Jump to content

Vice City zou nooit zoals vroeger terug kunnen keren


Bassieboy35

Recommended Posts

med_gallery_123064_235_231656.jpg

Een Vice City skyline in de 80's, zoals velen 'm kennen.

Het was San Andreas dat we terugzagen in GTA V. Uit herinnering weet ik dat velen op het forum, waaronder ik ook hoopten op Vice City. Wellicht dat het in een volgende GTA gaat gebeuren. Dat weten we niet. Dromen kunnen we in ieder geval wel. Daarom een topic over de stad, de sfeer etc. van Vice City.

GTA Vice City kennen we als een game met veel sfeer. Dit komt vooral omdat de sfeer uit de jaren 80 terug werd gebracht in deze game. Je had de stranden, overhemden met palmbomen erop, de auto's zagen er uit als uit de jaren 80 kwamen en misschien nog wel het belangrijkste; de muziek was puur 80's. Hoe vaak heb je wel niet een blokje omgereden voor dat nummer wat zo geweldig is, maar ook al zo vaak gehoord hebt? :)

In ieder geval, als je GTA Vice City hebt gespeeld snap je vast wel waar ik op doel. De vraag is alleen als Vice City zou kunnen terugkeren. Het kan altijd, maar kan het ook echt met de sfeer die we er van kenden? Zelf ben ik gaan nadenken over dit vraagstuk en denk ik dat we dit niet zo heel gauw gaan meemaken. Het punt is dat de hedendaagse wereld op gebied van techniek en elektronica zo verder ontwikkeld is dan de jaren 80, dat een jaren 80 game met veel techniek en elektronica nooit een realistische combinatie zal zijn.

Dat niet alleen, de kleding is veranderd, de muziek, de mode en de sfeer ook. Misschien dat het 'gangwereldje' ook in de loop de jaren compleet veranderd is? Daar heb ik niet zoveel verstand van. Als we zouden terugkeren zal dat nooit meer met hetzelfde gevoel geven zoals in GTA Vice City ben ik bang.

Of is er dan toch een oplossing door een nieuwe GTA die zich afspeelt in Vice City gewoon in het 80's tijdperk te laten afspelen? Zoiets blijft toch altijd dubben gezien gameontwikkelaars ook met de tijd meedenken en kijken wat het publiek wil. In Call of Duty gaat een game in de Tweede Wereld oorlog ook niet meer voorkomen, terwijl ik dat nog wel graag wil zien. Dat hoeft echter niet zo met GTA te zijn bij Vice City. Zou de vraag naar Vice City in de stijl, dus dat het zich weer afspeelt in de jaren 80, groot genoeg zijn mocht daar gehoor aan gegeven worden? Wat denken jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat de stad ooit terugkeert staat buiten kijf. Rockstar is altijd trouw gebleven aan de steden uit de eerste GTA. Maar ik weet niet of "the feel" er nog zal inzitten in het HD era. De spellen uit het III-era zijn leuk net omdat ze zo onrealistisch zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Vice City nog bestaat in de hedendaagse wereld, is allang duidelijk. In GTA V stikt het van de Vice City verwijzingen, dus het is misschien nog mogelijk. Maar net wat je zegt, de jaren 80 sfeer die Vice City zo geweldig maakte, is er dan niet meer. Misschien dat Rockstar daar wel iets op vindt, dat weet je niet. Ik hoop het althans wel, want Miami is een geweldige stad. Ook in de hedendaagse tijd.

Toch lijkt een terugkeer naar de jaren 80 niet geheel onmogelijk. In de III-era sprong Rockstar ook van de ene jaartal naar de andere. GTA III speelt zich af in 2001, GTA Vice City in de jaren 80 en GTA San Andreas in 1992. Daar zit geen chronologische volgorde in. In de HD-era of IV-era, kennen wij alleen GTA IV en GTA V, welke rond de tijd van publicatie afspelen. GTA IV speelt zich dus af in 2008 en GTA V in 2013, maar dat maakt een terugblik naar de jaren 80 nog niet geheel onmogelijk. Ik blijf positief, ik blijf erin geloven. Vice City komt terug!

Link to comment
Delen op andere websites

Als het in 2002 kon kan het in 2016 ook wel lijkt me. Die game is niet daadwerkelijk in de 80s gemaakt. Maar ik denk dat als we een terugkeer naar Vice City gaan zien dat je het dan moet doen met een nostalgische 80s radiozender en wat figuren die in die tijd zijn blijven hangen. In plaats van West Coast Classics krijgen we dan Vice City Classics. Crockett's Theme!

Link to comment
Delen op andere websites

Gezien R* nog nóóit muziek heeft gerecycled uit oude GTA's (alleen laten verwijderen wegens copyright) krijgen we sowieso al die coole muziek niet meer terug. Behalve de sfeer had Vice City niet veel voor zich, ik hoop meer op een HD remake dan een nieuwe game alsnog in Miami. Daar valt vandaag de dag geen reet te beleven behalve hoogbejaarde golfers neerknallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat Narukami zegt eigenlijk. Ik heb nooit echt genoten van Vice City. Van die zogezegde sfeer heb ik weinig gemerkt en buiten dat vond ik het zeker geen goede GTA. Heb ik van de muziek genoten? Zeker, maar niet van het spel zelf. En ook op het punt van een hedendaagse Vice City moet ik Narukami volgen. Miami spreekt lang niet meer zo tot de verbeelding vandaag de dag, in tegenstelling tot een stad als Los Angeles. Hoewel het beeld van een stad die uit zijn hoogdagen komt ook zeer interessant kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik weet niet of "the feel" er nog zal inzitten in het HD era. De spellen uit het III-era zijn leuk net omdat ze zo onrealistisch zijn.

Precies dat. Ik speelde VC pas na IV, en hoewel dat qua graphics en andere factoren een stap achteruit is, heb ik ontzettend genoten van de game. Juist het onrealistische icm het foute van de jaren '80, maakte het voor mij een topper. Ik denk dat VC in HD veel minder "fout" is.

Maar uiteraard zou het erg mooi zijn wanneer Rockstar besluit Vice City te gebruiken voor een volgende GTA, bijvoorbeeld om een "Bad Boys"-sfeertje neer te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet de eerste keer dat ik dit standpunt hoor, en toch kan ik het nog altijd 'iet begrijpen.

We willen toch geen exacte kopie van VC? Natuurlijk zal dat nooit hetzelfde zijn, en daarom gaat R* ook nooit een exacte kopie proberen maken.

Toen er geruchten waren over LS in V, was er toch niemand die hoopte dat het net zoals SA zou worden, maar toch beter?

Je snapt mijn punt wel. Natuurlijk komt er nooit meer een game zoals Vice City, omdat helemaal niet de bedoeling is. Dat betekent niet dat er geen andere paden bewandeld kunnen worden met de stad Miami in het GTA universum. Gewoon geen kopie, geen VC2.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Vice City ooit terugkeert in de GTA serie lijkt mij vrij voor de hand liggend, zoals mensen hierboven reeds aanhaalden zijn de verwijzingen naar de stad in zowel GTA IV als V erg groot. Echter ben ik bang dat veel mensen een verkeerde veronderstelling hebben van hoe Vice City zal terugkeren. Zoals Bassieboy reeds aanhaalde in de openingspost is GTA Vice City zelfs vandaag nog zo een succes vanwege de setting en niet zozeer vanwege de stad. De jaren 80 gekoppeld aan de bijhorende muziek en de personages is wat van GTA Vice City een succes heeft gemaakt.

Veel mensen denken wellicht dat de sfeer in een volgende GTA die zich in Vice City afspeelt net hetzelfde zal zijn, waardoor de teleurstelling bij een effectieve terugkomst van de stad wel eens erg teleurstellend zou kunnen zijn. De kans dat Rockstar Games terug in de tijd gaat lijkt mij zo goed als onbestaande, de GTA's blijven zich afspelen in de huidige tijdsperiode. Betekent dit dat een volgende GTA in Vice City sowieso een flop wordt? Helemaal niet, ik kijk er zelfs naar uit om terug de sfeer van de stranden en palmbomen op te snuiven, maar een jaren 80 sfeer verwacht ik dus helemaal niet.

Persoonlijk heb ik liever een GTA VI die zich in een stad als San Fierro afspeelt, wat mij betreft nog altijd de mooiste en meest interessante locatie in San Andreas is.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij lijkt een stad zoals Vice City in de volgende Gta geweldig. Zoals hierboven al 1000 keer is gezegd zal er nooit een 80's sfeer terug keren, omdat dat gewoon de originele vice city zal verpesten. Het klimaat zal natuurlijk wel hetzelfde blijven, dus grote stranden met mooie vrouwen in bikini's valt wel te verwachten. Het Miami van tegenwoordig ziet er natuurlijk een stuk anders uit als de versie in Gta. Aangezien R* bij de laatste gta's de stad zo exact mogelijk na wil maken, weet je ook al hoe het er uit gaat zien. De storyline zou misschien wel wat weg kunnen hebben van vice city, maar niet direct hetzelfde. Een verhaal rondom cocaïne zal wel voor de hand liggend zijn, aangezien Gta IV de diamanten had en Gta V het geld. Voor nu is het alleen maar hopen op het beste. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Niet de eerste keer dat ik dit standpunt hoor, en toch kan ik het nog altijd 'iet begrijpen.

We willen toch geen exacte kopie van VC? Natuurlijk zal dat nooit hetzelfde zijn, en daarom gaat R* ook nooit een exacte kopie proberen maken.

Toen er geruchten waren over LS in V, was er toch niemand die hoopte dat het net zoals SA zou worden, maar toch beter?

Je snapt mijn punt wel. Natuurlijk komt er nooit meer een game zoals Vice City, omdat helemaal niet de bedoeling is. Dat betekent niet dat er geen andere paden bewandeld kunnen worden met de stad Miami in het GTA universum. Gewoon geen kopie, geen VC2.

Hier wil ik toch even op inhaken. Het gaat namelijk niet om een exacte kopie, dat is inderdaad de bedoeling. Naar mijn idee zit het bij GTA zo; je hebt een stad en die zet een bepaald thema of een creëert een thema neer. Het verhaal (en personages) staan daar mijn idee los van. Als je dan naar Vice City terugkeert met die gedachte hoeft er toch helemaal niet sprake te zijn van een kopie?

Link to comment
Delen op andere websites

De kans dat Rockstar Games terug in de tijd gaat lijkt mij zo goed als onbestaande, de GTA's blijven zich afspelen in de huidige tijdsperiode.

Waarom? In GTA IV en V is er al zo veel moderne stuff geparodieerd dat ik het wel weer eens tijd vind worden dat de volgende GTA zich weer in een andere tijdsperiode afspeelt. Waarom denk je dat dat niet zal gaan gebeuren?

San Fierro jaren 60/70? Lijkt me awesome!

Link to comment
Delen op andere websites

De kans dat Rockstar Games terug in de tijd gaat lijkt mij zo goed als onbestaande, de GTA's blijven zich afspelen in de huidige tijdsperiode.

Waarom? In GTA IV en V is er al zo veel moderne stuff geparodieerd dat ik het wel weer eens tijd vind worden dat de volgende GTA zich weer in een andere tijdsperiode afspeelt. Waarom denk je dat dat niet zal gaan gebeuren?

San Fierro jaren 60/70? Lijkt me awesome!

Mag ik aannemen dat je dan refereert naar de hippy jaren? Dat zou inderdaad geweldig zijn!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...