Jump to content

[EK 2016] Poule E


KoningJesper

Recommended Posts

Matig maar prestatiegericht is geen probleem. Het wordt wel oppassen voor mentaliteitsproblemen, als ik die wedstrijd gisteren zo zag. Gefrustreerd elftal.

De scheids floot vóór de goal van Ibra voor gevaarlijk spel van Berg op Alderweireld.

Ah, oké. Beetje overdreven, als je het mij vraagt.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    18

  • _Night-Men_

    6

  • Phoenyxar

    6

  • KoningJesper

    5

Met matig spel ver komen lukte Nederland anders wel behoorlijk goed afgelopen WK.

En dat was nog matiger spel dan hetgeen de Rode Duivels brengen imo.

:7

België speelt gewoon slecht. Op papier hebben ze alle kwaliteiten maar het komt er gewoon niet uit. Het speelt niet lekker door, kansen belanden moeilijk in het doel en die afgekeurde goal van Zlatan had gewoon goedgekeurd moeten worden.

Link to comment
Delen op andere websites

MegaPiloot heeft wel een punt, Nederland speelde op het WK 2014 ook vaak heel stroef, vooral in de eerste helft leek het vaak helemaal nergens op. Hoe vaak hebben we toen niet aan het eind van de wedstrijd gehoord "ja, blij dat we gewonnen hebben, maar het moet echt beter".

Link to comment
Delen op andere websites

Matig maar prestatiegericht is geen probleem. Het wordt wel oppassen voor mentaliteitsproblemen, als ik die wedstrijd gisteren zo zag. Gefrustreerd elftal.

Ik heb veel liever matig spel en winnen dan vanaf minuut 1 vol op de anti-voetbal(met soms een counter) en winnen om eerlijk te zijn.

Ah, oké. Beetje overdreven, als je het mij vraagt.

Ik zou het ook niet gefloten hebben eerlijk gezegd. Alderweireld brengt zichzelf in "gevaar", imo is er geen gevaarlijk spel omdat Alderweireld onder borsthoogte ongeveer loopt te koppen. Tsja, dan heb je wel snel gevaarlijk spel als je het mij vraagt.

emo.gif

België speelt gewoon slecht. Op papier hebben ze alle kwaliteiten maar het komt er gewoon niet uit. Het speelt niet lekker door, kansen belanden moeilijk in het doel en die afgekeurde goal van Zlatan had gewoon goedgekeurd moeten worden.

Toch enkele gevaarlijke ballen voorlangs aan het doel van Zweden, Lukaku alleen op doel af, Benteke had altijd moeten scoren,...Zo enorm slecht was het nu ook niet, mits betere afwerking zou er nu anders gepraat worden over de wedstrijd.

MegaPiloot heeft wel een punt, Nederland speelde op het WK 2014 ook vaak heel stroef, vooral in de eerste helft leek het vaak helemaal nergens op. Hoe vaak hebben we toen niet aan het eind van de wedstrijd gehoord "ja, blij dat we gewonnen hebben, maar het moet echt beter".

Precies.

Het is niet omdat je matig speelt dat je niet ver kan geraken, 1 flits dat resulteert in een doelpunt en een ploeg die de 0 houdt is vaak al voldoende.

Note: Er wordt hier vaak gesproken over een afgekeurde goal van Ibrahimovic, wel nuanceren dat er allang afgefloten was en Courtois totaal geen moeite meer deed net omdat de scheidsrechter allang afgefloten had. Ga er de herhaling maar op na:

https://streamable.com/eix1

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de vergelijking met Nederland 2014 niet echt terecht, maar ik ben het wel eens met de conclusie. Het Oranje van 2014 speelde gewoon lelijk voetbal met opzet en 'Hollandsche school' werd aan de kant geschoven voor de belachelijke '1-5-3-2'. Dit België heeft meer individuele kwaliteit, maar er is haast geen collectief in te vinden en daarnaast maakt Wilmots een behoorlijk beperkte indruk op mij. Ook elke keer als ik hem weer in een interview o.i.d. wat hoor zeggen, dan krijg ik het idee dat hij helemaal niet weet waar die mee bezig is. Maar omdat België gewoon genoeg spelers hebben met superveel talent die ze al vaak genoeg hebben laten zien bij hun clubs, schrijf ik ze zeker nog niet af.

"1 flits dat resulteert in een doelpunt en een ploeg die de 0 houdt is vaak al voldoende."

Dit bedoelde ik dan meer met de 'conclusie' waar ik het mee eens ben, prachtig verwoord :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...