blijven vertrouwen houden in Van Straalen en zijn staff. Zuur dat je zo'n sterke tegenstander treft. Maar complimenten voor de werklust.

Van Straalen: M'n mannen hebben gevochten als leeuwen. Jammer dat dat niet loont. Zonde dit.. De mannen moeten nu lekker op vakantie gaan. Even hen hoofd leeg. Het was voor sommige een zwaar en lang seizoen. Dat speelde ook zeker mee. Ik ga nu ook lekker even 2 weken met het vrouwtje, Kimberley, weg. Ik heb aanbiedingen van leuke clubs gehad. Wordt ongetwijfeld vervolgd..

Next: De toekomst van Van Straalen..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...