Jump to content

Welke functies heeft Grand Theft Auto V die jij liever ook zou zien in Grand Theft Auto IV?


Michael

Recommended Posts

med_gallery_16696_82_77512.jpg

Met de komst van Grand Theft Auto V zijn er weer veel nieuwe functies toegevoegd aan het spel, zo werd er een gloednieuw wapenwiel toegevoegd waar de speler makkelijk zijn of haar wapens kon kiezen. Er werd ook een nieuwe radar gemaakt die vierkant is, in plaats van rond. Zo kan je makkelijker en meer zien op de radar. Welke functies heeft Grand Theft Auto V die jij liever ook zou zien in Grand Theft Auto IV? Ik had persoonlijk graag de optie gehad om het dak van bepaalde voertuigen in te kunnen klappen, dit was in Grand Theft Auto V erg geslaagd. Ook vond ik het wapenwiel en het wiel voor de radiostations handig. Je hoeft nu niet in Grand Theft Auto V constant op een knop te klikken om bij een radio of wapen te komen. Wat ik ook wel graag in Grand Theft Auto IV wou was meer mogelijkheden voor wapens, voertuigen en kleding.

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Ik prefereer m.b.t. wapens juist de IV methode, en zou het liever nog wat meer realisitsch zien. Dat je niet zoveel mee kan nemen, in RDR/V gaat dat helemaal nergens meer over, in eerdere GTA's was het tenminste nog "van ieder type 1".

Radiowiel is inderdaad awesome. :tu:

Ik vind het daadwerkelijk eigenaarschap van voertuigen in V beter dan de parkings in IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Zonder twijfel de snapmatic optie. Ik heb in gta IV leuke momenten gekend en mooie gebieden gezien. Erg jammer dat we daar geen fotootje van konden schieten en die konden delen op Social media, jammer!

Ik miste ook een uitgebreider arsenaal. Het was steeds van ieder wapen (behalve categorie heavy) steeds 2 wapens. TBoGT daarin tegen heeft wel een hele waslijst aan geschut, wat de online modes daarvan ook wat leuker maakte.

Link to comment
Delen op andere websites

Snapmatic staat zeker hoog, net als het online kunnen kopen van voertuigen etc... maar wetende dat IV zich in 2008 afspeelt past het ook wel bij de tijd dat dat nog niet in de game zit. Maar een bedienbaar dak is zeker wel vermeldingswaardig, zeker bij de Feltzer heb ik dat gemist.

Link to comment
Delen op andere websites

De enige functie die ik écht heel goed vind is het radiowiel. Oh, al die tijden in GTA dat ik precies voorbij de zender klik die ik wil :-(

Er werd ook een nieuwe map gemaakt die vierkant is, in plaats van rond. Zo kan je makkelijker en meer zien op de map.

Dat heet radar.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, ik zie dat ik het verkeerd had verwoord. Excuses Dotz! Het is nu aangepast. Snapmatic is trouwens ook een erg goede functie die ik graag had gezien in Grand Theft Auto IV.

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal een klein lijstje maken. smile3.gif

  • Radiowiel + kunnen zien welk nummer afspeelt
  • Quick save-optie
  • First Person Mode
  • Het opnieuw kunnen spelen van missies zonder de storyline opnieuw te moeten beginnen (zat uiteindelijk alleen in TBoGT)
  • Interactie menu om snel opstaande missies te kunnen bekijken of accessoires te veranderen
  • Politie impound (zodat ik m'n voertuigen kan terughalen en niet kwijt ben)
  • Garage systeem (zoals Jacky al aangaf is het beter dan die onbetrouwbare parking spots)
  • Snapmatic
  • Meer customization zoals kleding (vond dit in GTA IV een beetje tegenvallen)
  • Zelf mogen bepalen wanneer je uitgaat met vrienden (die telefoontjes konden in IV nogal irritant worden)
  • Duiken
  • Statistieken als stamina, shooting, enz.

Zijn natuurlijk allemaal handige opties. Ik moet wel zeggen dat de eenvoud van GTA IV het ook leuk maakte. Het hoorde gewoon bij het spel en daarom vind ik het persoonlijk nog altijd de beste GTA.

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich mis ik niet zo heel veel dingen.

-De missies opnieuw kunnen spelen. Met afstand het grootste gemis.

-Snapmatics. Je hebt een ingame mobieltje waar je foto's mee kan maken die je ook kan verzenden, dus een dergelijke feature had zeker gekund. Was het voor ons (mn console-spelers) ook een stuk makkelijker geweest om screens te maken :puh:

-Het radio-wiel en het wapen-wiel. Niet dat ik het mis in GTA IV, maar in V wel heel handig, en daarom had het ook in IV mogen zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zal een klein lijstje maken :)

*INSERT ERNORM BETOOG VAN 6 KANTJES HIER*

Ik ben blij dat je geen groot lijstje maakte. :7

Ik heb vanavond TBOGT gespeeld en GTA Online. Wat ik mis in GTA IV is de Missie Editor!!!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Oeh oeh ik bedenk me er nog één! Speelde recent TLAD nog even, en in je laatste safehouse staat de metal zo verschikkelijk hard - in Online kan je de klereherrie in je appartement tenminste uitzetten! (Ben metal liefhebber, maar het volume daar... schrik me iedere keer het apelazerus bij het laden van m'n save. :7 )

Link to comment
Delen op andere websites

- Dat interactie menu heb ik in mijn 2 playthroughs van V nooit gebruikt, erg onnodige toevoeging. Sowieso verkocht in IV maar één zaak accessoires voor het hoofd, namelijk de Russian Shop, en die zaak had maar 2 brillen en hoeden die je toch nooit opdeed omdat dat er niet uitzag met een Perseus-pak eronder.

- Ik ben in 6 jaar nog nooit een voertuig kwijtgeraakt die op mijn parkeerplaats stond. Veel over gelezen, zelf nooit gehad.

- Snapmatic hoefde niet per sé, je had een camera functie op je telefoon die niks deed. Zelfs op de PC versie niet. Dat was erg jammer. Vooral omdat je met GTA San Andreas op je PS2 wel je foto's op kon slaan, en op de nieuwe consoles plaatjes van een paar kb niet eens, dikke misser van R*.

- De reden dat de customization in IV zo karig was was omdat R* een serieus verhaal wilde vertellen, en dat kan niet als Niko erbij loopt als een circusklant.

- Duiken had geen meerwaarde, alsof je iets zou kunnen zien in dat vieze stadswater.

- Statistieken hadden hier (ook) geen meerwaarde. In V merk je het verschil tussen 20 en 100 van een bepaalde skill ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...