Jump to content

Waar zal Rockstar Games staan over twintig jaar vanaf nu?


Michael

Recommended Posts

Rockstar Games, de moeder van vele bijzondere games en in het algemeen het record brekende spelreeks Grand Theft Auto. Vanaf de release van Grand Theft Auto wordt Rockstar Games aan gezien als een van de leiders van de game wereld. Er zijn ook spijtige dingen gebeurd tegen Rockstar Games die zeer negatief waren. Met name de rechtszaken tegen hun door Jack Thompson en de hete koffie modificatie bracht een slechte tijd voor hun. Maar waar zal Rockstar Games en met name Grand Theft Auto staan over twintig jaar? Zal hun nog meer successen boeken, zullen hun nog meer succesvolle games publiceren? Of zal Rockstar Games na Grand Theft Auto V steeds minder succes hebben? Zullen hun, na het publiceren van de volgende Grand Theft Auto zelfs de kans hebben om te stoppen door de teleurstelling van de spelers? Hoe denken jullie erover?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik voorspel dat R* de GTA serie gaat uitmelken net zoals dat nu met COD gebeurt na de release van GTA:VI... Beetje treurige toekomst voor deze pracht serie, maar het gebeurt de laatste tijd nogal veel in de game industrie. :(

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Naar mijn idee is Rockstar Games een beetje een vastgeroeste gameontwikkelaar. (in positieve zin) Iedere game die ze game maken groeit uit tot een succes door de grote fanbase. Ik zie daarom niet zo snel gebeuren dat ze stoppen. Alleen over twintig jaar durf ik dat nog niet helemaal te voorspellen. Sam en Dan Houser zullen dan ergens in de 60 zijn. Die zullen dan inmiddels wel vervangen zijn. Ik verwacht dat we bij GTA VIII zijn en in de tussentijd zal er ook wel iets wat betreft Red Dead Redemption zijn uitgebracht.

Hoe de game-industrie zich in het algemeen gaat ontwikkelen heb ik geen besef van. Wellicht dat we over twintig jaar alweer zo geavanceerd zijn dat we games op een hele andere wijze gaan ervaren. Hoe? Dat is lastig te voorspellen. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat Rockstar Games in ieder geval nog wel bestaat en als ze nog games uitbrengen dat ze succesvol zijn, maar wellicht dat ze in de tussentijd te maken krijgen met een grotere concurrent.

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger stond Rockstar voor kwaliteit en vernieuwende ideeën, maar tegenwoordig draait alles alleen nog maar om geld waardoor de kwaliteit en de interactie met de gemeenschap drastisch gedaald is. Shark Cards verkopen die verdorie duurder zijn dan het originele spel. En dat is niet alleen de schuld van Rockstar, maar ook van de spelers die met open ogen in de val trappen en lustig hun geld blijven storten.

Ik zie de toekomst somber in.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik gewoon denk is dat Rockstar op hun bek zal gaan als ze teveel aan geld denken. Kijk, ze zijn best slim om nu, tijdens een topper als gta V online, allemaal DLC's uit te brengen met mooie maar ook dure dingen. Mensen gaan daarvoor shark cards kopen. In feite brengt Rockstar met een DLC maar een klein stukje game ervaring uit waarbij ze wel duizenden euro's mee verdienen. Ik denk z'n DLC als de Yacht DLC heeft veel geld in het laadje van Rockstar gebracht. Mensen kopen misschien voor 80 euro een Shark card om voor 8 miljoen aan game geld een Yacht te kunnen kopen.

Maar, ik denk dat mensen hier niet langer in zullen trappen. Spelers klagen al een beetje dat alles duurder is. Ook met die Lowrider DLC. Een speler geeft misschien wel 1 of 2 miljoen uit voor 1 Lowrider. En na een paar weken hebben mensen z'n DLC update wel weer gezien.

Daarom lijkt mij beter dat Rockstargames meer denkt aan de spelers. Spelers meer ervaring geven. Want als je kijkt naar iets zoals SA-MP of MTA, waarbij je gewoon vaak zonder geld elke auto kan laten spawne en pimpen, heeft zoiets meer succes dan als je kijkt naar gta Online. Spelers gebruikte mods en servers hadden mods. Servers waren vaak hele speeltuinen. En dat is gta Online niet.

Dus, om mijn verhaal niet te lang te maken, vind ik dat Rockstar games (Mochten ze succes willen blijven hebben) denk meer aan de spelers. Ik zeg niet dat Rockstar games MTA of SA-MP moet maken voor gta V. Maar maak alles niet TE duur. Want het gaat mensen om de lol. 3 of 4 keer je 5 garages in gta Online vol trappen met voertuigen van miljoenen speelgeld is leuk. Maar het moet leuk blijven. Mensen zijn de DLC's een keer zat. Daardoor zal Rockstar Games fans verliezen en zullen mensen meer overstappen naar simpele games als Minecraft of zo.

Mijn mening: Rockstar games zal succes hebben, ook nog over 20 jaar, als ze minder aan geld denken. Breng meer games uit, meer DLC's, maar laat mensen daarvoor niet te veel betalen. Laat een spel als gta V niet te lang leven door DLC's want nu is het nog leuk en best wel populair maar over een jaar kent iedereen gta V wel en willen we wat anders. Daarom zou het goed zijn als Rockstar games nu een hele nieuwe Grand Theft Auto zal maken. Rockstar games moet meer volledige nieuwe games maken. ;)

Bewerkt: door GTAKevin023
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het niet zo somber in, ze hebben nota bene aangegeven nog genoeg ideeën te hebben. Rockstar neemt ook altijd de tijd voor een spel, en raffelt het dus niet af! Dat kun je wel zien aan GTA V, die voor een sandbox game bijna perfect is. Over 20 jaar zullen ze misschien niet heel actief meer zijn, maar dan hebben ze wel geweldige spellen op de markt gebracht die wij nog jaren en jaren zullen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het niet zo somber in, ze hebben nota bene aangegeven nog genoeg ideeën te hebben. Rockstar neemt ook altijd de tijd voor een spel, en raffelt het dus niet af! Dat kun je wel zien aan GTA V, die voor een sandbox game bijna perfect is. Over 20 jaar zullen ze misschien niet heel actief meer zijn, maar dan hebben ze wel geweldige spellen op de markt gebracht die wij nog jaren en jaren zullen spelen.

Nou. Ik vind met gta V dat ze nog wel meer dingen hadden kunnen doen. Als ik het over Single Player heb dan mis ik gewoon heel veel.

Huizen kopen.

Garages.

Meer kleding (Veel meer!!)

Veel meer auto's!

Maar ik ga geen hele lijst opnoemen want dat heeft toch geen zin. Maar wat gewoon het probleem is is dat ik na zoveel jaar na dat San Andreas uit is gekomen ik nog steeds vind dat San Andreas nog steeds de beste is. Daarin had je zoveel mogelijkheden.

Ik had het niet eens erg gevonden als ze San Andreas compleet in een nieuw jasje hadden gestoken. Nieuwe engine, nieuwe graphics, nieuwe verhaal en nog uitgebreider. Misschien de map groter gemaakt en bijgewerkt. Dan had je een gta dat beter was dan San Andreas.

De 2 koningen blijven toch regeren. Vice City en San Andreas. ;)

Bewerkt: door GTAKevin023
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het niet zo zeer over wat je kunt in de game, maar meer over de details die erin zijn verwerkt. Wat jij zojuist opnoemt zijn allemaal features die eigenlijk overbodig zijn en daarom ook niet zijn toegevoegd. Er zijn er al meer dan 250 soorten, waarom wil je dan nóg meer? Waarom wil je meer kleding? GTA V heeft al zoveel keuze, meer dan vorige GTA's. Dit zijn allemaal luxe dingen die ons blind en verwend maken.

Kijk eens naar alle details in GTA V en besef dat Rockstar een knap staaltje techniek heeft weten neer te zetten. Vergeleken met Vice City en San Andreas, is GTA V revolutionair en stijgt het mijlenver boven die games uit. Om even een inzicht te geven hoe vet en indrukwekkend GTA V eigenlijk is, presenteer ik je een YouTube filmpje.

Link to comment
Delen op andere websites

R* staat over (exact) twintig jaar op dé maan een biertje te drinken, en tegelijkertijd te genieten van het kosmische 'landschap'..

Even zonder gekheid op een stokje; Ik zie dat R* voor de komende jaren nog redelijk veel ambitieuze dingen doen, zoals nieuwe games uitbrengen

voor verscheidende consoles. (Wellicht een nieuwe Red Dead Redemption). Daarnaast heeft 't bedrijf bovendien ook een aantal negatieve

eigenschappen. Zoals de heren 't hierboven al netjes vermeldt hadden is R* al aardig aan het 'uitmelken' met GTA Online, en dat zie je al overduidelijk goed terug bij de prijzen van de auto's. (Vergelijk eens voor de gein de prijzen van de cosmetische producten van de Beach Bum Update met de recentste update, a.k.a. de Executives and Other Criminals, je zou dan tot 't besluit moeten zijn gekomen dat dé prijzen ontiegelijk hard waren gestegen, gewoon te gek voor woorden). Naast dat punt moet R* op een gegeven moment het Online-gedeelte definitief achterwege gaan laten én

zich gaan concentreren op nieuwere titels (alhoewel ik zo m'n bedenkingen heb dat ze daar (allang) mee bezig zijn). Sterker nog, ze hadden datgene

al gedaan met de oudere generatie consoles, en zelfs daar zijn d'r nog dagelijks duizenden spelers die je maar nauwelijks hoort klagen. Dus waarom

niet?

Ik voorspel een 'mooie' toekomst voor R*, ook al vrees ik dat ze op jaarlijkse basis minder games produceren.. Maar hé, dat overkomt haast

iedere gamebedrijf.. Naja, we zien 't wel! :bier:

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het niet zo zeer over wat je kunt in de game, maar meer over de details die erin zijn verwerkt. Wat jij zojuist opnoemt zijn allemaal features die eigenlijk overbodig zijn en daarom ook niet zijn toegevoegd. Er zijn er al meer dan 250 soorten, waarom wil je dan nóg meer? Waarom wil je meer kleding? GTA V heeft al zoveel keuze, meer dan vorige GTA's. Dit zijn allemaal luxe dingen die ons blind en verwend maken.

Kijk eens naar alle details in GTA V en besef dat Rockstar een knap staaltje techniek heeft weten neer te zetten. Vergeleken met Vice City en San Andreas, is GTA V revolutionair en stijgt het mijlenver boven die games uit. Om even een inzicht te geven hoe vet en indrukwekkend GTA V eigenlijk is, presenteer ik je een YouTube filmpje.

Ok ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...