Jump to content

Liberty City na Grand Theft Auto V


Michael

Recommended Posts

m1nx2j6a99tm_wd640.jpg

Er wordt af en toe gespeculeerd door sommigen op het forum dat de komst van Liberty City waarschijnlijk is. Nadat ik een tijdje Grand Theft Auto V zat te spelen merkte ik af en toe op dat er op de radio werd gepraat over Liberty City. Ik begon dus dingen te horen over een orkaan en overstromingen in Liberty City. Ik kon zelf dus verder niet veel erover vinden in het spel, dus begon ik te zoeken op het internet en kwam ik op het volgende stukje uit van een website.

News reports about a hurricane flooding Liberty City and leaving many homeless can be heard on Weazel News, Radio Mirror Park, and Michael's TV during the Mr. Philips mission, referring to the recent Hurricane Sandy which impacted the New York City region, upon which Liberty City was based.

Dus toen werd ik benieuwd wat er allemaal precies gebeurde bij orkaan Sandy. Ik ging dus weer op pad en kwam dus op een wikipedia pagina uit. In New York City werden er 370.000 mensen uit het lagergelegen deel van New York City geëvacueerd. Delen van Manhattan werden ontruimd, de metro werd vanaf zondagavond 28 oktober stilgelegd en veel treinen en bussen reden niet en vluchten van en naar de luchthaven van New York werd gannuleerd. Bij het Battery Park, wat ook wel bekend staat als Castle Gardens City stond het water ruim vier meter hoog. Ook was er veel schade aan de metrotunnels. Als we er dan over na zouden denken wat voor schade sommige gebieden zouden hebben in Liberty City, dan zou dat wel in de miljarden dollars gaan. De schade van orkaan Sandy in New York was alleen al bij elkaar 33 miljard dollar. Ik vraag me eerlijk gezegd af wat er zou zijn gebeurd na deze storm in Liberty City. De storm was gaande tijdens Grand Theft Auto V, maar zou Rockstar Games ons nog wel naar een rampplek sturen waar er eigenlijk zoveel gaande is? En dat nadat de misdaad behoorlijk daalde in Liberty City na het koud maken van meerdere mensen in het criminele circuit? En zou Rockstar Games er eigenlijk wel een goede verhaal over kunnen maken? Of zou Liberty City weer zijn opgeknapt na de storm?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Nou ja, het is natuurlijk niet zo dat in het echte New York na de orkaan Sandy ineens niets meer te beleven viel hé. 'T is geen the Division-achtige setting daar. Ik betwijfel zelf of we teruggaan naar Liberty City, met name omdat sinds GTA 3D is we er al een aantal keer zijn geweest (GTA III en IV). Er gaan geruchten dat heel Amerika de map wordt, maar dit lijkt me verre van realistisch. Mij zou het wel vet lijken als we naar een stad gaan waar we nog niet eerder zijn geweest, bijvoorbeeld Boston of Houston, al vraag ik me af of die steden de potentie hebben die New York en Los Angeles wel hadden. Het zou ook kunnen dat we teruggaan naar Vice City, maar dan het huidige Vice City, niet het Vice City van de jaren '70. Ik vond trouwens op YouTube een kanaal gewijd aan geruchten en speculatie over GTA 6. Ze hebben nog maar 1 video, maar t schijnt wel dat ze redelijk goed geïnformeerd zijn. https://www.youtube.com/channel/UCxThOByGrkzNgJ5We0fc-xw

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant idee, maar de Liberty City heft iets minder laaggelegen gebieden dan dat NY dat zelf heeft. Ik denk vooral aan BOABO, Castle Gardens en Fishmarket bij laaggelegen gebieden in LC. Dus qua Subway bestaat de kans dan wel dat de A/F een tijd heeft stilgelegen, eens kijken of we meer nieuwtjes kunnen vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Jullie missen het punt van dit topic een beetje.

Het gaat hier niet over een volgende locatie, maar hoe het met LC is na IV (of specifiek hier: na V), mogelijk met verhaallijnkantjes, maar niet echt de focus.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit doet mij gelijk denken aan de modvideo's op Youtube toen GTA IV nog niet zo lang op PC uit was. Één van de eerste elementen die echt als "mayor impact" opdoken voor mijn gevoel waren de simpele mods zoals sneeuw als weertype en.. het verhogen van het all over waterpijl.

Wellicht dat een PC gamer hier op het forum het waterpijl kan verhogen in verhouding tot de realiteit uit de hoofdpost en daar wat screens van delen? Zeer goed voor de beeldvorming bij dit onderwerp dunkt me!

Pretty please with sugar on top? :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik wil geen Liberty City. Het liefste zou ik eigenlijk iets nieuws willen hebben. Een nieuwe stad dus.

Jullie missen het punt van dit topic een beetje.

Het gaat hier niet over een volgende locatie, maar hoe het met LC is na IV (of specifiek hier: na V), mogelijk met verhaallijnkantjes, maar niet echt de focus.

Link to comment
Delen op andere websites

*heeft nog niet gelezen, ontvangt nu een notificatie*

Voor het verhogen van het waterpeil lijkt EnergyCorse mij bij uitstek uw man. Neem eens contact op met hem, zou ik zeggen :)

Wat zeg je ervan EnergyCorse? :tu: (xie een paar posts hierboven)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik wil geen Liberty City. Het liefste zou ik eigenlijk iets nieuws willen hebben. Een nieuwe stad dus.

Jullie missen het punt van dit topic een beetje.

Het gaat hier niet over een volgende locatie, maar hoe het met LC is na IV (of specifiek hier: na V), mogelijk met verhaallijnkantjes, maar niet echt de focus.

Ik snap niet echt wat Phoenyxar bedoelt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat erom dat dit topic is gemaakt om te discusseren over Liberty City na de overstromingen en de Grand Theft Auto V verhaallijn. Er waren ook bepaalde vragen in het topic zoals 'En zou Rockstar er eigenlijk wel een goede verhaal over kunnen maken?' Het gaat dus niet om de locatie voor de volgende Grand Theft Auto. Daar zijn genoeg andere topics voor gemaakt..

Link to comment
Delen op andere websites

Om in te gaan op de vraag "zou Rockstar er een verhaal van kunnen maken", ik zie dat wel voor me. In de vanilla IV was zoals we weten het verhaal dat vanwege de terreurdreiging eilanden van elkaar waren afgesloten. Gerekend een overstroming in reallife zou Rockstar hier op in kunnen haken op vergelijkbare wijze; bijvoorbeeld een setting waarin je start in Bohan, en de andere eilanden nog zoveel water en waterschade bevatten dat het deel van Bohan super overbevolkt is (opvang van iedereen die nog niet terug naar huis kan) en dat je start op straat, met enkel een hotelkamertje, omdat ook jouw huis onder water staat op Alderney.

In situaties als deze, wat je ook ziet bij de huidige vluchtelingenstromen, is er altijd sprake van een verhoogte creativiteit onder criminelen, en stoppen ze veel tijd in het uitbuiten. In het geval van een overstroming kan je niet mensen afpersen voor een boottochtje natuurlijk, maar bijvoorbeeld slaapplaatsen zouden schaars zijn (Sprunk magazijn tijdelijk ingericht als opvanghal?) wat de ruimte biedt voor grootschalige oplichting. De protagonist zou kunnen starten als een jongvolwassene op straat, die wat relletjes ziet, daarop volgend in een steegje ziet dat er een gezin wordt afgepersd, en zich met een dubbele moraal mengt in de situatie. Tenslotte, enerzijds streeft hij de American dream na, maar aan de andere kant, hij wil zijn huis kunnen repareren zodra hij er weer heen kan, en hier is geld voor nodig, veel geld, maar hij is platzak en zit zonder werk.

Hij zou zich mengen in de situatie, de man en vrouw in eerste instantie ontzetten van hun aanvallers, maar daarna met de kruimeldieven in gesprek geraken, en toch aangetrokken worden door het idee van "fast money making", waarop hij besluit om toch maar eens met de jongens mee te gaan.

De rest van de game zou cratieve missies kunnen opleveren, tenslotte, bij het opnieuw opbouwen van een omgeving zijn er allerlei haaien op de kust; makelaars die voor veel te veel van beschadigd goed af willen, projectontwikkelaars die kansen zien om huizen onbewoonbaar te verklaren, vervolgens de grond voor een prikkie te kopen on er flink aan te verdienen, bouwbedrijven die elkaars portefeuille willen saboteren, en dat allemaal in een Liberty City waarin de overheid koste wat kost probeert de orde te handhaven en zo snel mogelijk het normale leven te herstellen. Zoals we gewend zijn in GTA IV, mag de protagonist een forse dubbele moraal erop nahouden! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...