Jump to content

The Walking Dead: A New Frontier - A Telltale Game Series


NickOwnage

Recommended Posts

The Walking Dead: A New Frontier

[table=simple]Ontwikkelaar | Telltale Games

Uitgever | Telltale Games/Skybound Entertainment

Genre | Action/Adventure

Platforms | Android, iOS, Microsoft Windows, OS X, PlayStation 4 en Xbox One

Aantal spelers | 1

Release | 16 februari 2017

Official 2016 Trailer

[/table]

Het is heel sterk de vraag in welke setting Seizoen 3 zal gaan, aangezien je veel keuzes hebt aan het eind van de game namelijk:

SPOILER! NIET KIJKEN ALS JE DIT NOG NIET WILT WETEN!

[table=simple]Keuze 1A | Ga mee met Kenny en AJ de wijde wereld in!

Keuze 1B | Je blijft samen met AJ in Wellington

Keuze 2A | Samen met AJ en Jane wonen bij een familie

Keuze 2B | Je jaagt de groep weg en blijft met Jane en AJ achter

Keuze 3 | Je blijft samen met AJ en loopt door een horde walkers[/table]

Een boel keuzes waaruit het duidelijk is dat AJ en Clementine doorgaan in het verhaal. Jane en Kenny zullen niet terugkomen in de volgende game a.d.h.v. de keuzes die je kunt maken.

Persoonlijk denk ik dat je verder gaat spelen als Clementine. Ik ben echt thrilled voor Season 3! smile3.gif

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Zeker een titel waar ik naar uitkijk. De eerste twee seizoenen konden mij zonder meer bekoren en uiteraard ben ik benieuwd naar hoe het verhaal met Clementine nu verder gaat. In de veronderstelling dat Telltale ons laat verder gaan met Clementine uiteraard, maar waarom niet?

Zelf heb ik op het einde van seizoen 2 voor keuze 1A gekozen. Vrijwel altijd partij gekozen voor Kenny aangezien hij een van de overlevenden uit het eerste seizoen was. Echter, zoals je zelf al aanhaalde is de kans dat Kenny of Jane in het derde seizoen terugkomt erg miniem al dan niet onbestaande. Open eindes zoals dit zijn gewoon te moeilijk om verder uit te werken met dezelfde personages, of ze moesten al volledige aparte games beginnen uitwerken.

Ze vermelden wel dat onze keuzes invloed hebben op het verdere verloop van het spel, maar net als in Game of Thrones van Telltale krijg je vroeg of laat toch het gevoel dat wat je eerder beslist hebt eigenlijk toch niet die impact heeft die je ervan verwachte.

Ondanks alles zoals gezegd een release waar ik naar uitkijk. Wellicht koop ik het derde seizoen niet meteen, maar wacht ik tot er een aantal episodes zijn uitgebracht zodat ik op zijn minst een beetje kan doorspelen. Voorgaande seizoenen kocht ik tevens ook allemaal tijdens een sale op steam.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik op het einde van seizoen 2 voor keuze 1A gekozen. Vrijwel altijd partij gekozen voor Kenny aangezien hij een van de overlevenden uit het eerste seizoen was. Echter, zoals je zelf al aanhaalde is de kans dat Kenny of Jane in het derde seizoen terugkomt erg miniem al dan niet onbestaande. Open eindes zoals dit zijn gewoon te moeilijk om verder uit te werken met dezelfde personages, of ze moesten al volledige aparte games beginnen uitwerken.

Ze vermelden wel dat onze keuzes invloed hebben op het verdere verloop van het spel, maar net als in Game of Thrones van Telltale krijg je vroeg of laat toch het gevoel dat wat je eerder beslist hebt eigenlijk toch niet die impact heeft die je ervan verwachte.

Ja, precies hetzelfde hier. De eerste keer koos ik voor Jane en schoot ik Kenny dood, maar de 2e keer besloten om Kenny te laten leven, omdat hij mij altijd beschermde.

Ik koop Season 3 pas als het hele seizoen uitkomt op Disc. Dat duurt nog wel verschrikkelijk lang, maar komen tussendoor nog wel games uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben benieuwd wanneer het spel verschijnt.

Ik heb deel 1 en 2 ook dan kan deel 3 eigenlijk niet missen ;)

Dit is wel een mooie game waar je wel eventjes zoet mee bent om tespelen, deze game heb je niet zo maar ff in een paar dagen uitgespeeld.

Bewerkt: door Pino1982
Link to comment
Delen op andere websites

Nop, ik ben hier beslist geen liefhebber van. Ik vind The Walking Dead in het algemeen niet zó leuk.. Het is voor mij allemaal net ietsjes té langdradig, te weinig actie, per slot van de rekening kun je niet free-roamen... 't Laatstgenoemde is een heel belangrijk aspect, want daardoor blijf ik het spel juist (door)spelen. Daarbij vond ik de vorige delen van 't spel al matig.. En waarom maken ze nog steeds zo'n blockbuster* van 'n game met cartoonachtige graphics? :7 Dat maakt 'm juist alleen maar lelijker in mijn opinie.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is juist de hele herkenbare Telltale stijl in de game. Deze game is ook niet om te free-roamen. Sommige stukken kun je wel rondlopen en ontdekken, maar helaas blijft het vaak bij het achterhalen van extra objecten (die je ook kunt gebruiken soms in het verhaal) wat natuurlijk heel doordacht is.

Voorbeelden hiervan zijn:

Deel 1 - gevonden 3e video tape in een van de kluisjes in Crawford. Waarin extra info te vinden is over Crawford (kans om te missen)

Deel 2 - Meenemen van gouden horloge in het huis waar je voor het eerst Carlos, Luke, Pete, Nick etc. Tegenkomt. Later heeft Nick het met je over dat hij zijn horloge is vergeten uit het huis. Die was hem heel dierbaar omdat die van Pete was geweest. Je krijgt de keuze deze terug te geven. Dit maakt hem heel blij. (Kans om te missen)

Je kunt een aantal verborgen scenes vrijspelen door rond te lopen, met mensen te praten en dingen te ontdekken. Helaas kan niet iedereen genieten van veel dialogen/tekst/keuzes en weinig actie. Ieder zo zijn ding. :koffie:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Nieuwe info met betrekking op het derde seizoen! The Walking Dead: A New Frontier! Verwacht op 16 februari 2017!

Je speelt als Clementine, alleen weer een aantal jaren verder dan waar je bent gebleven in het verhaal. Superthrilled!

Volledige spel te kopen in de winkel vanaf 16 februari 2017.

Episode 1 verschijnt op 20 december 2016

Link to comment
Delen op andere websites

Platforms | Microsoft Windows, Xbox 360, Playstation 3, Mac OS X, iOS, Playstation Vita, Kindle Fire HDX, Android, Playstation 4, Xbox One, Ouya

Hey Nick, kan je me vertellen of je een goede bron hebt voor dit flinke lijstje en waar ik misschien de releasedag per platform kan vinden? :)
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...