Jump to content

[UFC] Path to Greatness


NickOwnage

Recommended Posts

Path to Greatness

20sgjus.jpg



Welkom bij een nieuw avontuur! Vandaag heb ik UFC gekocht en ben ik begonnen met een carrière met mijn eigen UFC Fighter genaamd: Nick "Napalm" Rossi. In deze serie neem ik jullie mee door mijn belevingen. Het leek me een origineel idee, aangezien UFC nog niet eerder is gedaan. (geloof ik bloos.gif)

Het begon allemaal bij het aanmaken van mijn Fighter.

Mijn Fighter + Stats

2yxjcrq.png

[table=simple]Naam | Nick "Napalm" Rossi

Age | 20

Fighting out of | Amsterdam, Netherlands

Weight Class | Heavyweight

Fighting Style | Kickboxer

Height | 6' 4"

Weight | 250lbs[/table]

"Meedoen met de groten."



Ik begon mijn trainingsperiode met een matige training. Ik verloor een aantal keren van mijn sparringpartner. Maar hierna wist ik zeker dat ik een positieve tijd tegemoet zou gaan. Ik maakte me klaar voor mijn eerste wedstrijd namelijk een eliminatiegevecht tegen Domenic Ortega. Geen ijzersterke tegenstander om te beginnen, maar al wel 8 professionele UFC-wedstrijden gespeel, waarvan ook nog eens 5 gewonnen. Ik was al eerder naar een van zijn UFC-wedstrijden geweest en ik wist dat hij bij mij voor Submission zou gaan. Ik moet dus zo ver mogelijk bij hem uit de buurt blijven. Hij is sterk, maar traag. Mijn snelheid kan ik als voordeel gebruiken, snelle klappen op het hoofd en afstand nemen leek mij de beste tactiek om mijn eerste wedstrijd tot een goed einde te kunnen brengen. Enkele minuten voor de wedstrijd kwam mijn trainer de kleedkamer binnen en zei tegen mij: "Nick, het is bijna tijd om mee te doen met de groten. Geef alles wat erin zit en laat niets jouw dromen uit het veld slaan!" Ik reageerde hier niet op. Ik was al volledig geconcentreerd op de wedstrijd. Enkele momenten later hoorde ik gejuich en wist ik dat het tijd was om te gaan. "Dit is mijn kans om te knallen, dus verknal het nou niet!" Dat waren de enige woorden die door mijn hoofd speelden. Ik liep voorop met mijn trainer en sparringpartner en tevens hulpje achter mij.



20uwz94.png

Ik was erop gebrand de wedstrijd te winnen. En daar stond hij dan. Mijn enige kans op een professionele carrière Domenic Ortega. De regels werden uitgelegd en we tikten elkaars handschoen aan en de wedstrijd begon. Het begon gelijk goed, ik kon vele klappen uitdelen en ik incasseerde weinig. Combo na combo kon ik landen op zijn gezicht. Er ging heel kort door mij heen: "Waarom verdedigd hij zijn gezicht niet?" Kort daarop kwam al snel het antwoord, hij hoekte mij met ongelooflijke kracht op mijn rechterwang waarna ik begon te wankelen. "Oh nee, daar ga ik." dacht ik. Ik liep een aantal passen terug en nam even een adempauze waarna ik hem met een trap in het gezicht ook aan het wankelen wist te krijgen. "Nu niet verslappen!" hoorde ik mijn trainer schreeuwen. Ik gooide er nog een combo uit en wist na twee korte slagen op zijn kin gevolgd door een rechtse hoek hem te vloeren, waarna hij niet meer opstond. De wedstrijd was in slechts 3 minuten bepaald. En ik juichte van geluk! "Ik heb de knock-outfase gehaald!" Ik rende naar mijn trainer toe en omhelsde hem. De eerste stap was gezet, nu de rest nog.

24bn4zp.png

Bedankt voor het lezen! Laat vooral een reactie achter en laat me weten wat je vond en wat beter kan. smile3.gif

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Netjes! Ben zeer benieuwd wat je hiervan gaat maken. Ben zelf niet zo bekend bij deze game. Overigens wel een verzoek om een ander lettertype te gebruiken (of niet cursief). :puh: Is wat prettiger om te lezen. Veel succes met je carriere en verhaal! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heel erg leuke game, kan op een gegeven moment wat als grinden aanvoelen maar je voelt echt dat je beter wordt en je de controls steeds wat beter gaat begrijpen. Ik probeerde mijn snelheid en stamina altijd goed up te graden, ik geef liever veel tikken en veel dekes dan telkens proberen om een paar goede tikken uit te delen.

Leuk idee in ieder geval! Is een keer iets anders dan voetbal, ik zal zeker zo vaak mogelijk je verhaal proberen te lezen. Hoop dat je het vol kan houden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

20sgjus.jpg

"Behouden van de vorm"

Alle 14 overgebleven fighters zijn doorgegaan naar de volgende ronde. De fighters zijn ingedeeld in twee teams. Ik werd ingedeeld in "Team Hendricks", wat betekent dat ik iemand zal loten uit het andere team voor de volgende ronde. Na de loting was al gauw bekend dat ik tegen Noah Mills zou moeten vechten. Noah Mills heeft nog een betere record dan Domenic Ortega. Mills heeft acht professionele wedstrijden gevochten, waarvan er 7 gewonnen werden. Ik wist dat dit gevecht nog zwaarder zou worden dan de vorige. In de voorbereiding heb ik het boxen op een zware zak geoefend. Ik haalde daar het maximale uit mijn training. Mijn volgende training was gebaseerd op beweging. De bedoeling was dat ik klappen zou moeten ontwijken van mijn sparringpartner. Hij zei voor de training dat hij het maximale uit mij wilde halen. Ik twijfelde hierover, want ik was nog aardig vermoeid van de vorige training. Ik begon aan de training en kreeg gelijk al een aantal beste klappen te verduren van hem. Ik moest zoveel mogelijk slagen ontwijken, maar ik merkte dat de snelheid van zijn slagen te hoog lag om ook maar een aantal te kunnen ontwijken. Deze training was een grote mislukking. De trainer kwam naar me toe en schreeuwde: "Als je je hoofd er nou niet bij houdt, dan slaat Noah Mills hem eraf deze week! Verman jezelf!" Als laatste training voorafgaand aan de wedstrijd heb ik geoefend op schoppen tegen kussens. Deze training was makkelijk en bracht ik tot een goed einde. Dit gaf mij toch nog een klein beetje zelfvertrouwen voor de volgende wedstrijd. "Het is belangrijk dat je de vorm behoudt die je hebt opgebouwd tegen jouw vorige tegenstander. Geef hem weinig ruimte en zorg dat jij de bepalende fighter bent in de octagon!"



De volgende dag was ik al vroeg wakker. Ik had alle trainingen erop zitten en het was tijd om mij te focussen voor de wedstrijd. Ik liep naar de koelkast en tikte vijf rauwe eieren in mijn glas. Ik houd wel van de oldschool-methodes om mijn spieren op te bouwen. Een aantal uren later reed ik samen met mijn trainer naar de arena. De andere wedstrijden werden ook gespeeld vanavond. In de kleedkamer deed mijn trainer de tape om mijn handen en schoof mijn handschoenen eroverheen. Ik had er zin in om de volgende wedstrijd in te gaan. Vervolgens liep ik weer richting de octagon en kon het gevecht starten. Ik begon goed en wist ook in dit gevecht weer als eerste snelle en harde klappen uit te delen. Na een aantal seconden stond Mills al te wankelen en kostte het mij weinig moeite om hem helemaal te vloeren. Het gevecht was na 50 seconden beslist. Ik ben weer een ronde verder! Mijn tweede stap naar de top was ook alweer gezet!

2d2ai46.png

Bedankt voor alle reacties! Willen jullie dat ik alle gevechten loskoppel of een aantal gevechten in 1 verhaal doe?

2dgub2q.png

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Zo, lekkere prestatie! Vind het op deze manier wel fijn om te lezen. Mooi verhaaltje heb je ervan gemaakt. Zou je misschien de gevechten zelf nog iets meer willen belichten? Ik heb weinig verstand van boxen dus zou op deze manier graag er meer van willen weten. Ga zo door!

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, lekkere prestatie! Vind het op deze manier wel fijn om te lezen. Mooi verhaaltje heb je ervan gemaakt. Zou je misschien de gevechten zelf nog iets meer willen belichten? Ik heb weinig verstand van boxen dus zou op deze manier graag er meer van willen weten. Ga zo door!

Dankje! Bedoel je hiermee het verloop van de wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

20sgjus.jpg

"Finale in zicht"

We staan momenteel in de kwartfinale. De wedstrijd wordt gevochten tegen Emerson Dejesus, een ijzersterke tegenstander. Zes professionele wedstrijden gevochten en daarvan geen enkele verloren. Dit wordt de moeilijkste wedstrijd tot nu toe. De 23 jarige Dejesus is een aantal centimeters kleiner dan ik ben, dus dat heeft wel voordelen. Mijn reikwijdte is groter en ik moet zien hem op afstand te houden. Dejesus staat bekend om zijn Tae Kwon Do style van vechten. De wedstrijd was begonnen en ik voelde me goed. Ik begon sterk met een aantal klappen tegen het hoofd van Dejesus. Je merkte dat hij zich boos begon te maken en sloeg zichzelf een aantal keren tegen het hoofd, waarna hij stormend op mij af kwam lopen. Hij greep me vast bij mijn been en sleurde me op de grond. Hij ging bovenop mij zitten en begon hamerslagen uit te oefenen op mijn hoofd. Ik kon niet weg en ik lag ook nog eens klem tegen het hek. Ik probeerde me om te draaien. Dat lukte pas na de derde poging. Ik wist me los te wurmen en sloeg Dejesus nog een aantal keren in zijn ribben en ik gaf hem een superkick tegen zijn benen, waardoor hij begon te hinken en hij een makkelijk doelwit was. Na een een schop tegen zijn hoofd en een korte klap tegen zijn kin ging Dejesus knock-out. De weg naar de finale wordt als maar korter en korter. De pot duurde slechts 1 minuut en 51 seconden.

4rqqex.png

Het was tijd voor de halve finale. Niemand minder dan Garo Hakimian zou tegenover mij staan een bokser met een record van zeven professionele wedstrijden waarvan vijf gewonnen en twee verloren. Hij leek me niet een supersterke tegenstander, maar toch heb ik goed getraind op mijn snelheid en punchkracht. Het begin van het gevecht verliep moeizaam. Aan beide kanten werden harde klappen uitgedeeld. Na een lange eerste ronde was de wedstrijd na 3:50 minuut beslist door KO. Geen hele spannende wedstrijd, maar de finale was gehaald.

11cftwx.png

De finale die zou beslissen of ik ooit in de top zou kunnen komen stond voor de deur. Hwan Cho was de uitverkoren boxer om het op te nemen tegen mij. Met een record van zeven gewonnen en twee verloren dat in mijn ogen nog niet zo heel slecht is, zag ik nog steeds niet op tegen dit gevecht. Ik was al zover gekomen, de top is binnen hand bereik. Ik moet en zal alles geven in de finale. Ik had hard getraind op mijn punches, kicks en clinches. Alle trainingen waren goed doorlopen en daarmee heb ik een goede voorbereiding gehad voor de finale. De finale die gezien wordt als de eerste professionele wedstrijd zou dus mooi staan als eerste winst op mijn recordlijst. Als ik win krijg ik een contract voor de UFC en ben ik een professionele Fighter. Dan ben ik weer een grote stap dichterbij mijn droom om wereldkampioen te worden. De wedstrijd stond op het punt te beginnen en ik voelde grote spanningen. Ik voelde me ineens niet zo zeker meer van mijn zaak en zag eigenlijk mijn droom al in duigen vallen. Mentaal stond ik dus niet sterk, wat me in zo'n belangrijke wedstrijd wel eens de kop kon kosten. Bruce Buffer stond klaar om de namen bekend te maken en iedereen voor te stellen. De scheidsrechter stond klaar en legde de regels kort en duidelijk uit. "Een clean fight" is alles wat me bij bleef van deze uitleg. Dat zullen we nog wel eens zien, ik haal alles uit de kast om te winnen.

69ntsi.png25i3yfa.png

De wedstrijd begon en ik koos gelijk vol de aanval. Ik landde combo na combo zonder zelf geraakt te worden. Na een linkerhoekslag op Cho's rechterwang begon hij te wankelen, maar hij gaf niet op. Ik landde een tiental punches in zijn middenrif gevolgd door een aantal kicks tegen het hoofd. Het bloed spoot alle kanten op en kwam uit zijn wenkbrauw en uit zijn bovenlichaam. Het bloed drupte op de grond en het enige wat bij mij drupte was zweet. Inmiddels had ik Cho's neus al gebroken en zag ik dat hij zijn rechterkant van zijn gezicht bleef afdekken. Ik wist dus dat ik met de linkerhoek hem dus aardig verwond had. Na een aantal volgende slagen op het lichaam kneusde ik hoogstwaarschijnlijk een van zijn ribben, waardoor hij zijn dekking liet vallen. Zijn rechtwang kwam vrij en ik bedacht me niet en haalde vol uit, waarna de slag Cho ten van bracht bleef ik slaan, maar het kwaad was al geschiet. De scheidsrechter trok me van Cho af en ik was superblij. Ik won de finale glansrijk, ik bedankte alle fans en kwam de officieële beslissing van de scheidsrechter, maar iedereen wist dat ik deze finale had gewonnen en ik dus het UFC contract binnen had.

1zof3mw.png

Ik kreeg nog de felicitaties van Dana White voor mijn behaalde UFC-contract en het winnen van de finale, waarna de deur voor de UFC voor me openlag.

4lgf11.png

De volgende keer een catchup over de UFC wedstrijden die ik reeds gespeeld heb. Daarna zal het verhaal weer verdergaan, hieronder zie je de ladder nog van de afgelopen wedstrijden met daarin de tijd dat de gevechten duurden en waarmee er gewonnen is. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

5l8kcp.png

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Zeer mooi verhaal en fantastisch beschreven. Daarnaast heb je alweer goede prestaties behaald. Klasse gedaan man! Overigens wel leuk om te zien dat je veel van je wedstrijdafbeeldingen gebruikt. Dit maakt het nog leuker! Wat heb je trouwens je tegenstanders snel naar de grond! Gaat lekker dus. Ga zo door! :)

Link to comment
Delen op andere websites

20sgjus.jpg

"Wat gebeurde er tussendoor?"

Inmiddels zijn er na de laatste editie alweer 21 wedstrijden geweest. Dat is echt een hele hoop! Ik wil graag de eerste 16 wedstrijden wil ik graag overslaan. In de spoilertags staan een aantal foto's van de wedstrijden. Bijna alle wedstrijden tot zijn gewonnen op 1 na, waarvan de meesten met een KO.

Undercard Fights:

[table=header]Tegenstander | Winst/verlies | Ronde | Tijd | Beslist door

Heitor Oliveira | Win | Round 1 | 4:38 | KO

Danny Alvarez | Loss | Round 2 | 3:14 | KO

William Morris | Win | Round 2 | 2:35 | KO

Oliver Hudson | Win | Round 3 | 0:10 | KO

Rhett Fowler | Win | Round 2 | 3:22 | KO

Jeremiah Barr | Win | Round 1 | 0:27 | KO

Erik William | Win | Round 3 | 2:04 | KO

Danny Alvarez | Win | Round 1 | 2:36 | KO

Quincy Harrell | Win | Round 2 | 1:01 | KO[/table]

Nick Rossi - Winner by Knockout



30cb0ut.png

William Morris - The Faceplant

wajdwi.png

Oliver Hudson - The Knockout Kick

11cbfbr.png

Nick Rossi - Winst in de pocket

oi98o.png

Felicitaties van Rhonda voor behalen van Main Card

116idrd.png

Maincard Fights:

[table=header]Tegenstander | Winst/verlies | Ronde | Tijd | Beslist door | Extra

Jay Downs | Win | Round 1 | 1:17 | KO |

Fedyenka Zolnerowich | Win | Round 1 | 2:03 | KO |

Pat Barry | Win | Round 2 | 4:49 | TKO |

Stipe Miocic | Win | Round 1 | 2:29 | TKO |

Alistair Overeem | Win | Round 1 | 0:15 | KO | Performance of the Night: KO Award

Fabricio Werdum | Win | Round 1 | 3:58 | TKO |

Rhys Barker | Win | Round 1 | 4:03 | KO | Na deze winst krijg ik een titleshot voor UFC Championship[/table]

Fight records voorafgaand aan Main Card



2qak3eq.png

Zolnerowich KO op de grond

2vl9umf.png

De TKO op Pat Barry

33ttulz.png

De TKO op Stipe Miocic

300d3k3.png

Gigantisch snelle en bijzondere KO op Alistair Overeem

14tyq3d.png

Felicitaties Dana White voor KO of the Night!

14kk75d.png

De TKO op Fabricio Werdum

206zj2e.png

De volgende editie - Champion Mark Coleman

2akrc9.png

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...