Jump to content
Bassieboy35

Acht jaar GTA IV!


med_gallery_16696_82_486207.png

Star Junction - @Svenie

Wat deed jij precies 8 jaar geleden? Nou het antwoord kan ik denk ik wel voor je invullen: GTA IV spelen natuurlijk! Precies 8 jaar geleden kwam GTA IV uit voor de consoles Xbox 360 en PS3 met de zogeheten RAGE technologie. Vrij revolutionair voor die tijd. Het is waarschijnlijk lastig voor te stellen dat het alweer zo lang geleden is voordat je voor het eerst van een boot afstapte op zoek ging naar de American Dream. Die was overigens ver te zoeken in het begin van het spel. Niko komt op zijn pad in aanmerking met drugscartels, diamentenroof, een Ierse familie, zijn oplichter naar wie hij al jaren op zoek is en keuzes met verschillende gevolgen.

Tevens was het een GTA waarin veel nieuwe opties kwamen zoals de Video Editor, waarmee je in-game je eigen video's kon maken. Of je had voor het eerst een mobieltje waar je daadwerkelijk iets mee kon en internet maakte een intrede. Vrienden gingen een grotere rol spelen en je kon ze ook naar veel activiteiten meenemen. Ook kon je je auto naar een wasstraat brengen. We kunnen zo nog wel even doorgaan, maar een filmpje kan ook veel zeggen.



Het lijkt mij een mooi moment om weer eens stof van dit spel af te blazen en 'm weer eens te gaan spelen. Waag je dan ook eens aan QUB3D challenge of maak een mooi kiekje voor de Photo Contest. Ervaringen delen mag natuurlijk ook altijd in het GTA IV forum. Wat zijn jouw memorabele momenten van GTA IV?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Damn tijd vliegt. Ik weet de dag van release nog heel goed. Vroeg opstaan en wachten voor de deur van Gamemania om mijn pre order op te pikken. Ik denk dat ik voor deze mijlpaal de game weer eens ga installeren!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Pff! Weet ik nog wel! Toen was ik 8 jaar oud en ik had een klasgenoot die dat speelde :D pure jaloezie hahaha..

Ik kocht hem eerst op de PC toen ik 9 was. Wat ik alleen niet wist is dat onze computer dat spel niet aan kon.. Ik dus balen enz :puh: Later de Episodes gekocht voor PS3 en paar weken geleden ook nog gewoon IV voor de ervaring xD

Maarja.. GTA V is ook al weer zowat 3 jaar oud ;O

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kan me ook nog goed herinneren hoe dat was. Had de game niet op de eerste dag, dat was pas een half jaartje later op mijn verjaardag. Kreeg toen een PlayStation 3 met GTA IV erbij. Ik was toen helemaal overmand door de geweldige graphics die dat spel wist te leveren. En dan die verhaallijn, de dynamiek van de stad Liberty City en gewoon alles dat mogelijk was. Jammer genoeg heb ik dit gevoel bij GTA V niet gehad. Het is een leuk spel, maar de laatste tijd begin ik toch steeds meer dat gevoel te missen dat ik bij de GTA IV altijd had. Hopelijk weet Rockstar Games dit met de volgende GTA weer te evenaren.

Maar acht jaar alweer... Dat is best lang geleden, de tijd vliegt gewoon! :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

8 jaar al weer.... Ik weet nog wel dat ik naar de intertoys ging om GTA IV te kopen samen met een PS3, maar toen nog niet oud genoeg was om dat spel daadwerkelijk te mogen kopen :puh:. Gelukkig was mijn broer toen mee (want die moest rijden). En mocht mijn broer hem wel kopen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

8 jaar zijn gevlogen! M'n eerste game op de ps3. Op de vroege zaterdag ochtend naar de stad gereden met m'n pa om hem te kopen. En dan het moment dat je hem opstart en die fantastische track tijdens het laden zich afspeelt. De nostalgie van dit spel, geweldig! Ook een van de weinige gta's waar ik als jonger ventje naartoe heb geleeft om hem te spelen, dat is hoe geweldig een game moet zijn. :*D

Bewerkt: door Danger_dog_guy_7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zo zie je maar dat 8 jaar snel voorbij gaat. Toen kon in het spel nog niet kopen, had er de console niet voor dus moest ik het bij andere mensen spelen. Maar daar ging de lol niet vanaf, ik vond GTA IV echt een fantastische game.

Nu heb ik het spel ook op de PC dus kan ik het spel elk moment spelen! :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Allememagies! De tijd vliegt écht zo hard voorbij, ik kan het me haast niet realiseren dat 't alweer acht jaar geleden is toen GTA IV op die ene

speciale dag uitkwam. 't Jammerlijke aan dat soort data is dat ik 't me niet meer kan herinneren. :7 Ondanks dat ene minpuntje is het

een enorme mijlpaal dat we niet zomaar uit 't oog mogen verliezen. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Pff, wat een tijd! Toen ik hierover schreef voor mijn stuk in CrewLife moest ik vooral terug denken aan de hele dag in de chat. Zelf had ik geen console dus ook geen GTA IV, maar het was desondanks leuk om mee te maken hoe anderen de hele tijd de brievenbus gingen checken of het spel al bezorgd was. Dat het alweer zo lang geleden is... Waar blijft de tijd?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Beste GTA so far. De verhaallijn, het realisme, maar ook de geweldige lol die ik (ondanks een enkele hapering) heb gehad met D.I. Ik heb 'm dan niet vanaf de release, maar ik weet nog goed hoe het was toen ik voor het eerst de intro zag; een machtig moment. Het is met afstand degene die ik het vaakst gespeeld heb, ik denk dat ik de verhaallijn inmiddels zo'n 10 keer heb uitgespeeld. En hoewel ik V ook echt goed vond, heb ik daar niet het gevoel bij wat ik bij IV heb. V ligt nu dan ook onder te stoffen, terwijl ik onlangs IV nog weer even heb gespeeld. En mijzelf kennende, was dat zeker niet voor het laatst ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...