Jump to content
Bassieboy35

Liberty City komt naar GTA V(?)


Nee, de titel is niet misleidend... of misschien toch wel. Het kan zomaar eens zijn dat er een GTA V Singleplayer DLC komt waarin Liberty City in voor komt. Dit is (nog) niet bevestigd. Hoe komen we dan bij dit idee? Nou, er bestaat eigenlijk een twitteraccount genaamd TezFunz, waarop veel info verschijnt over mogelijke updates omtrent GTA. Als dit waar is, dan zou het niet de eerste keer zijn dat deze TezFunz gelijk heeft. Als je door zijn tweetlijst scrollt kon je bijvoorbeeld zien dat hij al voor de werkelijke update wist dat de Yacht naar twaalf verschillende locaties kon worden vervoerd. Zo zijn er nog meer dingen waar hij gelijk in heeft gekregen. De vraag hoe deze man aan al deze info komt is nog wel een raadsel, maar dat hij het heeft maakt ons wel nieuwsgierig. Laten we dit mysterie eens verder uitdiepen.

Nieuwe updates

GTAGames.nl afbeelding

Toen afgelopen dinsdag de Executives and other Criminals update uitkwam, kwam TezFunz met deze opmerkelijke tweet die je aan de rechterkant ziet. Dat de Festive Surprise 2015 eraan zit te komen is vrij logisch met de feest dagen. Zo meldt hij ook dat er dus mogelijk een part 2 van de Lowriders aan zit te komen, wat best goed zou kunnen aangezien de Lowriders update best verder uitgewerkt kan worden. En tot slot hij geeft aan zin te hebben in GTA V.

De map Liberty City

GTAGames.nl afbeelding
Sommige mensen denken dat TezFunz maar wat loopt te grappen, maar hij antwoordde daarop dat hij het niet had over een T-shirt met de tekst 'I <3 LC', dat waarschijnlijk met de Festive update komt. In een andere tweet had hij een soort code geplaatst die liet zien dat er een Liberty City shirt aan zat te komen. Naar eigen zeggen heeft hij het over de map zelf. Is dat niet te veel werk voor een DLC? Nou, eigenlijk niet. GTA V gebruikt dezelfde engine als die van GTA IV. Daardoor hoeft er niet zoveel te gebeuren om een map te importeren, ze kunnen er voor kiezen om een deel van de map eruit te halen, die wat aanpassen en in GTA V te stoppen. Zo is dit bijvoorbeeld ook met de Yacht gebeurt. Die kwam oorspronkelijk uit Max Payne, maar door dezelfde engine kon deze makkelijk overgezet worden naar GTA V. Maar goed, dit is nogmaals niet bevestigd en dan zou je enkel een map hebben. Een verhaallijn of iets dergelijks moet dan nog komen.

Veel tijd in DLC's

Volgens onze bron zou Rockstar Games in dat geval al lang bezig zijn met deze update. Rockstar Games begon begin 2014 al aan de Executives and other Criminals update. Dat zou best goed kunnen kloppen, deze update is namelijk een van de grotere updates die uit is gebracht en ook andere recentere updates zijn aardig groot. Dat betekent namelijk dat er veel tijd is in gestoken en dat er ook aardig wat tijd overheen is gegaan om deze update te maken. Het doel daarvan is dat de speelstijl een andere belevenis krijgt. Rockstar Games laat daarmee blijken dat ze nog lang niet zijn uitgekeken op GTA V en er een 'perfecte game' van willen maken. Dat er geen updates meer gaan komen zal voor velen op dit moment ondenkbaar zijn.

Hieronder een filmpje waarin het bovenstaande wordt uitgelegd. Nogmaals, dit zijn enkel speculaties. TezFunz kan er naast zitten, maar gezien hij vaker gelijk heeft gehad kan het best zijn dat dit ook nog wel eens in 2016 werkelijkheid kan worden. En dat hoeft allemaal nog niet eens zo heel lang te duren...



Bron: TezFunz Twitter en

Bewerkt: door Bassieboy35

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Vice City zou beter zijn voor een volgende GTA. Dat heeft eigenlijk twee redenen.

De ervaring van een nieuwe GTA die zich afspeelt in Vice City zal dan als minder leuk beschouwd worden, omdat Vice City 'pas' nog gebruikt zou zijn in GTA V. De engine die wordt gebruikt is hetzelfde als die van GTA IV, als ze Vice City zouden willen gebruiken moeten ze deze stad compleet overnieuw bouwen. Bij Liberty City hoeft dat nagenoeg niet, enkel wat kleine aanpassingen die net wat beter in de context passen. ;)

Bewerkt: door Bassieboy35

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit zou echt wel leuk zijn! Of we veel van deze map moeten verwachten vraag ik me af. Ik denk dat er slechts een klein gedeelte van de map wordt gebruikt (als het er al komt). Liberty City vond ik altijd wel een mooie stad, maar de GTA III stad vond ik toch leuker om te spelen dan de GTA IV stad. Ik verwacht de grootte van North Yankton. We wachten gerust af. :) Toch een leuk bericht, Bassie. Bedankt voor het delen! :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Alweer Liberty City? :( Je wordt daar tegenwoordig ook mee doodgegooid.. Waarom is 't bijvoorbeeld géén Vice City ofzo, die stad is in kwestie

al 'n hele poos al niet aanbod gekomen én heeft een betere sfeer vind ik.

daar zit ik dus ook lekker op te wachten!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze moeten gewoon lekker met een splinternieuwe gta komen. Ben die DLC's nu wel zat. Word alleen maar duurder. Ik wil gewoon een kut auto kunnen tunen voor 5000 dollar en hem dan gewoon cool vinden omdat het een nieuwe gta is. :puh: Nieuwe stad, nieuwe auto's, nieuwe personages, nieuwe wapens. ALLES nieuw.

Is ook de enigste reden waarom ik een next gen console zou gaan komen. Nieuwe Grand Theft Auto game. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...