Jump to content

Trophies en achievements... of toch niet?


Kaitjee98

Recommended Posts

Ik denk dat bijna iedere gebruiker van GTAForum regelmatig een game speelt. Daarom ben ik erg benieuwd of jullie een game puur voor de fun spelen, of dat jullie ook echt alle trophies/achievements proberen te unlocken.

Zelf ga ik niet echt voor platina trophies. Wel kijk ik soms in mijn trophylijst of er iets is wat makkelijk te unlocken is. Meestal behaal ik in games die ik vaak speel een trophy percentage van 60-70%. Ik heb niet echt geduld met het behalen van moeilijkere trophies. Wellicht moet ik het toch eens gaan proberen; een platinum trophy staat net wat mooier. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt van het spel af. Meestal probeer ik de zeldzame achievements te halen, maar dat houdt meestal ook in dat de niet zo zeldzame achievements onderweg terloops gehaald worden. Volgens Steam zijn mijn zes zeldzaamste achievements:

  1. A New York Minute in Max Payne 3, met 1% van de spelers die dit hebben
  2. Breaking the 4th in Max Payne 3, 2%
  3. Career Criminal in GTA V, 2%
  4. Solid Gold, Baby in GTA V, 2%
  5. Make Every Bullet Count in Sniper Elite V2, 2%
  6. A Mystery, Solved in GTA V, 2%

Totale voltooiingspercentage in al mijn 73 games in 26%.

Link to comment
Delen op andere websites

Op de Playstation 4 speelde ik echt wel voor de trophies, wat ik wel leuk vond. Maar sinds ik op steam speel, ben ik die achievements helemaal uit het oog verloren. Het lijkt wel of ze helemaal onbelangrijk zijn op steam.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb soms in mijn hoofd, als ik een game koop: ''Voor deze game, wil ik platinum halen.'' :7 Speel de game een paar keer en raak hem dan niet meer aan.. Zo zonde, maar ben nu wel goed weg om The Division platinum te halen. Bij sommige games die makkelijke trophies hebben, ga ik er weleens voor. Kom helaas nooit verder dan een gouden troffee, omdat ik de game dan niet leuk meer vind.

Bewerkt: door Votair
Link to comment
Delen op andere websites

Voor de fun. Als je een game koopt puur voor de trophies zal je snel blut zijn aangezien er duizenden Games zijn, veel succes :7 Ik koop een game alleen als ik fan ben van de eventuele serie of als het er goed uit ziet. Trophies verzamelen komt bij mij pas nadat de storyline is voltooid. Tenzij de game erg veel trophies heeft, dan heb ik er geen zin in.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor sommige games vind ik het een onmogelijke taak om platinum trophys te halen.

Bij COD interesseert me de zombie mode bijvoorbeeld helemaal niets en speel ik dan ook niet.

Ik heb nu 3 plat trophys als ik me niet vergis: GTA V (PS4)

Hardware: Rivals

Metal Gear: the Phantom Pain

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso koop ik games niet voor de achievements/trophies. Echter, wanneer ik de verhaallijn heb uitgespeeld, ga ik vaak wel op zoek naar de achievements/trophies. Dat is weliswaar ook afhankelijk van welke game en wat je voor een achievement/trophie moet doen. Hoe vaak ik ben wezen bowlen met Roman om "Gobble Gobble" te halen... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee man, ik doe 't louter voor de plezier. Want kom op, als je doorgaans bezig bent met 't behalen van trophies én achievements kan het na

'n tijdje omslaan naar fixatie waarbij je puur gericht bent om zoveel mogelijk prestaties binnen zo'n korte tijd te behalen. En geloof me, da's

niet zó gezond, neem dat nou van mij aan, gezien ik uit ervaring praat. Ik had een periode waar ik 't eerdergenoemde alleen maar deed toen ik

games speelde, wanneer ik 'n prestatie op het nippertje niet haalde werd ik helemaal hysterisch. :7 Nadien was ik ermee gekapt, en op 't heden

doe ik het nog enkel voor de aardigheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik een game koop moet ie leuk zijn of bepaalde dingen hebben daar gaat het me eerst om. Probeer ik het eerst uit te spelen en onderweg ontdek ik dat soort dingen en zal ze proberen te behalen. Zodoende speel ik het nog een keer om alles uit het spel maar het is soms te moeilijk of te lastig, het ligt eraan wat voor game of missie t is dan kan het best nog fanatiek gaan. Zoals bij GTA probeer ik het meeste maar er zitten ook dingen in die ik niet zo nodig hoef te doen. Of bij spellen van het soort van Rachet en clank moet je het spel vaker spelen om van alles te vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...