Jump to content
Bassieboy35

GTA III speedrun record verbroken!


Het is dat de vakantie afgelopen is, maar anders had je ook zo een poging kunnen doen om een speedrun record te verbreken. De Duitser Chivu93 dacht nog even goed het jaar uit te gaan met het verbreken van het speedrun record voor GTA III. In de categorie GTA III uitspelen met elk mogelijk percentage heeft hij een tijd neergezet van 01:06:31. Goed voor een nieuw record, hiervoor stond de tijd namelijk op 01:08:17. De Speedrun website houdt al deze records bij. Om een record te verbreken moet je wel aan wat regels houden. De tijd gaat in zodra de eerste cutscene is afgelopen en eindigt wanneer de laatste cutscene start. Naast de regels moet je het spel ook nog eens helemaal uit je hoofd kennen, wil je een serieuze poging wagen. Hieronder is de volledige speedrun te vinden.

Ga jij ooit proberen om een speedrun record te verbreken? :)

Bron: Speedrun

Bewerkt: door Bassieboy35

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ga jij ooit proberen om een speedrun record te verbreken? :) Bron: Speedrun
Ooit, lang geleden, tijdens een vakantie, toen ik nog een jochie was, stond ik op om 8u in de ochtend met het doel San Andreas in één keer uit te spelen. Gewoon straight vanaf In the Beginning tot en met End of the Line. Ik denk dat ondanks drie pogingen ik nooit verder ben gekomen dan het uitmoorden van de Loco Syndicate zoiets, wat ik wel al redelijk knap vond destijds :cab:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is dat de vakantie afgelopen is, maar anders had je ook zo een poging kunnen doen om een speedrun record te verbreken. De Duitser Chivu93 dacht nog even goed het jaar uit te gaan met het verbreken van het speedrun record voor GTA III. In de categorie GTA III uitspelen met elk mogelijk percentage heeft hij een tijd neergezet van 01:06:31. Goed voor een nieuw record, hiervoor stond de tijd namelijk op 01:08:17.

Kan iemand me dit even uitleggen? Ik begrijp er echt niks van. GTA 3 uitspelen op 1 uur 6 minuten..?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is dat de vakantie afgelopen is, maar anders had je ook zo een poging kunnen doen om een speedrun record te verbreken. De Duitser Chivu93 dacht nog even goed het jaar uit te gaan met het verbreken van het speedrun record voor GTA III. In de categorie GTA III uitspelen met elk mogelijk percentage heeft hij een tijd neergezet van 01:06:31. Goed voor een nieuw record, hiervoor stond de tijd namelijk op 01:08:17.

Kan iemand me dit even uitleggen? Ik begrijp er echt niks van. GTA 3 uitspelen op 1 uur 6 minuten..?

Het filmpje zegt al veel zoals thebig inderdaad al aangaf. Het komt er gewoon op neer dat iemand al de missies uit zijn hoofd heeft geleerd, routes heeft geplant en daardoor zo snel mogelijk door alle missies heen wilt gaan die nodig zijn om de storyline te voltooien. Dat heeft hij als snelste ter wereld gedaan. :)

Bewerkt: door Bassieboy35

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me af waarom hij tijdens het rijden steeds van camerabeeld veranderd, scheelt dat tijd? :? Ik heb nog nooit van die techniek gehoord.

Overigens kan ik de regels van een speedrun niet vinden op die website :?

Nah, dat is niet mijn intentie wanneer ik gta of uberhaupt andere games ga spelen. Games speel ik tijdens mijn vrije tijd, lekker relaxed; zo min mogelijk wedstrijdjes of competitie.

Ik had voorzien dat dit jouw bevattingsvermogen te boven zou gaan :) . Sommige lieden vinden een game zo leuk dat ze er buiten het reguliere uitspelen graag verder mee aan de slag gaan. Zo ben ik eens samen met Mark B. op zoek gegaan naar easter eggs in GTA III en heb ik verslag gedaan van (een groot deel van) de hidden interiors, anderen doen speedruns.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me af waarom hij tijdens het rijden steeds van camerabeeld veranderd, scheelt dat tijd? :? Ik heb nog nooit van die techniek gehoord.

Overigens kan ik de regels van een speedrun niet vinden op die website :?

Het camerabeeld verandert hij steeds, omdat er dan geen auto's voor hem op de weg spawnen. Zo raakt hij ook minder tijd kwijt aan botsingen. ;)

Dit zijn de regels, niet al te lang als je het mij vraagt:

Timing starts when the intro cutscene is skipped / finished and ends as soon as you lose control as the final cutscene starts after shooting down the helicopter on 'The Exchange'.

Runs use the Real Time Attack (RTA) timing convention, which means it measures the real time that has passed from start to finish, rather than in-game time. Runs may be timed with an external timer (such as WSplit), though the timer does not have to be shown on video.

Any and all saved replays (F3) used during the run must be recorded earlier on within the same run.

The Frame Limiter needs to be set to ON in the game options.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me af waarom hij tijdens het rijden steeds van camerabeeld veranderd, scheelt dat tijd? :? Ik heb nog nooit van die techniek gehoord.

Overigens kan ik de regels van een speedrun niet vinden op die website :?

Het camerabeeld verandert hij steeds, omdat er dan geen auto's voor hem op de weg spawnen. Zo raakt hij ook minder tijd kwijt aan botsingen. ;)

Wat is dit? Een feitje over GTA III dat Roy nog niet wist?

Anyway, knap gedaan. Zou het zelf niet kunnen. :7

Of trouwens, misschien binnenkort eens een poging doen in San Andreas. :puh:

Bewerkt: door Sir_Ballas

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Morgen rond kwart voor drie (waarschijnlijk ook wel terug te kijken) is er trouwens een live speedrun van GTA:III bij het Game Done Quick-evenement dat deze dagen wordt gehouden. Daarbij geeft de speler ondertussen commentaar waarom hij bepaalde dingen doet om het spel zo snel mogelijk te voltooien. Dit record zal er daardoor niet aangaan, maar desalniettemin de moeite waard om te kijken als je zoiets nog niet eerder gezien hebt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...