Jump to content

[Discussie] Level/Environment Design


KoningJesper

Level Design  

3 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game vind jij het beste level design hebben?

    • GTA 5
      1
    • GTA 4
      0
    • Fallout 4
      2
    • Bioshock: Infinite
      0
    • WItcher III
      0
    • Mafia II
      0
    • Just Cause 2
      0
    • Skyrim
      0
    • Tomb Raider
      0


Recommended Posts

LevelDesignLogo.jpg

Level Design. Een enorm lastig, maar, mits goed uitgevoerd, een geweldig onderdeel van een (open-world) game.

Welke game vind jij nou geweldig level design hebben? Wat is jouw favoriete level/gamewereld? Wat vind jij een belanrgijk onderdeel van leveldesign? En welke studio vind je er geweldig goed in?

Gebruik dit topic om te discussieren over alles wat met Level Design te maken heeft, of om er gewoon wat over kwijt te kunnen

:D

Hier een paar voorbeelden van (wat ik geweldig) level design (vind):

grand_theft_auto_v-2649009.jpg

Fallout4_20151031144407.pngcityinthesky__ONLINE_wideuse.jpgsuper-mario-bros.jpg

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Kun je misschien uitleggen wat je zo geweldig aan die specifieke 'levels' vindt? Die twee stukken uit Mario en Infinite snap ik nog wel, maar bij die andere twee is het mij onduidelijk wat er zo goed aan is.

Misschien was ik een beetje onduidelijk, het zijn niet die specifieke stukken maar de games :) Maar de werelden uit de games zelf. Bij GTA 5 vind ik het ontzettend knap hoe ze zo vet LA hebben nagemaakt en hun eigen, levendige parodie wereld hebben gecreëerd. Bij Fallout vind ik het heel vet hoe ze een scenario hebben gecreëerd, als er een kernbom zou ontploffen in Amerika. Ze hebben zo een vet Wasteland gecreëerd in de '50, met zo veel te ontdekken dingen
Link to comment
Delen op andere websites

Dé gaafste level-design (of hoe je 't maar noemt...) vind ik Just Cause 2. Mede doordat het 'n gigantische map is (923 vierkante kilometer!!) waarin

veel te ontdekken én beleven valt. Daarenboven heb je véél verschil in het klimaat; van woestijnachtige vlaktes tot regenwouden, naar torenhoge gebergtes met eeuwige sneeuw. Verder zijn er ook (aardig) veel steden en dorpjes, I like that. :D

M'n keuze ging eveneens naar GTA V. Voornamelijk omdat ik daar talloze uurtjes in had gestoken, dé map is wellicht iets kleiner, toch 'ie prachtig én d'r valt veel te verkennen.. (Zelfs meer dan Just Cause.) Daarbij is het erg geschikt om in te 'kloten' met GTA Online..

Ik heb bewust niet vóór de andere games gekozen, aangezien ik daar té weinig kennis over beschik.. Hopelijk wordt 't wat groter wanneer ik 'n nieuwe game of console koop.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

TES: Skyrim! Vooral de eerste keer dat je de wereld ontdekt is deze immens en adembenemend. GTA V (IV) mogen ook niet ontbreken. De reden daarvoor is duidelijk.

Games als Tomb Raider zijn vaak kleiner qua levelgrootte, maar daardoor het detailniveau hoger als een andere game. (Omdat daar simpelweg meer ruimte voor is)

Assassins Creed is anders. De open wereld is mooi, weet en zie je dat gedeeltes ook knip/plak werk zijn. Daar hun slimme technieken om een HouseBuild Simulator te hebben kunnen ze met een druk op de knop 100 verschillende huizen selecteren en kun je het level snel opbouwen.

Link to comment
Delen op andere websites

The Witcher III

Misschien mag ik eigenlijk niets posten, omdat ik de map van The Witcher III nog lang niet voor 100% ontdekt heb, maar van wat ik gezien heb is het adembenemend! Het is niet alleen maar het landschap, maar ook externe factoren zoals de wind die mij echt een goed gevoel over de map geven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

De eerste Assassin's Creed, toen Ubisoft nog wist hoe ze er wat moois van konden maken:

assassin__s_creed_wallpaper_by_macmenace88.jpg

Als je met Altaïr door de steden van de originele AC liep, leek het net alsof je een tijdmachine had gebruikt terug naar de 12e eeuw. Helaas lijkt dit gevoel met ieder nieuw deel bij mij af te nemen, al was II nog best prima.

Journey, een adembenemende ervaring door een nog meer adembenemender wereld.

Journey-620x400-620x400.jpg

Batman: Arkham Asylum/City, nou waren dit geen geweldige openwerelden o.i.d., maar de manier waarop de gebouwen en dan vooral de binnenkanten ervan waren ontworpen, zorgden ervoor dat de grimmige sfeer van het spel enorm werden versterkt. Het continu op de loer liggen van gevaar was gewoon terug te zien in het ontwerp.

BatmanAC-2012-09-16-17-44-46-48.jpg

Mafia II.

Lekker jaren 40/50 sfeertje met voldoende details (vindt ik emo.gif) en periode correcte objecten. En natuurlijk de vele winkeltjes en eettentjes ed. die te betreden zijn.

Hands down worshippy.gif Nog zo een spel waar je als het ware een tijdmachine gebruikt puh2.gif
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

The Witcher III

Misschien mag ik eigenlijk niets posten, omdat ik de map van The Witcher III nog lang niet voor 100% ontdekt heb, maar van wat ik gezien heb is het adembenemend! Het is niet alleen maar het landschap, maar ook externe factoren zoals de wind die mij echt een goed gevoel over de map geven.

Sluit me hier volledig bij aan :puh: Wat een map _O_ Zouden ze toch eigenlijk een nobelprijs voor meoten winnen :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...