Jump to content

Miniatuur


ThunderDuck

Recommended Posts

Ik ben recentelijk begonnen met het maken van extreem kleine fotobewerkingen. Ik voel me nu dat ik enige tijd geoefend heb zelfverzekerd genoeg om deze mini-photoshops te delen met de Graphicsgemeenschap op het forum.

tzVWu6Y.png

Deze eerste afbeelding is een indrukwekkende 1 bij 1 pixel. Ik ben er van overtuigd dat dit wellicht de kleinste afbeelding die ooit op dit forum is geplaatst is. Ik vind persoonlijk vooral het brede palet aan kleuren mooi, en heb getracht om veel verschillende concepten onder te brengen in deze ene pixel. Ik durf zo ver te gaan als het een commentaar op de menselijke conditie te noemen. Wat vinden jullie?

j1eecU2.png

Deze tweede afbeelding borduurt voort op het bij de eerste afbeelding gevestigde concept. Ik heb dit maal echter geprobeerd om vooral conventie te vermijden, en ik denk dat dat heel goed geslaagd is. Het werk lijkt zo veel groter dan het eigenlijk is, en zodoende ben ik er enorm trots op.

A5HUzWB.png

Ik wist niet zo goed of ik deze afbeelding wel kon plaatsen in dit topic, maar ik ben er uiteindelijk toch voor gegaan. 2 bij 2 pixels is voor mij een enorm bestandsformaat, en dit zorgde dan ook voor de nodige uitdagingen. Desondanks lijkt me de boodschap heel helder en beknopt naar de voorgrond komen.

Link to comment
Delen op andere websites

De kunstwerken zijn helaas neit zo goed zichtbaar. Zou je ze iets kunnen vergroten of gaan dan het geweldige idee verloren?

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Zo blijkt maar weer dat er in elk individu een artiest schuilt! Ben benieuwd naar meer werk, misschien is crowdfunding een idee om een meer krachtige pc te verkrijgen. Het zou eeuwig zonde zijn als al dat dit talent beperkt blijft tot slechts 4 pixels.

Link to comment
Delen op andere websites

Om even inhoudelijk te reageren. De tweede vind ik persoonlijk het beste. De kleurencombinatie van de eerste spreekt me niet helemaal aan. De zeer felle kleuren die je hierbij hebt gebruikt passen niet echt bij elkaar en springen er iets te veel uit. Plaatsing van de render is echter wel subliem gedaan. Qua tekst kan je beter een ander font gebruiken welke wat meer speels is. Dit zakelijke font past meer bij de tweede, welke dan ook iets zakelijk is ingericht. Dit is dan ook wel te zien aan de kleuren die je gebruikt en aan de compositie die je hanteert in dat fantastische design. Ik denk toch echt dat je het bij dit design moet houden.

De laatste wordt al snel veel te groot. Dan zou ik toch weer gaan voor de tweede, welke groter lijkt dan hij is. 1 bij 1 is toch wel het maximale wat je moet hanteren. Het blauw uit de laatste komt er door de afmetingen veel te ver uit. Toch, al met al heb je het fantastisch gedaan. Ik zou hier zeker mee doorgaan! Wie weet zit er nog een mooie toekomst in dit vak.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik vooral mooi vind is dat je met deze kunstwerkjes een hele originele weg in bent geslagen. Ik heb op Google naar vergelijkend materiaal gezocht, maar dat is gewoon niet te vinden. Hulde, ik hoop dat we nog minder van je gaan zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje pixelachtig, maar zeer geslaagd!

Ik sluit mij hier bij aan. De individuele pixels zijn toch zeer goed zichtbaar, wat natuurlijk de kwaliteit ernstig benadeeld, toch is het zeker niet slecht voor een eerste keer. Ga zo door en wie weet wordt straks de naam Thunderduck ook genoemd als een van de beste fotobewerkers van het forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...