Jump to content

Dirt Rally


moechy

Recommended Posts

Aangezien ik niks vond met de zoekfunctie, open ik zelf maar een nieuw topic.

DIRT RALLY

Platformen:

  • PS4
  • PC (steam)
  • XBox One

DiRT Rally is the most authentic, challenging and thrilling rally game ever made, road-tested over 80 million miles by the DiRT community. It captures the essence of what makes rally unique like no other game: that white knuckle feeling of racing on the edge; trying to remain in control of your emotions as you hurtle along dangerous, undulating roads at breakneck speed, aiming to squeeze everything out of your car whilst knowing that one crash could irreparably harm your stage time.

It’s the ultimate test of a driver’s skill, and the ultimate in high risk, high reward gameplay.

Ford_Focus_Finland_Jump.png

image.jpg

image.jpg

pp04.jpg

Zelf heb ik deze game ook recent binnen en ik moet zeggen het is de meeste realistische en beste rally-game die ik al gespeeld heb.

Een echte aanrader voor mensen die rallygames wel kunnen smaken.

https://www.dirtgame.com/uk/home

Link to comment
Delen op andere websites

Heb de launch van deze game volledig gemist op een of andere manier

Hij was vooral populair bij de steam-users.

Omschrijving is een beetje als de Dark Souls van de rallygames.

De moeilijkheidsgraad ligt laat ons zeggen nogal hoog :7.

Maar het plezier dat je er voor terug krijgt wanneer je eindelijk eens finisht zonder te crashen geeft toch voldoening.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me wel een topgame, maar ik ben eigenlijk niet meer zo goed in racegames, laat staan in een rallygame. Vrees dat instappen voor iemand die al sinds Colin McRae 2005(?) niet meer een rallygame heeft gespeeld erg lastig zal zijn. Desalniettemin, ben ik wel opzoek naar een racesim om weer wat tijd de stoppen in deze genre en dit zie ik nog zeker als een optie. Maar eigenlijk was ik meer geïnteresseerd in Assetto Corsa.. icon_rolleyes.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Deze game kan soms wel zeer moeilijk zijn, maar frustrerend word het nooit. Je moet eigenlijk al niet finishen om te verliezen.

Zolang je de finish maar bereikt zit er meestal wel een beloning in.

Het fungehalte ligt wel zeer hoog, als je eindelijk je wagen wat begint door te krijgen en weet waar de gevaarlijke plekken zijn op een parcour kan je mooie tijden neerzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me wel een topgame, maar ik ben eigenlijk niet meer zo goed in racegames, laat staan in een rallygame. Vrees dat instappen voor iemand die al sinds Colin McRae 2005(?) niet meer een rallygame heeft gespeeld erg lastig zal zijn. Desalniettemin, ben ik wel opzoek naar een racesim om weer wat tijd de stoppen in deze genre en dit zie ik nog zeker als een optie. Maar eigenlijk was ik meer geïnteresseerd in Assetto Corsa.. icon_rolleyes.gif

Ik heb vrij recent nog redelijk wat Dirt 3 gespeeld, maar Dirt Rally is een hele klasse apart, is een volwaardige sim/rally game.

Zoals Moechy al zegt, het duurt lang voordat je het een beetje onder de knie hebt, maar andere coureurs krijgen bv. ook lekke banden waardoor je eigenlijk nooit onder aan staat en je hierdoor demotiveert.

Er is meestal wel een coureur die behoorlijke tijden weet neer te zetten, maar als je de ondergrond, wagen en pacenotes onder de knie hebt, dan rij je er meestal voorbij.

Heb nu ongeveer 5 a 10 uurtjes erin zitten(sinds 2 dagen), maar begin nu de pacenotes onder de knie te krijgen, en vanaf dan begint het leuk te worden.

Ik speel zonder hulpmiddelen behalve ABS op 1, helaas wel met een PS4 controller.

Het is voor mij al lang geleden dat ik voor een game meer dan 50 euro heb betaald, maar deze game was het wel waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Wauw, wat ziet 't er verbluffend uit! Ik heb DiRT 3 met volle teugen gespeeld en ik weet (bijna) zeker dat dit deeltje z'n naam ook helemaal

weer waarmaakt! Het eerste wat me gelijk opviel is dat ze het op grafisch vlak flink omhoog geschroefd hebben, top. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

De wagens reageren ook veel realistischer op het terrein. Een jump nemen om vervolgzns te moeten remmen voor een scherpe rechts is niet meer zo simpel, als je te snel gaat ga je uit de bocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Zonet aangeschaft via de PS Store!smile3.gif Hij is heel toevallig tot en met woensdag afgeprijsd naar 50€. Nou is dat geen flinke korting, maar ik prefereer mijn games digitaal.

Iedereen is behoorlijk lyrisch over deze game, dus uiteindelijk na veel twijfel ook maar aangeschaft. Die twijfel was vooral te danken aan Assetto Corsa waarvan ik dacht dat het begin juli zou verschijnen op de consoles, nou blijkbaar zat ik ernaast, want die komt pas eind augustus. Overigens is dat ook een prachtige racesim naar verluidt, al beschikbaar op PC en zeker het checken waard yep.gif Heb mijn virtuele race-ervaring alweer helemaal uitgestippeld: nu tot eind aug DiRT Rally, dan tot en met november Assetto Corsa en vervolgens duiken we in GT Sport icon_mrgreen.gif)

Zal er vandaag niet meer aan toekomen, maar zal morgen hier mijn eerste indruk plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...