Jump to content

Game start niet na Windows 10 installeren


d0nM0NTANA

Recommended Posts

Hallo sinds ik Windows 10 heb krijg ik de volgende error als ik het spel wil opstarten:

Unhandled Exception

Unhandled exception: c0000005

At address: 006f6330

Ik zit hier al een tijdje mee te knoeien maar niks schijnt te werken. Ik wil het graag weer spelen. :(

Ik heb al de compabilitiet aangepast, gestart als admin, gestart in 640x680 resolutie, DEP geactiveerd voor gta_vc.exe en herinstallatie gedaan.

Andere suggesties?

Vreemd genoeg werken GTA III en GTA San Andreas wel gewoon.

Bewerkt: door d0nM0NTANA
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je DirectPlay niet hebt geinstaleerd. Als je een oude DirectX titel opstart zal die hierom vragen op Windows 10, misschien ging dat bij jou mis of heb je op 'nee' geklikt.

Durf zo niet te zeggen hoe je nu DirectPlay installeerd, maar een beetje googelen helpt vast.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je DirectPlay niet hebt geinstaleerd. Als je een oude DirectX titel opstart zal die hierom vragen op Windows 10, misschien ging dat bij jou mis of heb je op 'nee' geklikt.

Durf zo niet te zeggen hoe je nu DirectPlay installeerd, maar een beetje googelen helpt vast.

Heb al DirectPlay :/

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk nog steeds dat het wel te maken heeft met DirectX, misschien helpt het om de DirectX run times te installeren.

Volgens mij draait GTA VC op DirectX 8:

https://www.microsof...s.aspx?id=10968

Installeer ook voor de zekerheid DirectX 9:

https://www.microsof...s.aspx?id=34429

Die oude versie installers werken niet voor Windows 10 :/

Probeerde dit op advies van een site op google https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?displaylang=en&id=35

Maar dan staat er dat het al op mijn computer staat...

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, laten we er vanuit gaan dat DirectX er wel goed op staat, al je GTA VC settings bestand weg gegooid (volledig herinstalleren had je al gedaan, maar settings gaan dan niet mee)?

Mijn documenten > GTA Vice City User Files > gta_vc.set <-- verwijder die

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, laten we er vanuit gaan dat DirectX er wel goed op staat, al je GTA VC settings bestand weg gegooid (volledig herinstalleren had je al gedaan, maar settings gaan dan niet mee)?

Mijn documenten > GTA Vice City User Files > gta_vc.set <-- verwijder die

Al eerder gedaan, heb alleen 2 savegames in die map staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Videokaart driver

Windows zoeken op update's

Laatste versie van Visual C++ installeren.

Anders Windows opnieuw installeren. Ik had ook een probleem met een game, en die kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Nu op m'n nieuwe pc doet de game het wel. (waar Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd is)

Link to comment
Delen op andere websites

Videokaart driver

Windows zoeken op update's

Laatste versie van Visual C++ installeren.

Anders Windows opnieuw installeren. Ik had ook een probleem met een game, en die kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Nu op m'n nieuwe pc doet de game het wel. (waar Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd is)

Allen geprobeerd, niks verandert :/ Zeer vervelend dit maar bedankt voor julie hulp.. Heb de hoop al opgegeven gezien de waslijst aan bekende oplossingen die ik heb geprobeerd maar altijd op dezelfde error terug kom. Als iemand nog een advies heeft hoor ik het toch graag, maar ik denk alles al geprobeerd te hebben.

Ik proberde ook nog gta_vc.set bestanden te downloaden die vooringestelde resoluties hebben, maar het werkt gewoon niet.

Misschien probeer ik het op een virtuele Windows XP.

Bewerkt: door d0nM0NTANA
Link to comment
Delen op andere websites

That crash is related to DEP though so revert your DEP settings to default, that is Only for essential Windows services.

Also grab SilentPatch, at least the ddraw.dll component since it fixes compatibility related issues (including this specific one, but it's still better to reset DEP settings first).

Voor als iemand nog hetzelfde probleem heeft ;)

Bewerkt: door VeryRealGirl
Link to comment
Delen op andere websites

That crash is related to DEP though so revert your DEP settings to default, that is Only for essential Windows services.

Also grab SilentPatch, at least the ddraw.dll component since it fixes compatibility related issues (including this specific one, but it's still better to reset DEP settings first).

Voor als iemand nog hetzelfde probleem herft ;)

ddraw.dll fixte het inderdaad voor mij :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...