Jump to content
Bassieboy35

Take Two: "Rockstar werkt aan nieuwe projecten"


gallery_123064_235_3226.png

Pasgeleden kwam er een einde aan het vierde kwartaal van Take Two Interactive. Het kwartaal eindigde op 31 maart 2016, wat betekent dat het financiële jaar 2016 er voor Take Two opzit. Het eerste kwartaal en het algehele financiële jaar van 2017 zijn gisteren bekend gemaakt. Staat daar misschien nog wat interessants tussen? Je leest het hieronder.

65 miljoen mensen spelen GTA V!

Je leest het goed, 65 miljoen keer is GTA V verkocht sinds de release in 2013. Een kwartaal geleden maakte ik ook al een verslag van de cijfers van Take Two. Nu is dat dus vijf miljoen meer in drie maanden tijd. Het bewijst de populariteit maar weer eens en dat is niet gek als het een van de best verkochte spellen ter wereld is.

Hoe is het gesteld met het geld?

Het is niet zo heel interessant om nu naar de cijfers te kijken van het afgelopen kwartaal, maar meer naar het gehele jaar. CEO Strauss Zelnick meldt dat dit het derde jaar op rij is waar het bedrijf beter heeft gepresteerd dan verwacht. De netto-inkomsten zijn het jaar verhoogt tot zo'n 1,4 miljard dollar, waar dat voor 2015 zo'n 1 miljard dollar was. Dit heeft onder andere bijgedragen aan het terugdringen van het verlies naar zo'n 8 miljoen dollar. Een percentage dat uitblinkt is 53%, wat de toename van digitale verkochte content, zoals Shark Cards en digitale versies, vertegenwoordigd.



Het resultaat werd veroorzaakt door - niet geheel onverwacht - door GTA V, maar ook NBA 2K16 en WWE K216. De reactie van Zelnick was dus positief en hij verwacht dat 2017 nog beter gaat presteren. Dit zal onder andere door de releases van 2K Games zoals Maffia III en Sid Meier’s Civilization VI komen. Voor 2017 zit er voor ons GTA fans echter wel een nadeel aan, want alle games die gereleased zullen worden in het komende financiële jaar zijn van 2K Games en daar staat dus geen Rockstar Games titel tussen. In 2018 wordt een nog beter resultaat verwacht, waar meteen achteraan staat dat Rockstar aan nieuwe projecten werkt en deze "soon" zal onthullen. Een GTA VI in 2018? Wie weet.

Bron: Jaar Rapport Take Two Interactive

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik denk oprecht dat de volgende R* game een nieuwe IP zal zijn. Ik heb geen idee wat voor een, maar het zou toch wel interessant zijn als ze weer eens wat anders doen dan een sequel. Niet dat ik niet zou juichen van euforie als er een nieuwe Red Dead aangekondigd wordt.

Dit heeft onder andere bijgedragen aan het terugdringen van het verlies naar zo'n 8 miljoen dollar.

Double Irish with a Dutch sandwich?icon_rolleyes.gif

DoubleIrishWithaDutchSandwich.png

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Double Irish with a Dutch sandwich?icon_rolleyes.gif

DoubleIrishWithaDutchSandwich.png

Mooi. Houden zo. Des te meer kunnen ze meer investeren in de games :*D

Edit: ..en in een betere anti-cheat, in het geval van een eventuele GTA 6.

Bewerkt: door kelwin

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hè, sjonge jonge.. Ik heb zo'n gevoel dat ik van een koude kermis thuisgekomen ben, zat namelijk zo te hopen op een (voor)aankondiging van een

kersverse Rockstar Games-titel zoals een vervolg op Red Dead Redemption bijvoorbeeld.. Maar niet dus. Krijgen we ter vervanging een 2K-game

wat me geen barst interesseert. :erm:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kijk inmiddels wel weer uit naar een nieuwe Rockstar titel hoor. Een nieuwe Red Dead lijkt in de lijn der verwachting te liggen, zou ik helemaal mee kunnen leven. Ik heb ontzettend genoten van RDR; een prachtige game met een meeslepend verhaal en een geweldige scenery. Gezien de nieuwste technieken moet de volgende echt top worden. Enige minpunt, deze zal wel niet op de Xbox 360 uitkomen :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hè, sjonge jonge.. Ik heb zo'n gevoel dat ik van een koude kermis thuisgekomen ben, zat namelijk zo te hopen op een (voor)aankondiging van een

kersverse Rockstar Games-titel zoals een vervolg op Red Dead Redemption bijvoorbeeld.. Maar niet dus. Krijgen we ter vervanging een 2K-game

wat me geen barst interesseert. nopompom.gif

De 2K games die zijn genoemd zijn of al uit, of zijn al een tijdje geleden aangekondigd? Het is niet 'ter vervanging', 2K staat los van alles wat Rockstar Games doet. Als er een vooraankondiging was geweest had dat echt wel in de titel gestaan hoor. :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is niet 'ter vervanging', 2K staat los van alles wat Rockstar Games doet. Als er een vooraankondiging was geweest had dat echt wel in de titel gestaan hoor. emo.gif

't Woord 'ter vervanging' moet je niet al té letterlijk gaan opvatten, dat was gewoon een 'leuke' woordspeling van mij.. Het tweede

gedeelte moet ik je wel een groot gelijk in geven, doch weet je 't maar nooit wat R* allemaal van plan is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit heeft onder andere bijgedragen aan het terugdringen van het verlies naar zo'n 8 miljoen dollar.

Double Irish with a Dutch sandwich?icon_rolleyes.gif

DoubleIrishWithaDutchSandwich.png

Ze zijn commercieel, dus kan dat best wel eens kloppen. :puh:

Wat betreft vervanging is dat best een logische redenering. De beide bedrijven vallen onder een bedrijf. Als ze tegelijkertijd met een groot spel aankomen verspreiden ze de omzet/winst niet evenredig, dus is het best logisch dat ze niet in een jaar heel veel publiceren van goede kwaliteit en een jaar zonder zitten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Helaas weten we al heel lang dat Rockstar Games aan diverse nieuwe projecten werkt. Om eerlijk te zijn had ik al een nieuwe R* titel verwacht. Dat ze zo lang bezig zijn kan alleen maar betekenen dat het nieuwe spel ook flink wordt. Ik hoop echt dat Rockstar Games besluit dat het een spel wordt dat onder de kerstboom moet en dat we in de herfst al kunnen genieten van een nieuwe R* titel.

In de Amerikaanse consumentenmarkt is het namelijk gangbaar dat een groot product voor de kerst wordt gelanceerd zodat mensen het elkaar met kerst cadeau kunnen doen. Al Rockstar kennende zullen ze wel weer een eigen plan hanteren.

We kunnen alleen maar hopen. Zelf zie ik het liefst een nieuwe Red Dead Redemption of een goed race spel (Midnight Club?)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat betwijfel ik. Bij Rockstar zit er altijd minstens een jaar tussen aankondiging en release. Als ze op E3 dit jaar een nieuwe game aankondigen, zal het nog minstens tot juni volgend jaar duren voordat die game in de winkelrekken ligt.

Ik vraag me wel af of het vertrek van Leslie Benzies ervoor gezorgd heeft dat hun plannen vertraging hebben opgelopen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik moet toegeven dat ik Mafia II met erg veel plezier speelde, dus dat Mafia III van 2K eraan zit te komen vind ik niet zo'n schande. Al weet ik nog niet of dat me over de streep kan trekken om een One te kopen, uiteindelijk terugkijkend zijn mijn 360's korte investeringen geweest. Ik weet niet of ik dat ook zie zitten bij een serie One's.

Ik heb al uitgesproken dat ik in ieder geval overstap naar een One als al mijn 360 R* titels in de backwards list staan.. maar komen ze daar wel allemaal?

Een nieuwe RDR zou supervet zijn. Ik kan enorm genieten van de leegte die je ervaart, och was de wereld maar weer zo.. :erm: Dat zou me over de streep trekken om een One te kopen.

Bewerkt: door Jacky-2007

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...