Jump to content

3D1077 - Reactietopic


3L1077

Recommended Posts

Ziet er nice uit dat filmpje in die tunnel! tot in hoeverre heb je zelf alles gemaakt? Of gaat het om de animatie alleen? De lampjes bewegen niet echt veel :puh:, die zouden toch wat meer moeten bungelen, of zelfs stuk gaan na zo'n klap. Maar voor een eerste filmpje ziet het er prachtig uit!

Meer graag :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er zeker mooi uit. Maar geanimeerde 3d-filmpjes hebben ook zo hun nadelen natuurlijk. Waar men 16 jaar terug vol awesomeness had gereageerd, komt er nu ook wat meer scepsis bij kijken waar men het eerst voor lief genomen had (vooral bij demo's zoals dit)

Anyway, ik vind het echt prachtig eruit zien; even de plus- en de minpunten uitgestippeld:

+ mooie setup en sfeer

+ prachtige directe weerkaatsing van het licht

+ mooie explosie waar de lampen zelfs mee bewegen en de stenen uit de mijnkar en muur vliegen

Die pluspunten zijn natuurlijk ijzersterk, maar mijn specialiteit is natuurlijk mierenneuken :D

- De snelheid van de verbranding van het damndikke afsteeklont (en geen residue), voelt een beetje fake aan.

- De stenen en de metalen kar dragen geen of nauwelijks gewicht mee en botsen daar halverwege tegen zo'n lamp aan; die lamp beweegt daar niet minder of meer door. Ook brengen de grote stenen brokken geen schade aan de omgeving.

- De lampen bewegen mee, maar niet everedig. De eerste lamp vlakbij de explosie zou eigenlijk zijn weggerukt, de 2e bijv. doltollen en de achterste zou het minste bewegen. Ook weer irl met die stenen bewegen de lampen niet synchroon.

- De waterplasjes fungeren als spiegelend oppervlak, maar niet als water (een steen valt bijv. in het water en er gebeurt niks met het water).

- De dichtstbijzijnde muur is beschadigd, maar de muren bij de explosie lijken wel van staal (er gebeurt niks.). Zou ook mooi zijn als die hele achterste bedoeling inzakte.

Concluderend zorgt het eerste punt ervoor dat de ontsteking een beetje fake aanvoelt en zorgen de laatste 4 punten dat de explosie wat fake aanvoelt. Al met al ziet het er mooi uit en een explosie in een gangenstelsel is natuurlijk geen kattenpis qua fysieke reacties enzo (je had makkelijkere filmpjes kunnen verzinnen :puh:)

Al met al een erg moeilijk niveau dus en een goed neergezette sfeer, maar met genoeg ruimte voor verbetering in de demo :)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er nice uit dat filmpje in die tunnel! tot in hoeverre heb je zelf alles gemaakt? Of gaat het om de animatie alleen? De lampjes bewegen niet echt veel puh2.gif, die zouden toch wat meer moeten bungelen, of zelfs stuk gaan na zo'n klap. Maar voor een eerste filmpje ziet het er prachtig uit!

Meer graag icon_mrgreen.gif

Alles is volledig zelf gedaan (dus modellen, textures, lichten, animatie, blablabla), maar wel met behulp van die bepaalde tutorialreeks. Het is dus niet zomaar uit de duim gezogen, maar hopelijk gaat dat vanaf nu beter lukken. :)

En die lampen... Pff... Ik heb suuuuuperlang zitten knoeien om er voor te zorgen dat ze niet zouden glitchen, dus ik heb vanalles aangepast aan fysische instellingen, gerenderd, getest, etc... Ofwel bewogen ze realistisch, maar kwamen ze in de planken terecht en botsten ze naar alle kanten: ofwel draaiden ze wat minder. Toch maar voor het tweede gekozen dan. :puh:

Ziet er zeker mooi uit. Maar geanimeerde 3d-filmpjes hebben ook zo hun nadelen natuurlijk. Waar men 16 jaar terug vol awesomeness had gereageerd, komt er nu ook wat meer scepsis bij kijken waar men het eerst voor lief genomen had (vooral bij demo's zoals dit)

Anyway, ik vind het echt prachtig eruit zien; even de plus- en de minpunten uitgestippeld:

+ mooie setup en sfeer

+ prachtige directe weerkaatsing van het licht

+ mooie explosie waar de lampen zelfs mee bewegen en de stenen uit de mijnkar en muur vliegen

Die pluspunten zijn natuurlijk ijzersterk, maar mijn specialiteit is natuurlijk mierenneuken icon_mrgreen.gif

- De snelheid van de verbranding van het damndikke afsteeklont (en geen residue), voelt een beetje fake aan.

- De stenen en de metalen kar dragen geen of nauwelijks gewicht mee en botsen daar halverwege tegen zo'n lamp aan; die lamp beweegt daar niet minder of meer door. Ook brengen de grote stenen brokken geen schade aan de omgeving.

- De lampen bewegen mee, maar niet everedig. De eerste lamp vlakbij de explosie zou eigenlijk zijn weggerukt, de 2e bijv. doltollen en de achterste zou het minste bewegen. Ook weer irl met die stenen bewegen de lampen niet synchroon.

- De waterplasjes fungeren als spiegelend oppervlak, maar niet als water (een steen valt bijv. in het water en er gebeurt niks met het water).

- De dichtstbijzijnde muur is beschadigd, maar de muren bij de explosie lijken wel van staal (er gebeurt niks.). Zou ook mooi zijn als die hele achterste bedoeling inzakte.

Concluderend zorgt het eerste punt ervoor dat de ontsteking een beetje fake aanvoelt en zorgen de laatste 4 punten dat de explosie wat fake aanvoelt. Al met al ziet het er mooi uit en een explosie in een gangenstelsel is natuurlijk geen kattenpis qua fysieke reacties enzo (je had makkelijkere filmpjes kunnen verzinnen puh2.gif)

Al met al een erg moeilijk niveau dus en een goed neergezette sfeer, maar met genoeg ruimte voor verbetering in de demo smile3.gif

Je hebt gelijk over de ontsteking van de lont, die gaat veel te snel. Maar daar dacht ik pas op het einde aan, en een vijfde render ging me echt te ver... :puh: Wat het gewicht betreft: echt wel hoor. In de originele tutorial waren kar en stenen veel lichter, het karretje vloog bijna drie keer zo ver, maar dat vond ik niet zo realistisch. Maar die lampen zijn inderdaad een probleem, die hun settings stonden los van het karretje, en die waren helemaal messed up. Dat water is inderdaad niets anders dan een spiegelvlak. :puh: Ik wil niet weten hoe lang het extra had moeten renderen als ik correcte rimpels had willen zien. (Want nu is het een vlak, het neemt geen volume in, water neemt wel volume in)

En ja, uiteindelijk, moet het wel echt helemaal 'correct' zijn? Het is wat artistieke vrijheid hé. Het karretje is bijvoorbeeld wat cartoonish, en een explosie mag evengoed cartoonish zijn. Je kunt eindeloos ver gaan met het detail, maar ergens moet jij (of de rekenkracht van je computer) een grens trekken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En ja, uiteindelijk, moet het wel echt helemaal 'correct' zijn? Het is wat artistieke vrijheid hé. Het karretje is bijvoorbeeld wat cartoonish, en een explosie mag evengoed cartoonish zijn. Je kunt eindeloos ver gaan met het detail, maar ergens moet jij (of de rekenkracht van je computer) een grens trekken. puh2.gif

Absoluut. Dan is de overweging omdat niet helemaal 'correct' te laten zijn, ook helemaal prima.

En zoals ik zei had je ook wel wat moeilijks gekozen. Dan kan je soms pietluttige dingen inderdaad beter laten varen, want het moet wel af.

Voor mij is het dan ook vooral de smaak dat ik het leuk vind dat een explosie in alles prachtig in gewicht over komt (dan voel je echt zoiets). Ik merk dat daar dus wel echt aandacht aan is besteed met dat karretje en alles dat beweegt (tot de camera aan toe). Ik denk deze 9 seconden in een game doet, dat het dan ook veel minder opvalt, dan in zo'n demo van 8 seconden hoor... (waarin ik de ruimte krijg om te mierenneuken :D)

Ziet er echt mooi uit. Ik ben benieuwd naar de volgende animatie :Y

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heb je die wallpapers toevallig gemaakt met de inspiratie van Justin Maller?

Ik ken zijn werk (wist alleen zijn naam niet). Echt geïnspireerd, niet echt denk ik. Het is een soort van genre in het C4D-wereldje, niet echt uniek; je kunt er miljoenen van vinden op het internet. Het is ook niet heel moeilijk ofzo, maar ik wilde gewoon eens wat proberen en dit was mijn resultaat. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je die wallpapers toevallig gemaakt met de inspiratie van Justin Maller?

Ik ken zijn werk (wist alleen zijn naam niet). Echt geïnspireerd, niet echt denk ik. Het is een soort van genre in het C4D-wereldje, niet echt uniek; je kunt er miljoenen van vinden op het internet. Het is ook niet heel moeilijk ofzo, maar ik wilde gewoon eens wat proberen en dit was mijn resultaat. smile3.gif

Ah okay, klopt inderdaad dat er heel veel werken van gemaakt zijn. Ziet er desalniettemin geweldig uit! Ik heb ze als bureaubladachtergrond staan!

Link to comment
Delen op andere websites

Die Justin Maller maakt vette dingen, maar dit is ook erg vet Eliott! :Y Wat meer minimalistisch. Ik heb d'r nu ook eentje als wallpaper in gesteld :puh:

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...