Jump to content

[WidM] Week 1 - Respect


Bassieboy35

Recommended Posts

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    7

  • SpacyColours

    7

  • KoningJesper

    7

  • NickOwnage

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb even de grootste en belangrijkste steden van Madagaskar opgezocht en dat zijn Antananarivo (de hoofdstad), Antsirabe en Toamasina.

Antanarivo:

- Hoofdstad

- Grootste stad

- Een belangrijke bezienswaardigheden is de Rova

Tsoamino

- Havenstad

- Er stroomt een rivier door de stad

- Veel krottenwijken en gekleurde marktjes

Antsirabe

- Veel groentenvelden

- Ligt behoorlijk hoog op een berg

- Er rijden heel veel van die loop/fiets-taxi's

Ik weet niet of dit helpt, maar als mensen naar deze kenmerken kunnen gaan uitkijken, kunnen we er wellicht achterkomen. Aan mij heb je qua mijn foto niet veel meer, aangezien er alleen twee fretkatten, met een stukje bos op staan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat de Antsirabe het dichtstbij komt. Doe koe is helemaal zwart. smile3.gif

Ik zie een groene berg, geen bebossing, zo'n van rechts (zonsopgang of ondergang), maar absoluut niet stedelijks. Kan het momenteel niet echt plaatsen.

Ik zie een klein, rood café-restaurantje met iets van 'Classi...' erop staan. Als je naar de omgeving van het café kijkt ziet het er nogal arm uit.

Ietsje achter het cafeetje staan een paar huizen, met enkele bomen naast. Wellicht is daar een klein dorpje?

Daar nog achter is er berggebied.

Beiden inclusief mijzelf vlak groen gebied met daarin een grote berg. Meest logisch lijkt mij dan Antisirabe

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Door de foto die ik gekregen heb kan ik vrijwel zeggen dat de beschrijving van Jesper erg dichtbij komt bij de foto die ik heb. Ik denk dus dat het Antsirabe in Madagaskar is.

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Het is in ieder geval Madagaskar

Op mijn foto staat zo'n vette dikzak van een boom, die ook voornamelijk in Madagaskar voorkomt; de Baobab boom

Ik denk niet dat mijn foto verraad welke stad het is, tenzij we inderdaad wat meer in de wildernis worden gedropt.

Het internet leert mij wel het volgende,

De baobab van Grandidier komt in het zuidwesten van Madagaskar voor, tussen Bereboka en het Ihotrymeer in het district Morombe.

En daar lijkt de boom in mijn plaatje het meeste op.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Dat al onze plaatjes zijn gelinkt aan Antsirabe is niet zo moeilijk, dat hoef je maar even aan Google te vragen. Het probleem is dat, als je iets verder kijkt dan je neus lang is, blijkt dat veel van die foto's helemaal niet in of rondom die stad gemaakt zijn. Dus we hebben de keuze: gaan we ervanuit dat het reisbureau waar onze organisatoren de foto's vandaan hebben wat foutjes hebben gemaakt, of zou er toch nog een andere logica te vinden zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Naja het land hebben we wel, laten we nu wat brainstormen op de plek, en daar hebben we nog twee dagen voor. Als ik op het plaatje van mij af ga moet het het zuidwesten zijn. En antsirabe ligt in het midden

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga ervan uit dat er een aantal plaatjes zijn die ons duidelijk moeten maken in welke land we zitten. Neem die fretkatten van mij of die bomen van Dexist. En dat er een aantal foto's zijn die verraden in welke stad we zitten. Is er iemand die toevallig dit op zn foto heeft:

800px-Antsirabe_bahnhof.jpg

Dit vind je veelvuldig als je op 'Antsirabe' zoekt en is een belangrijke bezienswaardigheid

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...