Jump to content

Donald Trump wilt grenzen VS sluiten voor moslims


Michael

Recommended Posts

donald-trump_3.jpg

Donald Trump wil de Amerikaanse grenzen totaal en compleet sluiten voor moslims die het land willen binnenkomen, totdat we weten wat er aan de hand is, zegt Donald Trump. Daarmee gaat de Republikeinse presidentskandidaat, die nog steeds aan kop gaat in de peilingen, weer een stap verder in zijn anti-vreemdelingenretoriek. Trump stuurde maandag een verklaring uit naar journalisten waarin hij stelt dat de haat van moslims 'onbevattelijk' is en dat hij eerst wil uitzoeken waar die haat vandaan komt. 'Tot we dit probleem begrijpen, en de dreiging die ervan uitgaat, mogen we geen slachtoffers worden van afschuwelijke aanvallen van mensen die alleen in jihad geloven.' In een reactie op CNN zei een stafmedewerker van het Witte Huis dat Trumps uitspraken 'volledig botsen met onze Amerikaanse waarden'. Ook zei hij dat ze botsen met de nationale veiligheid, omdat Trump op deze manier extremisten helpt die hun strijd voorstellen als een strijd tussen Amerika en de islam.

President Obama had zondagavond in een zeldzame toespraak vanuit het Oval Office in het Witte Huis nog opgeroepen tot meer eenheid 'rond gezamenlijke idealen', 'juist in campagnetijd'. Hij noemde discriminatie van moslims verwerpelijk, en noemde daarbij expliciet het opwerpen van speciale visumbarrières voor moslims. 'Als we die weg op gaan, verliezen we. Het zaaien van verdeeldheid, het verraad van onze waarden speelt groepen als Islamitische Staat in de kaart.' De sobere toespraak van Obama, die zijn strategie tegen Islamitische Staat verdedigde, viel in dorre aarde. Veel conservatieve commentatoren zagen er opnieuw bewijs in dat de president te slap is. 'Hij heeft het met zijn toespraak alleen maar erger gemaakt', zei presidentskandidaat Marco Rubio. Ben Carson vond de toespraak 'vreemd', en Trump twitterde: 'Is dat alles? Tijd voor een nieuwe president!' Daarmee bevestigden zij de verdeeldheid in dit land die sinds de aanslag in San Bernardino, die veertien mensen het leven kostte, niet kleiner is geworden. Toch vonden veel Republikeinen de moslimuitspraak van Trump maandag te ver gaan. 'Een belachelijk voorstel', vond mede- presidentskandidaat Chris Christie, die als gouverneur van New Jersey wel heeft gezegd dat vluchtelingen uit Syrië buiten de deur moeten worden gehouden. Lindsey Graham, zelf een stevige conservatief, deed een oproep aan alle andere presidentskandidaten de uitspraken van Trump te veroordelen.

Bron: Volkskrant

Ik vond dit wel een mooi onderwerp om een topic over aan te maken op het forum. Donald Trump staat bekend van zijn nogal felle reacties over immigranten, maar dit slaat gewoon nergens op zoals gewoonlijk. Ik ben er zelf totaal niet mee eens dat mensen, moslims moeten worden buitengesloten van landen omdat er een handvol terroristen rondlopen die zeggen dat hun moslims zijn. Wat vinden jullie er van om dit soort nieuws te lezen en wat is jullie mening hierover?

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Soort van Amerikaanse Geert Wilders dus...? Is die man gek geworden? Laten we Obama nog eens een periode hebben. I know, mag niet, maar Obama is beter dan dit...

Obama beter? Beter dan Trump, wellicht. Hoewel laatstgenoemde zich helaas veel dommer voordoet dan hij werkelijk is. Hij heeft zeer zeker verstand van zaken, maar van politiek heeft hij geen kaas gegeten.

Wat mij betreft kan je veel zeggen, maar noem Obama geen goede president. Zijn eerste legislatuur was ik inderdaad ook van mening dat hij de 'shit' gecreëerd door George W Bush Jr. moest oplossen en dat dit niet eenvoudig zou zijn, ideeën als Obamacare konden er bij mij wel in, maar die man is door zijn passieve en naïeve gedrag ook voor een groot deel verantwoordelijk voor de wereld zoals die er vandaag uit ziet. Terwijl Rusland pesten en een nieuwe koude oorlog proberen ontketenen door de spierballen te rollen in Polen prioriteit leek te zijn, kreeg ISIS vrij baan.

Een terreurorganisatie die Amerika nota bene mee heeft helpen vormen, niet alleen door de wapens die het heeft achtergelaten in Irak, maar ook door in 2009 Abu Bakr al Baghdadi, de huidige leider van ISIS vrij te laten uit een Iraakse gevangenis. Vergis je niet, die man was toen al berucht voor zijn banden met Al Qaeda en betrokkenheid bij verschillende aanslagen, maar president Obama vond het nodig hem toch weer op vrije voeten te laten.

Ik weet dat ik hiermee afwijk van het oorspronkelijke onderwerp, maar telkens ik mensen hoor zeggen dat Obama prima werkt heeft geleverd gedurende zijn ambtstermijn springen mijn haren recht. Dat Trump president van Amerika wordt lijkt me tevens erg onwaarschijnlijk, uitspraken zoals hij hier doet kunnen we met andere woorden dus gerust negeren. Net als vele van zijn andere, zijn ze gedaan zonder enige staving. Hoe wil hij dit verwezenlijken, waar trekt hij de lijn, wat met de duizenden moslims die reeds in Amerika leven?

Amerika is en blijft hoe je het ook draait of keert een achterlijk land waar Europa teveel naar opkijkt. Een land dat leeft op een oorlogseconomie en met zijn passieve houding in het Midden Oosten het conflict gewoon zo lang mogelijk wil laten aanslepen. Ik ben tevens ook geen fan van Rusland, maar Poetin is tenminste wel zo slim om het kwaad dat in Turkije lurkt te herkennen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar denk dat niemand hier daar veel behoefte aan heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

***

Obama heeft bitter weinig te zeggen in Amerika. Obama wil bijvoorbeeld al veel langer een strenger wapenbeleid, maar die wapengekke Amerikanen en vooral de politiek zeer sterke NRA verhinderen dat. Ik kan me vinden in de uitspraak dat hij geen goede president is, maar ik kan me ook niet inbeelden hoe je een goede president kan zijn als je langs alle kanten tegengewerkt wordt(opnieuw: voorbeeld van de NRA).

Trump is een idioot, dus ik acht de kans niet onbestaande dat hij verkozen wordt in Amerika. Verder zijn deze en vele van zijn andere uitspraken gewoon volslagen idioot.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

de meeste amerikanen zijn idioten, trump is wel slim, anders was hij echt geen multi miljardair

feit is dat heel amerika qua land en infrastructuur nog steeds in 1960-1970 leeft, en al hun technologische kennis uit het buitenland inkopen (zoals ze in nederland doen)

ze hebben niet in gaten dat de meeste moslimlanden het best functioneren onder een dictator, zoals hoessein, je ziet nu wel wat er gebeurt is nu hij weg is.

vervelend voor die mensen maar wel de enige manier om die extremisten aan te pakken, deze werden onder hoessein simpelweg uitgeroeid. en geen vogel die ernaar fluit.

ook had je dan een land ipv een groepering die je in de gaten moet houden, nu zijn de dictaturen opgeruimd door het westen, en hebben de extremisten vrij hand. bedankt amerika.

rusland is weer een geval apart, de russen (met geld die in europa kunnen komen) zijn grotendeels een "naar westerse maatstaven" asocialen. kijk maar in vakantielanden als oostenrijk en turkije, waar dat volk ook komt.

het gros van de russen leeft simpelweg ook nog in 1940 en zijn nog volledig indoctrineerbaar zoals in de 2e wereld oorlog gebeurde met stalin.

stalin is naar mijn mening nog een grotere gek dan hitler. en heeft nog veel meer mensen vermoord.

de grootste fout waar het uiteindelijk op neerkomt is uiteindelijk israel, fout nummer 1 van de 2e wereldoorlog, oorzaak nr 1 van het terrorisme., maar toen waren de joden zielig omdat hitler ze had gepakt, en kregen ze land dat eigenlijk toehoorde aan de moslims.

Daar is alle ellende begonnen, en zitten veel extremisten..

ik stop ermee, hierover kan ik ook nog wel uren over doorgaan, leuk maar tijdrovend...

Link to comment
Delen op andere websites

de grootste fout waar het uiteindelijk op neerkomt is uiteindelijk israel, fout nummer 1 van de 2e wereldoorlog, oorzaak nr 1 van het terrorisme., maar toen waren de joden zielig omdat hitler ze had gepakt, en kregen ze land dat eigenlijk toehoorde aan de moslims.

Daar is alle ellende begonnen, en zitten veel extremisten..

De wortels daarvan liggen eigenlijk al in de Eerste wereldoorlog, waarin de geallieerden via de Balfour-verklaring de toenmalige Zionistische Joden, Amerika bij de oorlog wilden betrekken. In ruil daarvoor de hergeboorte van de Joodse nationaliteit. De hele Palestina, Israël kwestie is al aan de gang sinds 1917.

Echter dat gaat geheel oftopic, waarvoor mijn excuses.

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

de meeste amerikanen zijn idioten, trump is wel slim, anders was hij echt geen multi miljardair

Jongen, we leven in de 21e eeuw. Je hoeft niet slim te zijn om rijk te zijn... :7

Staat het er overigens niets in de Amerikaanse grondwet dat men de vrijheid heeft om zijn of haar religie uit te oefenen? If so, dan mag Trump toch geen religies verbieden?

Bewerkt: door ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ook dat is onzin, maar omdat ik een provocatie niet kan weerstaan is het tijd voor een closeread. Voordat ik begin moet ik vermelden dat het hele betoog hierboven totaal onsamenhangend is, en geschreven op een niveau dat zelfs in de brugklas nog onacceptabel zou zijn. Een beetje interpunctie zou ook geen kwaad doen.

de meeste amerikanen zijn idioten,
Amerikanen zijn niet slimmer of dommer dan welk ander Westers volk dan ook. Gelukkig ben jij wel slim, Dorus, ondanks dat je al bij je eerste zin de fout in gaat :tu:

trump is wel slim, anders was hij echt geen multi miljardair

Donald Trump had een rijke papa en begon met zijn carriere op het moment dat de vastgoedmarkt in de VS enorm in de lift zat. Dat maakt hem nog niet een groot denker.
feit is dat heel amerika qua land en infrastructuur nog steeds in 1960-1970 leeft, en al hun technologische kennis uit het buitenland inkopen (zoals ze in nederland doen)
Even kijken, waar staan de beste universiteiten van de wereld? Oh ja, Amerika. Welk land heeft de meeste technologiebedrijven, zoals Intel, Google, Lockheed Martin, Boeing, ga zo maar door? Oh ja, Amerika.
ze hebben niet in gaten dat de meeste moslimlanden het best functioneren onder een dictator, zoals hoessein, je ziet nu wel wat er gebeurt is nu hij weg is.
Er bestaan letterlijk geen islamitische democratiën. Jordanië, Indonesië en Tunesië zijn spontaan van de kaart geveegd nadat DDT Dorus hun bestaan ontkende met slecht onderbouwde generalisatie. Je negeert met deze stellingname een complexe geopolitieke geschiedenis, waarbij westerse en sovietinterventie, religieuze strijd en kolonisatie de hoofdrol voeren.
vervelend voor die mensen maar wel de enige manier om die extremisten aan te pakken, deze werden onder hoessein simpelweg uitgeroeid. en geen vogel die ernaar fluit.
Het is inderdaad nogal vervelend als je land wordt geregeerd door een dictator die willekeurig mensen martelt, die zijn eigen burgers doodt met gifgas en hele bevolkingsgroepen uitroeit.
ook had je dan een land ipv een groepering die je in de gaten moet houden, nu zijn de dictaturen opgeruimd door het westen, en hebben de extremisten vrij hand. bedankt amerika.
Wat een idioot simpele voorstelling van het Midden-Oosten. Zoals ik zei, ik heb geen zin om alles aan je uit te leggen aangezien het duidelijk is dat je geen enkel idee hebt waar je het over hebt, maar ik kan je wel aanraden om je te verdiepen in de geschiedenis van de regio. Het onstaan van IS en de gewapende conflicten ligt veel ingewikkelder dan 'dictaturen omver, extremisme ontstaan'.
rusland is weer een geval apart, de russen (met geld die in europa kunnen komen) zijn grotendeels een "naar westerse maatstaven" asocialen. kijk maar in vakantielanden als oostenrijk en turkije, waar dat volk ook komt. het gros van de russen leeft simpelweg ook nog in 1940 en zijn nog volledig indoctrineerbaar zoals in de 2e wereld oorlog gebeurde met stalin.
This just in: De tijd in Rusland heeft 70 jaar stilgestaan. De Russen hebben geen toegang tot computers, verkeren nog steeds in een staat van oorlog met Duitsland en Stalin leeft nog.
stalin is naar mijn mening nog een grotere gek dan hitler. en heeft nog veel meer mensen vermoord.
Lekker relevant tot de stelling :tu:
de grootste fout waar het uiteindelijk op neerkomt is uiteindelijk israel, fout nummer 1 van de 2e wereldoorlog, oorzaak nr 1 van het terrorisme., maar toen waren de joden zielig omdat hitler ze had gepakt, en kregen ze land dat eigenlijk toehoorde aan de moslims. Daar is alle ellende begonnen, en zitten veel extremisten..
HET ZIJN DE JODEN!!!!!! Afijn, wat je hier probeert te zeggen weet ik niet. Het is de schuld van Israel dat moslimterroristen bestaan?
ik stop ermee, hierover kan ik ook nog wel uren over doorgaan, leuk maar tijdrovend...
Zou je in de toekomst wellicht willen stoppen voordat je uberhaupt begint? De wereld is vervelend genoeg zonder dat jij verbale diarree over ons heenstort. Bij voorbaat dank :)
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...