Jump to content

''GTA''-filmposter?


Dotz

Recommended Posts

Vandaag was ik eens door de bestanden van GTA III aan het neuzen en kwam het volgende bestand tegen:

post-104285-0-02511400-1463568342.jpg

Het bestand draagt de naam ''filmposter1_64'' en bevindt zich in het deelbestand ''consub_b.txd''. Ik kan me niet herinneren deze texture ooit ingame tegen te zijn gekomen, weet iemand waar deze te vinden is? Of weet iemand überhaupt meer van deze afbeelding? Waar het eventueel een persiflage op is, zoals zo veel posters in GTA III?

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant. Ik weet niet of je het zelf al gedaan had, maar ik heb gegoogled op filmposter1_64. Op die manier heb ik een grotere (en duidelijkere afbeelding) van de poster gevonden:

gta-6-vi-tokyo.jpg

Wanneer je deze afbeelding vervolgens loslaat op de ''op afbeelding zoeken''-functionaliteit van Google Afbeeldingen, vind je een aantal (veelal Spaanstalige) fansites/wiki's die info (hier en hier (hier is de afbeelding onzichtbaar, maar de laatste regel onder Easter Eggs gaat over de desbetreffende poster) bijvoorbeeld) over de poster verschaffen en er wat over speculeren (hier).

Concreet weet ik nu in ieder geval dat je poster terugvindt in (verschillende?) Subway-stations in de game. Kijk zelf maar even of je nog meer interessante informatie tegenkomt, ik vind het wel leuk. smile3.gif

Edit: oeps, Guardian was me net voor. puh2.gif

>>> Door Guardian1980: cool2.gif <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Dat had ik zelf nog niet gedaan, omg wat een gedetailleerde poster!Nu ik hem zo gedetailleerd zie doet het me pas een belletje rinkelen, namelijk de Japanse cover van GTA1!

Daarvan heb ik ook nog een afbeelding van op mijn computer in mijn (Wiki)GTA-archief. Helaas is deze niet van hoge kwaliteit.

post-104285-0-28689400-1463573025.jpg

edit: hogere resolutie:

586px-Japanse_box-art_GTA1.jpg

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even een Spaanse variant voor je opgezocht, daar stond wat meer info.

Vrij vertaald staat er dat de poster vooral in de metro's te vinden is, in het bijzonder bij de ingangen. Verder staat er dat de sfeer van de poster nogal erg mysterieus, donker is met verwijzingen naar moordenaars dat volgens hen gelinkt is aan GTA. Ben de poster volgens mij ook wel eens tegengekomen, maar denk dat er niet echt een hele diepe betekenis achter zit.

Link to comment
Delen op andere websites

denk dat er niet echt een hele diepe betekenis achter zit.

Eensch, maar toch vraag ik me af wat die grote poster, die Foreigner postte, precies is.

gta-6-vi-tokyo.jpg

Zou het poster zijn die ter promotie in gamewinkels hing?

En wat staat er op die poster? Is het mogelijk dat in een vertaalmachine te gooien? Hoe zouden we/ik daarachter kunnen komen?

Link to comment
Delen op andere websites

Daar ben ik onderhand ook wel benieuwd naar geworden. Volgens mij is er wel een subreddit (of anders ongetwijfeld wel een andere site/community) voor vertaalverzoeken, misschien dat er daar mensen zijn die je/ons verder kunnen helpen. Ik weet in ieder geval niet of er iemand op het forum is die dit zou kunnen vertalen... puh2.gif

Edit: gevonden; /r/translator lijkt me wel geschikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Reddit is natuurlijk het forum der forums, doch heb ik geen Reddit-account. Kan jij het daar eens posten?

offtopic: Ik ben in de krochten van het internet een heleboel tekeningen, renders (ik wist niet eens dat er renders van GTA III vrijgegeven waren), artwork, foto's en screenshots (beeldmateriaal dus..) tegengekomen van GTA III. Is dat interessant om ergens te posten? Zo ja, lokale moderator, waar kan ik dit het best (bulk)uploaden? Nog meer offtopic: ik heb ook een hoop interessante bestanden uit GTA VC ontleed.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het geplaatst - ben erg benieuwd of er iets uitkomt. Als ik iets noemenswaardigs weet, laat ik het hier uiteraard weten.

Wat betreft je andere punt: het lijkt me zeker een goed plan om dergelijk materiaal hier te delen! Als je twijfelt over de concrete invulling ervan, kun je inderdaad het beste even de lokale Moderator (@Svenie) van dit forum (en van de rest van de trilogy, overigens) contacteren. Ik denk dat je hem het vlotst te pakken krijgt met een PB'tje. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Als het niets noemenswaardigs is zou ik het ook graag weten hoor :3

Wat dat offtopic betreft; ik was in de veronderstelling dat jij hier de lokale moderator was :clown:, maar ik zal eens contact met hem opnemen

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik op dit moment te weten ben gekomen, is dat de tekst die verticaal door de poster heen loopt (dat eindigt met het uitroepteken) hoogstwaarschijnlijk iets betekent als "This century's most shocking controversial...[game]''. Dat klinkt in ieder geval niet onlogisch. puh2.gif

Verder is er weinig uitgekomen, en de thread is inmiddels al wat weggezakt. Ik weet dus niet of we de hele poster op deze manier vertaald krijgen. Wellicht dat er andere mogelijkheden zijn om dit klusje te klaren, ik zal eens rond zoeken op het internet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik moet toegeven dat ik dit enigszins uit het oog verloren ben, ben afgelopen weken erg druk geweest. :( Omdat ik geen respons meer had gekregen op die reddit-thread, heb ik geprobeerd om het zelf op een andere manier te vertalen. Dat heeft ook weinig zinnigs opgeleverd, helaas.

Bedankt voor de reminder in ieder geval; wanneer ik weer tijd heb komende week ga ik er weer even voor zitten. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Goed, ik weet niet of je inmiddels zelf al wat meer had ontdekt over de poster, maar ik heb de poster gisteravond nog maar eens geplaatst in de desbetreffende sub. Het lot wilde dat ik dit keer wél gelijk een bevredigend antwoord kreeg.

Volgens de vertaler (/u/domromer) is de poster mogelijk een ingescande (en dus echte) promotieposter van GTA 1 (zoals jij eerder ook al vermoedde). De vertaalde tekst luidt:

''THE MOST SHOCKING AND CONTROVERSIAL GAME OF THE CENTURY (Dit is de tekst die verticaal door de poster loopt)

Grand Theft Auto - on sale now.

How will you carry out your boss's deadly orders?

Behind the scenes of this seemingly peaceful town, a Mafia war is under way. You play as the underling of a gang boss and must complete the missions he sets you at all costs. How you do that is up to you. You can steal a moving car or even borrow a tank and cause some damage. Use the rocket launcher to cause a maelstrom of violence - in this town, anything goes. Full freedom. Immoral methods and your own hidden ambition are what get you points. This shocking, controversial game goes far beyond mere car action.

SYSCOM ENTERTAINMENT''

Sorry dat het wat lang duurde, maar goed - het resultaat is er nu. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...