Jump to content

[PS3/FIFA 16]Kuyt, zijn nieuwe heldendaden


aron24

Recommended Posts

w8x35z.jpg

Kuyt, zijn nieuwe heldendaden

Voor de duidelijkheid ik speel op PS3 en daar zijn sommige toevoegingen die wel op de nieuwe generaties zijn niet. Wat is de bedoeling van dit verhaal? Eigenlijk is het heel eenvoudig. Ik ga eerst een x aantal seizoen met hem spelen als voetballer, om volgens met hem manager te worden en dan het maximale te bereiken. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Waarom Dirk Kuyt? Omdat hij mijn jeugdidool is en altijd zou blijven. Ik speel op professioneel, aangezien dat een niveau is dat ik aankan en niet eindeloos achterin wordt rond getikt.

PS: deze sign heb ik niet zelf gemaakt, maar van Google afgeplukt.

PS2: Je zult straks Kuip zien staan, ik weet dat die niet in FIFA zit, maar ik vind het enkel mooier staan.

Het was duidelijk, Dirk Kuyt ging zijn laatste jaren voor Feyenoord spelen. De club waar hij beloofd had terug te keren, belofte maakt schuld spreekt het gezegde. Wanneer hij kwam, was lange tijd onduidelijk, maar nu moet hij Feyenoord na de titel leiden. Hij is niet alleen mentaal sterk, maar ook technisch is hij een redelijke speler.

De doelen voor Dirk zijn niet eenvoudig, maar zeker haalbaar: Een gemiddelde beoordeling van 8,3 of meer staan. 20 gecreëerde doelpunten, dus een assist of zelf scoren. 58 scoringskansen creëren en de laatste is een passpercentage van 88% of meer te behalen.

Het voorseizoen is voor Kuyt ideaal om warm te draaien voor het echte werk. De wedstrijden worden gespeeld tegen: Śląsk Wrocław, Sporting Gijón en Estudiantes

Śląsk Wrocław is op papier een tegenstander die verslagen moet worden, maar of dat ook echt zou zijn is maar de vraag. Kuyt moet aan het begin van de wedstrijd in zijn spel komen, maar hij weet al een aantal mooie passes te leveren. In de eerste helft komt er weinig actie, waardoor het in de rust 0-0 staat. In de 75e minuut wordt Kuyt gewisseld, hij is op dat moment vermoeid. In de tweede helft vallen er ook geen doelpunten en dus blijft het 0-0.

Tegen Sporting Gijón hoeft Kuyt niet in actie te komen, de uitslag is 1-1. Maar Dirk had daar geen invloed in. Kramer was de man die namens Feyenoord scoorde.

De eerste wedstrijd in de Kuip voor Kuyt zal gespeeld worden tegen de Argentijnse club, Estudiantes. Misschien zit de eerste overwinning er nu wel in. Kuyt mag vandaag wel spelen, hij hoopt zijn eerste goal van het seizoen te kunnen maken. Tegen de verhoudingen in komt Estudiantes op voorsprong na een keurig uitgespeelde aanval, Immers ging in de fout met een foute pass. Kuyt die al een aantal aanvallende acties heeft gemaakt, maakt in de 42e minuut bijna de 1-1, maar de keeper redt. Kuyt kon nog geen drie minuten later ook scoren, maar de scheidsrechter besluit af te fluiten voor rust. De trainer haalt Kuyt naar de kant, om risico’s op blessures te voorkomen. De uitslag blijft 0-1.

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

Hey, ik vind het leuk dat je over de laatste jaren van Kuyt wil schrijven. Ook voor mij was dat een jeugdidool die mij liet houden van voetbal en nog steeds kijk ik af en toe naar een videotje van hem en Kalou van alweer meer dan tien jaar geleden (K2 <3<3<3).

Maar nu over het inhoudelijke gedeelte van je verhaal, het belangrijkste advies dat ik je kan geven, is om meer variëteit aan te brengen in wat je schrijft. Ik denk eerlijk gezegd dat niemand staat te wachten om te lezen hoe iedere wedstrijd afgelopen is en hoe(veel) Kuyt heeft gespeeld. Jouw verhaal gaat eigenlijk om de persoon Dirk Kuyt en wat hij nog wil bereiken met zijn terugkeer bij Feyenoord en zelfs een mogelijke trainerscarrière is aan de orde, probeer dat naar voren te brengen.

Hoe? Interviews kunnen daarbij helpen. Hoe staat Dirk tegenover zijn terugkomst? Is Dirk ervan overtuigd dat de club uit R'dam-Zuid kampioen kan worden? Hoe is de relatie met coach Gio met wie hij al eerder werkte bij het Nederlands elftal? Gewoon korte vraagjes die zo af en toe ook aan echte voetballers gevraagd worden.

Een kleine anekdote kan ook helpen, een mogelijke scenario: het is rust en het team bevind zich in de kleedkamers, Feyenoord staat met 0-1 achter in hun eigen stadion en de coach heeft zijn zegje gedaan, nu is het de beurt aan Kuyt om een mentale peptalk te geven: "Kom op jongens, we spelen als zoutzakken..." en zo verder.

Oftewel, maak er meer een verhaal van :) Ik hoop dat je wat met mijn raad doet, want als het om Kuyt en Feyenoord gaat, heeft het mijn volledige aandacht :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

w8x35z.jpg

Kuyt, zijn nieuwe heldendaden

#2

De competitie staat om het punt te beginnen. Kuyt spoorde zijn team aan om de kop niet te laten hangen naar de mindere voorbereiding. Giovanni van Bronckhorst zet Dirk verrassend in de spits tegen Roda JC. De plek waar hij begon als prof. Op de vraag wat hij van het seizoen verwacht, was hij echter duidelijk en positief: ‘Wij hebben het in ons op kampioen te worden, alleen moet we niet neer gaan zitten als we een keer verliezen.’

Feyenoord zoekt de kansen, maar de bal belandt niet in de goal. Na een foutenfestival achterin bij Feyenoord komt Roda JC onterecht op voorsprong. De ploegen gaan de kleedkamer in. Kuyt: ‘Kom op jongens, dit moet echt beter. We hebben nog niet verloren, dus we moeten niet opgeven.’

Kuyt wringt zich door achterhoede, maar de laatste verdediger blokt de bal en zo kan hij niet scoren. Nog geen twaalf minuten later is het raak, Dirk Kuyt verlengt de afvallende kopbal van Kongolo. Het is 1-1 en zo is de overwinning binnen het handbereik. ‘Oké jongens en nu doorzetten,’ roept Kuyt, het kan nog. Een cruciaal moment, Kuyt breek uit en geeft de bal mee aan zijn teamgenoot Toornstra. Die geeft een heerlijke pass op Kuyt. Bilal loopt ook achter de bal aan en Kuyt ziet dat. Hij houdt zich in, de keeper komt uit zijn doel en haalt Bilal. Het is een penalty en rood voor de keeper. Kuyt is precies op dat moment vermoeid en wordt uit verzorg gewisseld. Kramer vervangt hem en neemt de penalty. Hij schiet hem natuurlijk binnen. 1-2 voor Feyenoord! Kuyt springt van de bank, het hele team vliegt op Kramer af, want ze staan voor. Maar nog geen vijf minuten later staat het 2-2 naar weer fout achterin. Feyenoord krijgt nog een kans, maar het is 2-2.

Kuyt baalt achteraf, ‘het is zonde dat we het zo weggeven, we hadden hier moeten winnen. Maar we moeten nu niet opgeven en proberen volgende week tegen PEC 3 punten te pakken.’

In een uitverkochte Kuip moet Feyenoord natuurlijk drie punten pakken. Kuyt speelt weer op rechtsbuiten, Bilal is naar de bank gezet, naar zijn slechte spel van vorige week. ‘Drie punten is noodzaak,’ zegt Dirk Kuyt op de laatste training voor de wedstrijd. ‘We hebben als ploeg onze band versterkt de afgelopen week, onze trainer heeft ons gemotiveerd om het goed te doen. Dat is zeer mooi.’

Kuyt en Toornstra voelen elkaar feilloos aan, Kuyt maakt één-tweetje met hem. Waarna de volley van Dirk in de handen van de keeper belandt. PEC komt op ongelukkige wijze op voorsprong, Botteghin wil een voorzet uitverdedigen, maar tikt de bal in eigen goal. Kuyt is een aantal keer gevaarlijk, maar de bal gaat er niet in. ‘We mogen niet opgeven, we zijn de betere partij, jongens. We rollen ze op. Kop omhoog en gaan!’

Feyenoord probeert nog van alles, maar het komt niet meer tot scoren. ‘Zwolle heeft niks gecreëerd, maar wel gescoord. Dit is echt balen, we hebben van alles geprobeerd, maar het lukte gewoon niet. We moeten volgende week Ajax wegspelen dat zou goed zijn voor het moraal.

In de aanloop naar de Klassieker is er altijd veel hoge praat, deze keer is het niet anders. Feyenoord kan de zege goed gebruiken, ook Ajax heeft drie punten nodig om de aansluiting niet te verliezen. ‘Winnen is altijd noodzaak in de klassieker, maar nu al helemaal,’ sprak de aanvoerder van Feyenoord. ‘Gio heeft ons goed voorbereid, dus hopelijk kunnen we eindelijk winnen.’

De Arena zit uiteraard bomvol, alleen zit er helaas geen Feyenoorder in. Yoeri Mulder vindt hetzelfde, er moet gewonnen worden door Feyenoord. Er staat dus veel druk op de ploeg uit Rotterdam. Feyenoord staat dramatisch te verdedigen en Milik komt tot scoren. 1-0 voor Ajax. ‘Kom op zoutzakken, dit kunnen we beter. We gaan toch niet verliezen van Ajax? Nee, dat gaan we niet. We moeten vechten.’

Feyenoord komt de klap niet meer te boven en zo blijft het 1-0 voor Ajax. ‘We hebben slecht gespeeld en we hebben nog maar 1 punt naar drie wedstrijden als we kampioen willen worden moeten we echt gaan winnen.’

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Helaas, ik vond je tweede stukje erg sterk wel en fijn om te zien dat je wat met m'n commentaar hebt gedaan. Misschien een beetje gehaast door de Klassieker heengegaan, maar vond het leuk om te lezen. Maar ik begrijp natuurlijk dat zonder publiek de motivatie verdwijnt :(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...