Jump to content

Horizon: Zero Dawn


JasonStatham

Recommended Posts

horizon-zero-dawn-logo.png

Ontwikkelaar: Guerilla Games

Uitgever: Sony

Genre: Action-Adventure

Platforms: PS4

Aantal spelers: 1

Release: N.N.B.

Demo: X

Horizon: Zero Dawn is de nieuwe game van het Nederlandse Guerilla Games, bekend van de Killzone reeks.

In deze game speel je als Aloy, een vrouwelijke boogvirtuoos en neem je het op tegen giga-machines die een beetje op dino's lijken en de wereld een soort van overgenomen hebben. Het is een post-apocalyptische setting ver in de toekomst waarin de mensheid de aarde heeft verlaten.

De E3 2015 trailer laat eigenlijk alles zo een beetje zien. Het eerste deel verteld over de lore en vanaf 2;40 zie je hoe de gameplay in mekaar steekt. Reken er maar op dat we over een paar weken met de volgende E3 meer te weten krijgen over deze game :)

E3 2015 trailer:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Is er niemand enthousiast voor deze game!?

Sony zet hevig in op het marketen hiervan en na het zien van deze gameplay beelden ondersteund met een interview met een van de game directors, ben ik gewoon weer nog meer hyped dan ik al was :cab: Het begint er echt op te lijken dat het een full-fleshed RPG gaat worden met een prachtige openwereld wat veel verschillende klimaten zal kennen. Het enige waar ik nog een beetje sceptisch over ben is de impact van het verhaal. Ik hoop dat hier ook echt een emotionele diepgang in zal zitten en een daadwerkelijke eind, iets van een grote verandering ten opzicht van het begin. Wat betreft gameplay en de wereld lijkt het me dik in orde :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

Ik heb net een uur of 2 gespeeld en ik ben er helemaal weg van. Het verhaal introduceert zich op sterke wijze en zodra de wereld open is voor verkenning, wil je alles gewoon zien!

Wat betreft gameplay, zag het er allemaal wel vet uit op video's. Maar pas als je zelf daadwerkelijk midden in een gevecht met wat dino's terechtkomt, merk je hoe intens en geraffineerd het speelt. Vanavond als ik thuiskom weer meteen spelen! :D:eten:

Link to comment
Delen op andere websites

9 uur geleden, Votair zei:

Wat maakt deze game zo goed?

Ik heb nog niet heel veel gespeeld, maar wat de game tot zover zo fijn maakt en het zich mee onderscheid van de doorsnee open wereldgames is dat het geheel meer is dan de som van alle componenten bij mekaar. Gameplay, verhaal, setting etc., het vult allemaal elkaar zo mooi aan :) 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Heb de hele avond gespeeld en ik vind het een erg toffe game! Het doet me eigenlijk een heel klein beetje denken aan Far Cry Primal, maar dan 100x beter en mooier. Het verhaal spreekt me tot nu toe erg aan en de map lijkt ook enorm groot. Ik weet zeker dat ik er nog vele uren plezier aan ga beleven. Een aanrader voor iedere gamer. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Goed om te horen Kai! :)

De game leent erg veel van andere open-wereld games zoals Far Cry, AssCreed, The Witcher, Mad Max MGS:V etc. Maar probeert vooral het beste uit die games te halen en bij mekaar in de mix te gooien. De vergelijking met FC:P is dan ook zeer terecht.

Ik blijf het toch uniek vinden, het heeft van die prehistorische elementen die je ook in Primal hebt, maar tegelijkertijd heeft het ook van die super-technologische zaken die je in de gekste sci-fi games geen eens tegenkomt. Het zorgt voor een bijzonder unieke wereld en biedt erg veel verhaalmogelijkheden. Ben benieuwd hoever ze met dat laatste gaan, want tot zover (ben vlak na "The Proving" nu) heb ik al een aardig aantal WTF!-momenten gehad :puh:

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Heb het spel bijna uit, maar ik kan nu al zeggen dat dit een van mijn favoriete games van deze generatie is (dat zal waarschijnlijk snel veranderen met RDR2 :puh:). Wat een heerlijk spel. _O_ Alleen jammer dat er zo weinig hoofdmissies zijn vergeleken met het aantal nevenmissies. Maar gelukkig doe ik eerst alle side actitiveiten, anders had ik de game al veel sneller uitgespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...