Jump to content
Bassieboy35

GTA III opgenomen in de World Video Game Hall of Fame


Sinds vorig jaar bestaat er de World Video Game Hall of Fame. Hierin worden spellen opgenomen die bijvoorbeeld een grafisch hoogstandje voor die tijd zijn geweest, die ons tot de dag van vandaag zijn bijgebleven, meer zijn dan een hype of een grote invloed hebben gehad. GTA III nam het op in de finale tegen games als Final Fantasy, Sid Meizer's Civilization en de Legend of Zelda. Er was plek voor zes games en GTA III is een van de winnaars.



De reden waarom GTA III toegevoegd is, is niet omdat het een 3D Game was, ook niet omdat het een open wereld bevatte, maar vanwege de immense populariteit die het spel kent. Ook de aandacht die het spel kreeg van critici heeft een grote rol gespeeld voor de plek in de Hall of Fame. Dit bevestigd maar weer eens de impact van een spel dat ongeveer vijftien jaar geleden uitgebracht werd en ons nu nog steeds bezig houdt.

Als ik voor mijzelf spreek vind ik het volkomen terecht, maar vind jij dat ook?

Bron: World Video Game Hall of Fame

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Grand Theft Auto III is een revolutionaire spel voor zijn eigen genre en een spel die zeker het verdient om in deze hall of fame te komen. Ik heb vroeger uren achter elkaar dit spel gespeeld voordat de andere Grand Theft Auto games kwamen en ik heb er zeker van genoten. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Volkomen terecht dat deze game in deze lijst staat. Als je nu terug kijkt op de gehele franchise en de gehele game-industrie dan was dit spel baanbrekend en vernieuwend. Andere GTA's waren dat in veel mindere mate, dus logisch dat deze er niet in staan. Dat is sowieso waar ze naar kijken bij games in die lijst; de allereerste SMB staat er bijvoorbeeld in, terwijl als je naar latere Mario-games kijkt, dan waren die natuurlijk veel mooier vormgegeven en uitgebreider.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

GTA3 was erg vet.

Vice City wow verbluffend en de sfeer was echt goed.

GTA Sanasdreas was super grafische stappen vooruit en de wereld was immens groot.

GTA4 had weer hele gave nieuwigheden vooral op kleine details.

GTA5 is het nieuwe GTA Sanandreas met de humor en nieuwigheden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

GTA3 was erg vet. Vice City wow verbluffend en de sfeer was echt goed. GTA Sanasdreas was super grafische stappen vooruit en de wereld was immens groot. GTA4 had weer hele gave nieuwigheden vooral op kleine details. GTA5 is het nieuwe GTA Sanandreas met de humor en nieuwigheden.

Wat betreft GTAV het nieuwe GTA SA is met humor kan ik je wel gelijk. Hoe vaak ik niet in lachen gebarsten ben met Michael en Trevor :D

Ook Franklin, vooral als je mensen omrijdt, dat ie zegt "You gotta watch out, fool!" en "I'm sorry, fool!"

Ook alle andere humor buiten de protags zijn echt om van dood te lachen!

Met GTA III was ik ietsje te laat erbij maar dat maakt niet uit want de donkere steden met de donkergrijze settings passen echt goed bij het verhaallijn.

Vooral de eerste intro. Het was trouwens ook de eerste GTA waarbij je een middelvinger kon opsteken als je voor een wachtende bestuurder staat.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...