Jump to content

Uncharted 4: A Thief's End


JasonStatham

Recommended Posts

Zelf ben ik nu bij chapter 19 en ik had begrepen dat het tot 23 ging, kan iemand dat bevestigen?

Yep, 22 en de epiloog.

Eergisteren de game op verpletterend uitgespeeld. Het laatste gevecht koste me zo'n 50 pogingen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JasonStatham

    32

  • Platypus

    13

  • Danger_dog_guy_7

    12

  • MovieGamer

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Yep, 22 en de epiloog.

Eergisteren de game op verpletterend uitgespeeld. Het laatste gevecht koste me zo'n 50 pogingen. emo.gif

Nou heb ik 'm inmiddels ook al een paar dagen al uitgespeeld puh2.gif

Doet me een beetje denken aan Lazarevich in Uncharted 2 op crushing verslaan, heb toen echt een partij lopen vloeken op die gast emo.gif

Ik ga dit weekend ook maar eens beginnen met uitspelen op het hoogste niveau en er een treasure guide bijpakken. Op eigen houtje is het gelukt om ongeveer 70 treasures te verzamelen. Maar ik ben dan ook behoorlijk veel aan het exploren geweest in de eerste 15 chapters zoiets. Zodra het verhaal in een stroomversnelling geraakte, deed ik ook niet echt meer mijn best om naar elk hoekje om te kijken voor een schatje puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb daarnet nog aandachtig naar die afbeeldingen gekeken, en wauw, wat ziet 't er oogverblindend uit! Deze komt hoogstwaarschijnlijk over een aantal jaartjes in m'n huis als de prijs flink gedaald is. Alhoewel, daar kan ik nu mooi over zitten dromen. Maar ik vraag me degelijk af of 't verhaal wél een goed lopend verheel is en niet zo'n abrupt einde heeft wat sommige briljante games wel hebben, dus ik vraag me 's af of een aantal al een echte ervaring hebben opgedaan aan 't verhaallijn zelf.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb daarnet nog aandachtig naar die afbeeldingen gekeken, en wauw, wat ziet 't er oogverblindend uit! Deze komt hoogstwaarschijnlijk over een aantal jaartjes in m'n huis als de prijs flink gedaald is. Alhoewel, daar kan ik nu mooi over zitten dromen. Maar ik vraag me degelijk af of 't verhaal wél een goed lopend verheel is en niet zo'n abrupt einde heeft wat sommige briljante games wel hebben, dus ik vraag me 's af of een aantal al een echte ervaring hebben opgedaan aan 't verhaallijn zelf.

Waarom pas over een paar jaar? Als ik vragen mag.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik vraag me degelijk af of 't verhaal wél een goed lopend verheel is en niet zo'n abrupt einde heeft wat sommige briljante games wel hebben, dus ik vraag me 's af of een aantal al een echte ervaring hebben opgedaan aan 't verhaallijn zelf.

Behoorlijk milde spoilers met betrekking tot het einde:

Het is niet episch of verbazingwekkend, maar het einde, in dit geval de epiloog, kan je als behoorlijk gepast beschouwen. Je reflecteert aan de hand van je dochter terug op alle avonturen die je hebt meegemaakt als Nathan in alle 4 de delen. Op deze manier laat het spel je achter met een gevoel van: "Dit was het dan en het was erg mooi". Aangezien vooral dat laatste het overheersende gevoel is, kon ik er eigenlijk zelf geen beter einde van maken. Maar ook het idee dat dit het gewoon het einde is voor Nathan wordt op een behoorlijk vredige manier naar voren gebracht. Het einde was zo goed, dat ik er spontaan zin van kreeg om weer helemaal terug te keren naar deel 1 en opnieuw de hele serie uit te spelen :cab:

Hulde aan de verhaalschrijvers.

2964963-5910837103-10844.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Naughty Dog heeft stukken weggelaten bij Uncharted 4

Neil Druckmann, creative director van Uncharted 4, heeft onlangs in een interview aangegeven dat er een aantal elementen en stukken uit de game zijn gelaten om het in zijn geheel soepeler te laten verlopen of dat het niet goed bij het verhaal stond. Wij moeten eerlijk toegeven dat sommige dingen wel leuk had geweest. we vermelden erbij dat dit nieuws bericht spoilers kan bevatten!

Nogmaals, indien je Uncharted 4 nog niet gespeeld hebt of geen spoilers wilt lezen is het niet raadzaam om het nieuws bericht verder te lezen. Het bericht heeft namelijk aardig wat spoilers, we willen uiteraard de verassingen van Uncharted 4 niet verklappen.

Uncharted 4 bevat naast de nodige puzzels aardig wat spring en klim kunsten. Volgens Neil Druckmann zouden er eerst veel meer ladders en kisten in de game hebben gezeten, waarbij de interactie samen met het andere personage noodzakelijk was om tot de gewenste bestemming te komen.

Het begin van Uncharted 4 zou ook anders verlopen en de flashbacks naar Nathan en Samuel waren eerst heel anders ingedeeld. Zie hier wat Neil Druckmann tijdens het interview heeft verteld over de details van Uncharted 4 en wat de uiteindelijke game niet heeft gehaald.

There used to be a cooking sequence, where you were actually mixing in ingredients. You could make the food too spicy, and they would have different dialogue, depending on how spicy you made it. That got cut.

There was a whole sequence where you were walking around the prison yard, talking to people, and you’re looking for Sam. It just felt like we needed to get on with it.

In Scotland, you could do a snowball fight. This was actually fully working. You could pick up snow anywhere and throw it at Sam, and he would throw snowballs at you. But tonally, that just felt wrong.

And when the map room starts collapsing, we had this whole sequence where the crane is collapsing into the cave, and you’re climbing through the cabin in the crane, and holding as it’s rotating and flipping. With production winding down, that was probably the toughest cut, because it was so far along.

You could play fetch with the dog in the epilogue. There was a ball when you walked outside, and you could pick it up and throw it, and the dog had A.I. to actually pick it up and run back to you. But the animation looked kind of janky.

The other mechanic that was pretty cool was shootable handholds. There were certain surfaces that if you shot at them, it would create holes, and you could use them to climb. And it just felt like it was hard to create the right language for that, and make sure you always had ammo for those places. But as a prototype, it was a really fun mechanic.

Until very late in production, Uncharted 4 didn’t open with the boat. Instead, it started with the nun saying Nate’s name, and then the game cutting to him. Additionally, the boat sequence previously saw you getting thrown into the water, forcing you to swim to shore. You spent several minutes swimming to shore and being lost at sea. It just felt really long and unnecessary.

About the scene in the manor when you’re playing with the two kids. Originally, they picked up swords off the wall and pretended to sword fight, and Naughty Dog wanted to use the same mechanic you’d use at the final boss fight.

As for how Uncharted 4 has changed since the original pitch, the flashbacks used to be just one cut scene in the beginning of Nathan and his brother Sam entering the orphanage, and his brother saying, ‘I’m going to take care of you,' and there weren’t any interactive flashbacks at all.

I knew we didn’t want to kill Nathan Drake, or kill any of the main characters, because tonally that felt wrong. Even though I knew in marketing we wanted to do everything we can to make people feel like we might.

bron: http://ps3life.nl/ni...ij-uncharted-4/

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik zo al die wijzigingen lees, vind ik het wel prima zoals het is. Het spel neemt al vaak genoeg een paar stappen terug in tempo en meestal werkt het goed, maar nog meer zou mij onnodig lijken.

Platina is inmiddels ook binnen smile3.gif

Damn nice en erg snel! Hoe was de speedrun binnen 6 uur? Prima te doen en in de eerste run al gehaald of was het wel een flinke uitdaging? Zelf zal ik uiteindelijk ook zeker weer voor de platina gaan, maar wil eerste die van Drake's Deception even afmaken.
Link to comment
Delen op andere websites

Speedrun heb ik een beetje mee gesjoemeld door na het eerste hoofdstuk te skippen naar de laatste. :$ Maar als je alle cutscenes skipt, op verkenner met richthulp aan, en de Barok 44 met oneindige minutie moet het denk ik wel te halen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Woensdag ga ik hem bestellen. Ik wilde toch een nieuwe game en heb alleen maar positieve recensies gelezen, dus hij gaat er komen. Ik heb deel 1 t/m 3 nooit gespeeld, maar dat maakt me eigenlijk vrij weinig uit, ik vind me wel in het verhaal ;) Zijn er tips voor de beginner?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deel 1 t/m 3 nooit gespeeld

Waarom koop je niet gewoon de Nathan Drake collection, als ik vragen mag?

te oud, en geen tijd en zin om alle 3 de oude te spelen als ik de nieuwe kan dan. Zal toch niet veel uitmaken met het verhaal.
Link to comment
Delen op andere websites

Uncharted games zijn absoluut niet verouderd :N

Uiteraard kan je gewoon deeltje 4 spelen zonder de eerste 3 delen, maar ik heb hier al vaker gezegd, erg zonde. Het maakt niet uit voor het verhaal, maar je zal de relaties tussen de personen veel meer begrijpen en waarderen als je het vanaf het begin meemaakt. En het zijn gewoon topgames :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...