Jump to content

Memorabele Eindbazen


JasonStatham

Recommended Posts

Memorabele eindbazen

Praat in dit topic over eindbazen die je nooit zult vergeten en vertel ook waarom. Waren ze gruwelijk frustrerend en wou je je controller met de muur gelijkmaken of waren ze bijvoorbeeld visueel adembenemend?

Allereerst moet ik even zeggen dat het mij opvalt dat de bossfights vroeger (ps1 en ps2 voor mij) veel moeilijker waren dan tegenwoordig, of het lijkt maar zo. Ik had wel eens dat ik helemaal leip werd en een spel gewoon niet kon uitspelen voor dagenlang! Vroeger waren eindbazen ook veel meer aanwezig, maar het kan zijn dat ik me daarover vergis.

Ik kick af met een paar van mijn favorieten:

God of War 3 - Poseidon

GoW is een serie vol bossfights, niet alleen met het eind, maar heel wat gedurende het verhaal. Sommige zijn epische gevechten en sommigen zijn frustrerende gevechten. In God of War 3 slacht je de ene god na de andere onderweg naar je ultieme wraak: het moorden van de god der goden. Het is moeilijk om mijn favoriet te kiezen uit deze serie, maar ik denk dat het killen van Poseidon de meest geweldige is.

Het spel zit dan eigenlijk nog in zijn tutorialfase, je heb net de knoppencombinaties geleerd, maar voor je het weet tref je de eerste god. Het meest prachtige aan dit gevecht vind ik het killen van Poseidon zelf, omdat het een klootzak is, en de geweldige shot die daar vlak aan vooraf gaat, zie vanaf 3;05. Zelden begint een spel zo goed. Als ik dit zo zie, denk ik ook maar de Remastered versie van GoW 3 te gaan kopen voor de ps4.

Final Fantasy XII - YIAZMAT

Dit gevecht is gewoon echt krankzinnig. Het is eigenlijk een simpel gevecht, het killen van Yiazmat is zo moeilijk nog niet. Maar wat is het probleem dan? Het duurt gestoord lang, hij heeft 50 miljoen HitPoints. Met het beste materiaal kan je nog steeds rekenen op urenlang repetitief damagen van dit beest :kots:

XII_yiazmat_render.png

Ik zal dan ook gewoon eerlijk toegeven dat ik Yiazmat nooit heb verslagen.

Metal Gear Solid - Psycho Mantis

tumblr_ni625fObOH1u8omg7o1_500.jpg

MGS is een van de weinig spellen uit de vorige eeuw die ik nog steeds speel en het gevecht met Psycho Mantis is een hele bijzondere. Wat dit gevecht voor mij een van de meest iconische momenten in gaming historie maakt is het herhaaldelijk verbreken van de Fourth Wall. Psycho Mantis kan de gedachten van je personage lezen en zal bepaalde comments maken richting jou op basis van je prestaties (aantal saves, aantal alerts), maar ook gegevens van je memory card. Als deze leeg is, zal hij roepen: "Ah, your memory is clean" :puh: En dan nog het meest gekste aan deze battle, het verslaan van Psycho Mantis is te lastig voor woorden en zal dan ook niet lukken, maar na een aantal keer sterven zal een ander personage uit het spel het volgende zeggen (again, breaking the 4th wall): "I've got it. Use the controller port!! Plug your controller into controller port 2, if you do that, he won't be able to read your mind!" Et voila, het plaatsen van je controller in port2 zal ervoor zorgen dat jij weer de touwtjes in handen hebt!

Ik ben benieuwd naar jullie favoriete bossfights, of minder favoriete bossfights :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Hier heb ik een hele bak van. In onwillekeurige volgorde...

Matador

smt3-matador.jpg

Game: Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Dit is in Shin Megami Tensei: Lucifer's Call je eerste echte baas. Deze vent leert je de standaarden van het spel, en hoe buffs/debuffs werken. Als je nieuw bent in deze game is je eerste stap online huilen hoe overpowered die vent is. Ik had hem op de 2e keer, de 1e keer had hij unlucky veel critical hits emo.gif Zijn unieke skill 'Red Capote' geeft hem maximum evasiveness en precisie, wat betekend dat je hem nooit gaat raken tenzij je je eigen accuracy dus ook opschroeft.

Kagutsuchi

2232077-2011082100473379b.jpg

Game: Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Dit is de avatar van God. Je vecht tegen hem aan het einde van Lucifer's Call om jouw visie op de nieuwe wereld (wat dat ook mag zijn, die visie bepaal je tijdens het spelen) geprojecteerd te laten worden. In het origineel was dit gevecht langdurig en kon het door o.a. zijn 'Infinite Light' skill heel lastig zijn als alle 4 je partymembers een status condition hadden opgelopen. In de remake (de enige versie die in de VS en Europa is uitgekomen) is door middel van de 'Pierce' skill dit gevecht veel simpeler.

Lucifer

Lucifer-Shin-Megami-Tensei-Nocturne.jpg

Game: Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Als je ervoor kiest de 'cycle of death & rebirth' om zeep te helpen, wil Lucifer je wel in bescherming nemen tegen de toorn van God, die je voor eeuwig zou martelen vanwege het effectief doden van de wereld. Maar voor hij dat wil doen, wil hij jou kracht wel even testen.

Demi-Fiend

Game: Digital Devil Saga

Deze optionele eindbaas is de protagonist uit Lucifer's Call. Hij heeft demigod-like krachten gekregen na het verslaan van God's avatar en Lucifer (dat einde is canon in deze game), en nu de echte wereld aan gort is, sjokt hij door het oneindige universum van Amala, zoekend naar tegenstanders die hij een kopje kleiner kan maken. De demonen die hij gebruikt zijn zéér zwak, en hijzelf gebruikt erg zwakke skills (die toch héél erg veel zeer doen) omdat voor hem anders het gevecht te snel zou eindigen. Volgens veel websites is dit de moeilijkste eindbaas ooit in een RPG game, wat ik kan bevestigen :7 Als het je lukt hem te verslaan, laat hij een spottende opmerking achter waarin hij je nog even waarschuwt dat als je mocht komen te sterven, jij in ieder geval geen rustig hiernamaals zal krijgen. Het gevecht duurt een uur als je het haalt, als jij en je twee partyleden sterven mag je weer vanaf het savepunt beginnen. Leuk.

Satan

Game: Digital Devil Saga 2

Ook deze is optioneel. Dit is de herinnering aan Satan uit Shin Megami Tensei II, die in de jaren 90 uitkwam voor de PSX en dergelijke consoles. Hij ziet zichzelf als God's rechter, en zou uitspraak mogen doen namens Hem. Het moeilijke aan dit gevecht is dat minstens één partymember tot het maximum gebuffed moet zijn, omdat hij anders God's Breath gebruikt, waarmee hij effectief jouw bestaan wegblaast. Als een partymember volledig gebuffed is zal hij Dekaja gebruiken in plaats daarvan, om de buffs te ontdoen. Hij heeft 30000 hitpoints, jij kan er maximaal 999 hebben. Veel plezier.

Zal een uitgebreider item schrijven als ik thuis ben van school :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dr. Cortex

Een lastige eindbaas uit de game crash bandicoot: mind over mutant. Het spel slaat eigenlijk nergens op, maar is toch wel leuk voor jong en oud. Eindbaas is best creatief, aangezien de badguy zichzelf muteert en veranderd in een hulk achtige variant van zichzelf. Als je hem eenmaal bezit gaat alles vanzelf. :)

crash_mom_cortex_final_boss_by_destruccion.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...