Jump to content

2D Game Engine


KoningJesper

Recommended Posts

Ik heb een leuk idee voor een 2D-spel, maar ik weet eigenlijk niet waar ik het in moet maken. Ik heb best wel wat progammeer kennis (verschillende dingen een beetje) en ik heb vroeger met Gamemaker gewerkt, maar dat was leuk en redelijk makkelijk, maar gewoon niet zo goed en krachtig en de community is nu zo een beetje dood (Laten we zeggen in coma).

Dus wat is eht beste om het in te maken? :)

TRhanks!

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt erop dat niemand op dit forum jou hiermee kan helpen. Het is nu weer een paar dagen later, maar mocht je er nog niet verder mee zijn, kan ik een vriend van mij die game design volgt aan het HKU om een paar suggesties vragen. Ik hoor het wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was helemaal vergeten om te reageren, maar eigenlijk kwam het erop neer dat je met Gamemaker al de ideale software hebt voor een 2D-spel.

Maar het hangt ook erg vanaf wat voor spel het zal zijn én voor welke platform het bedoelt is en nog belangrijker: wat voor programmeertaal wil je gebruiken?

Mocht je toch nog wat anders willen gebruiken dan is Unity een goede alternatief waar je heel prettig mee kan werken, maar eigenlijk vooral geschikt voor 3D. Daarnaast is Pygame erg fijn voor beginners. Zelf werkt hij ook erg graag met Construct.

Oftewel, met GameMaker heb je een uitstekende keus gemaakt, doe je ding en hou ons op de hoogte :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...